Se full versjon : Hva synes du om folk som bor hjemme lenge?
Hva tenker du om folk som bor hjemme til de er oppunder 30 år? Som bor hjemme for å "spare penger" mens de studerer f.eks.
Riktignok har studenter dårlig råd, men er ikke det ekstremt patetisk likevel? Hvis jeg møtte drømmemannen og han fremdeles bodde hjemme, så ville jeg pokker meg dumpet ham på grunn av det alene når jeg fant det ut. Sånne folk feiler et eller annet, det er ikke normalt å orke å bo med foreldrene sine så lenge.
Hvis jeg møtte drømmemannen og han fremdeles bodde hjemme, så ville jeg pokker meg dumpet ham på grunn av det alene når jeg fant det ut. Sånne folk feiler et eller annet, det er ikke normalt å orke å bo med foreldrene sine så lenge.
Hadde du vært forelsket, tviler jeg sterkt på at du hadde latt det avgjøre. Men jeg skjønner at det får noen varsellamper til å blinke.
Sånne folk feiler et eller annet, det er ikke normalt å orke å bo med foreldrene sine så lenge.
Slike folk er sosialtilfeller og går nesten alltid på trygd.
Hvis jeg møtte drømmemannen og han fremdeles bodde hjemme, så ville jeg pokker meg dumpet ham på grunn av det alene når jeg fant det ut. Sånne folk feiler et eller annet, det er ikke normalt å orke å bo med foreldrene sine så lenge.
Hadde du vært forelsket, tviler jeg sterkt på at du hadde latt det avgjøre. Men jeg skjønner at det får noen varsellamper til å blinke.
Jeg regner med at jeg ville funnet det ut ganske kjapt. Jeg tror på sex på første daten. :knegg:
En sånn opplysning ville rett og slett forandret hele mitt syn på fyren. Sånt sier det meste om personligheten hans.
Slike folk er sosialtilfeller og går nesten alltid på trygd.
På vg leide foreldrene mine en privatlærer til meg i en kort periode. Han studerte fysikk, hovedfag, var 28 år og bodde hjemme. Han sa han gjorde det for å spare penger. Høyst sannsynlig blir det noe ut av ham til slutt, kanskje noe stort også.
Problemet er at han også høyst sannsynlig har en unormal morsbinding. Han må jo mangle trangen til å løsrive seg, være selvstendig, noe som er en selvfølge for alle normale mennesker. 20-årene, for de fleste før de får barn og etablerer seg, skal være en morsom tid hvor man ikke trenger å ta hensyn til mor. Jeg er rett og slett skeptisk til en som ikke har opplevd det, og som til og med har ofret det frivillig.
Ja til ekte menn med høyt studielån. :knegg:
Eller ekte menn helt uten studielån. :Allikin:
Hadde fillemannen bodd hjemme da jeg traff ham ville det ikke eksistert et fillerusk idag. Kanskje et annet rusk, men ikke fillerusket. Menn som bor hjemme hos mamma til de gifter seg (eller til de blir kastet ut, for det er neppe noen som vil gifte seg med dem) bør man passe seg for. De er skumle.
Lillebroren min drev og flyttet hjem igjen noen ganger i tyveåra. Jeg kan ikke si at han steg i aktelse, men jeg skjønte jo grunnene for det. Sykdom og fucked økonomi kan gjøre noe med folk, og det å flytte hjem skader jo bare selvfølelsen ytterligere. Så jeg ville ikke hatt en fyr som bodde hjemme så lenge. Enten fordi han da snyltet på foreldrene, eller fordi han hadde andre issues.
Jeg regner med at jeg ville funnet det ut ganske kjapt. Jeg tror på sex på første daten. :knegg:
En sånn opplysning ville rett og slett forandret hele mitt syn på fyren. Sånt sier det meste om personligheten hans.
Med andre ord hvis han sier "Hjemme hos deg" så er det god grunn til å steile og se seg etter noen andre i lokalet?
Jeg flyttet selv hjemmenfra når jeg var 24 eller no sånt. Eneboer/Ungkarslivet varte helt til i fjor :D
Nå er det snart full pakke, mangler bare hund og bil :roll:
Jeg vil selvsagt ikke ha noen fremmede hjemme hos meg. Det passer litt dårlig, spesielt siden mistermannen er her. :luring:
Jeg ville vel også selv ha dumpa en fyr som i en alder av 30 fremdeles bor hjemme på gutteværelset og lar mora lage mat til seg hver dag, uten å betale husleie eller gjøre det døyt.
Men det er flere måter å bo hjemme på.
Jeg bor hjemme ennå selv i en alder av 35. Dog - jeg bor i egen leilighet i huset til mine foreldre, har eget kjøkken, bad, egen inngang, har egen inntekt og klarer meg helt selv. Flyttet ned hit da jeg var 18 og betalte husleie de første årene. Ettersom jeg ble syk og fikk økonomiske vanskeligheter som følge av sykdommen, kom det en tid jeg ikke hadde råd til å betale husleia og da var det greit for dem at jeg ble boende gratis. Siden har jeg tilbudt dem flere ganger at jeg skal betale husleie igjen fordi jeg har fått det bedre økonomisk, men de vil ikke ha.
Fordelene med at jeg bor her er jo at de alltid har en som passer huset når de er bortreist, de slipper å spørre naboen om å ta inn posten, vanne blomstene og sånt. Sånn ellers hjelper jeg til med snømåking om vinteren, går ærender, holder orden på husets pc'er og annet som foreldrene mine måtte trenge hjelp til.
Ettersom mormor bor i nabohuset og er over 80 og dårlig til bens, hjelper jeg henne mye også. Går ærender for henne, steller graven til bestefaren min for henne, kjører henne steder hun skal og annet hun måtte trenge hjelp til. Dette er jo oppgaver som ville ha falt på foreldrene mine dersom jeg bodde et annet sted.
Jeg gjør ihvertfall litt for at jeg bor her gratis :)
Cavatina; jeg kjenner jo litt til din sykehistorie, og det kan selvsagt forklare mye av hvorfor du bor i samme hus som foreldrene dine fremdeles. Men ville det ikke være litt godt for din egen del å få dem litt på avstand?
Cavatina; jeg kjenner jo litt til din sykehistorie, og det kan selvsagt forklare mye av hvorfor du bor i samme hus som foreldrene dine fremdeles. Men ville det ikke være litt godt for din egen del å få dem litt på avstand?
Jo, forsåvidt kunne det til tider vært greit, og det kunne vel være greit til tider fra deres side også :)
Men nå er den økonomiske situasjonen min svært usikker igjen, og mer usikker enn på mange år, så jeg tør rett og slett ikke satse på eget sted å bo riktig ennå.
Men jeg har altså ikke tenkt å bli boende her til evig tid.
Hmmm.. skumle menn ja. Kjenner en som bodde hjemmme til for ca to og et halvt år siden. han er 30 i november. Det skumle var at jeg bodde der ei stund jeg og... brrr....
men dog han tok til fornuften og flytta...
Hadde ikke hatt nerver til å møte svigermor i baddøra etter høylytt sex om morra'n. Nei til menn som bor hjemme.
Hadde ikke hatt nerver til å møte svigermor i baddøra etter høylytt sex om morra'n. Nei til menn som bor hjemme.
amen til det og takk høyere makter for at vi nå bor for oss selv
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.