PDA

Se full versjon : Lystløgner

gyrken
06-10-03, 01:34
Jeg juger. Stadig vekk går jeg rundt og småjuger om de mest unødvendige ting. Kanskje jeg får for lite spenning i hverdagen, eller kanskje jeg bare er notorisk. Hør bare her:

Jeg var på brynsenteret med et av knøttene og skulle låne en sånn handlevogn med bil under. Man måtte legge igjen navn og depositum i informasjonsdisken, og mens jeg sto der fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle lyve. - Så da dama spurte meg hva jeg het, svarte jeg som usant var at jeg het Hildegunn. Tanta mi heter Hildegunn, og det var det første navnet som ramlet inn i hodet mitt.

Etternavn da?, ville dama vite. "Moltubakk", svarte jeg og følte meg litt stolt over å komme opp med et så bra etternavn på strak arm.

Dama sendte meg minst ti skrå blikk og så veeeldig skeptisk ut.

Først da jeg gikk derfra med vogna husket jeg hvorfor navnet Hildegunn Moltebakk høres så riktig ut. Reklamens makt er større enn man tror.

Det var såvidt jeg turte å levere tilbake vogna. :flau:

Lion
06-10-03, 11:57
Det var en veldig fin fortelling, som jeg har hørt før.

gyrken
06-10-03, 13:27
Ikke alle er så heldige som deg. :snill:

Qlio
06-10-03, 16:30
Hehe, reklamen påvirker oss mer enn vi tror, ja! :lol:

filurus
06-10-03, 22:51
Ikke alle er så heldige som deg. :snill:

Ja, det var DU som hadde den historien, ja. Selvfølgelig. Husker å ha lest den før, ja. Men den er god nok for reprise. :)

gyrken
06-10-03, 22:56
Det er selvfølgelig alltid bra med historier der noen driter seg ut.

filurus
06-10-03, 23:00
Ja, det har du rett i. Og hvis repriser er lov så kommer det sikkert noen fra meg. Det gjør det forsåvidt også hvis repriser ikke er lov, tenker jeg..

gyrken
06-10-03, 23:01
Repriser går greit så lenge man ikke gjør som svigermor og forteller de samme historiene hver eneste gang. :lol:

Å fillern, jeg glemte at jeg deler dette forumet med mistermannen... ;)

filurus
06-10-03, 23:04
Filler'n, nå blir det bråk! :venter i spenning:

Ellers er det ingen fare for at jeg plutselig skal slutte å drite meg ut fra tid til annen, så det skal ikke være nødvendig for meg å gjenta de samme historiene gang på gang. ;)