Se full versjon : Bokhandleren
Noen som har lest boka til Åsne, og har kommentarer til innholdet? :roll:
Nei, ikke lest den.
Men, jeg er overbevist om at han snart vil ta med seg sine 3 koner og utallige unger og snart bli kjent som "Bokhandleren på Tøyen"!
Han kan jo få leighlighet i samme blokk som Mullah Krekar..
Nightraven
29-09-03, 08:34
talibombe coming up.
Leste den på ferie i sommer siden den lå der og slang.
Det fine med denne boken i forhold til andre «based on a true story fra muslimske land»-bøker, er at den har med litt andre aspekter enn bare oppramsinger om overgrep mot kvinner. Seierstad forteller ikke bare om landets tidligere historie, hun har også med nyere politisk historie (noe som sikkert er litt kjedelig å lese for de som foretrekker den første typen bøker jeg nevnte). Hun skriver fengende, og boken flyter lett.
Jeg er egentlig overrasket over bråket som har oppstått i ettertid, for hun sier ikke et vondt ord om bokhandleren, tvert i mot gir hun inntrykk av en kunnskapsrik og kulturelt dannet mann, dog en mann som er patriarken i familien.
Når jeg ser i media hvordan denne fyren har løyet og forvrengt så ymist, så tror jeg nesten Seierstad må ha omtalt han pener enn han fortjener.
Selvsagt er det ting i boken jeg heller ikke ville likt skulle kommet ut dersom det var min familie det var snakk om, men ut fra de rapportene som er kommet fra Bagdad er det knapt noen som har hørt om boken. Det er heller ingen som har følt seg truet på grunnlag av den, så vidt jeg har fått med meg.
Konklusjon: grei underholdning skaper storm i et vannglass.
Du er den første jeg har hørt om som faktisk har lest boka!
Du er den første jeg har hørt om som faktisk har lest boka!
Dette fenomenet er vel også kjent som «Sataniske Vers-syndromet»: en bok alle har i hylla, men ingen har lest. :ondtglis:
Jeg har ikke en gang bøkene i hylla. Jeg ville ha lest dem om jeg hadde..
Også har det seg sånn at jeg sikkert aldri blir velkommen på biblioteket igjen. :flau:
Jeg har ikke en gang bøkene i hylla. Jeg ville ha lest dem om jeg hadde..
Også har det seg sånn at jeg sikkert aldri blir velkommen på biblioteket igjen. :flau:
Ok, til & med jeg får fortsatt låne...så hva har du gjort? :tenker: Skal ikke sladre. :hysj:
Hm, jeg sliter litt med å levere tilbake. Tror igrunnen aldri at jeg har levert tilbake en eneste bok. Men jeg har betalt bøtene mine og erstattet bøkene hver gang da.. Nå tør jeg ikke skaffe meg flere lånekort. Mye billigere å kjøpe bøker! ;)
Tenkt jeg skulle lese den etterhvert. Forestiller meg som en fin bok, og håper derfor den er det også.
:D
Nå har jeg bestilt den.
Var den bra?
Nå har vel alle lest den? :lol:
Jepp. Jeg leste den for et års tid siden.
Syntes det var en helt okay bok.
Nei, ikke lest den.
Men, jeg er overbevist om at han snart vil ta med seg sine 3 koner og utallige unger og snart bli kjent som "Bokhandleren på Tøyen"!
Han kan jo få leighlighet i samme blokk som Mullah Krekar..
Dette ble jo ikke langt unna sannheten.
Det kom jo ikke som en bombe nei. :roll:
Han burde flytte inn hos Åsne. :nemlig:
Sexy Sadie
27-07-06, 00:19
Han burde flytte inn hos Åsne. :nemlig:
Så kan han skrive bok om det.
Jeg leser denne boka nå. Sent ute. :lol:
Hora med grisen? Den satt tenker jeg.
Der forsvant hennes ære og hele hennes familie blir sikkert forfulgt av det Norske samfunn etter en slik uttalelese.
Forfulgt av Se&Hør i det minste.
Sexy Sadie
27-07-06, 01:37
Hun kan få noen kroner fra dem for bryderiet.
Jamen det er jo bare å slæppe en smyger så er de der med en gang.
Og stikker journalist hue så langt inn i ræva på folk at det lukter... hmmmm jaja.. til helvete med de.
Jeg regerte på enkelte ting i boken som jeg synes er merkelig at folk skulle ha fortalt henne. Boka var grei nok den, men jeg satt igjen med en følelse av at noe ikke stemte etter å ha lest den.
Å ha Krekar boende her i nærheten er genialt. De eneste terroristene man da trenger å være redde for i nabolaget er rasistene.
Lystløgner
10-10-06, 16:37
Problemet er at i Norge så er det langt flere hvite rasistiske terrorister enn muslimske terrorister
Så sant så sant. Så absolutt sant. Man har stor grunn til å være betydelig bekymret for hva visse ytterliggående høyregrupperinger har av terrorplaner for tiden.
Lystløgner
11-10-06, 13:14
Uten å kjenne noen av dem så vil jeg gjette at Krekar står høyt på lista deres.
Det er vanskelig å vite hvem som står øverst på listen til de ulike høyreekstreme grupperingene. Nå kom det fram i avisen at en høyreekstrem fra Vigrid har blitt arrestert for drapstrusler mot Knut Storberget. Det er imidlertid sannsynlig å anta at grupper som anti-rasister, moskeer og muslimer generelt fremdeles er prioriterte terrormål fra den kanten.
Sexy Sadie
11-10-06, 13:34
Hæææ? Hva har Storberget gjort?
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1490964.ece
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/kultur/article916206.ece
Jeg tror nå ikke dette er det siste vi hører fra han.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.