Se full versjon : Dumme folk bør ikke få mange barn.
Psykologiprofessor Helmuth Nyborg ber nordmenn med lav IQ avstå fra å få mange barn.
Synes denne (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=78317)artikkelen som var i Vg er ganske drøy.
Det er jo en stor forskjell på omsorg og høy iq.
Tror faktisk mange mennesker med en lav iq kan være bedre omsorgspersoner enn f.eks mennesker med høy iq. Tror det speiler seg litt frem og tilbake jeg.
Hva synes dere om dette??
Uansett hvilke ulemper det eventuelt måtte medføre når mennesker med lav IQ formerer seg, så synes jeg slike utspill som det Nyborg kommer med er ganske brunstripete. Jeg ønsker meg ikke et slikt samfunn.
Helt enig i det.Synes iq èn har blitt så bemerket jeg etter den Svanhild saken.Hun virker da slett ikke dum
Tror faktisk mange mennesker med en lav iq kan være bedre omsorgspersoner enn f.eks mennesker med høy iq. Tror det speiler seg litt frem og tilbake jeg.
Hva synes dere om dette??
Jeg synes vi bør akseptere en viss darwinisme. Men IQ bør selvsagt ikke være det eneste kriteria. Det er jo ganske åpenbart at helse, fysisk styrke og utseende også bør telle. Ellers blir vi gående rundt i en menneskehet som er sykelige, stygge og svake. Det tror jeg ingen vil ha.
Selv om samfunnet har klart å nærmest eliminere darwinismen innenfor helse, holder vi fremdeles stand innenfor IQ. Jeg tror ikke denne doktorens system vil være utslagsgivende eller nødvendig.
Helt enig i det.Synes iq èn har blitt så bemerket jeg etter den Svanhild saken.Hun virker da slett ikke dum
Jeg hørte at det var andre tilfeller av omsorgssvikt som var utslagsvigende i Svanhild-saken.
Hvordan kan du vurdere om Svanhild virker dum eller ikke? Du har jo bare hørt henne lire av seg et par setninger på TV?
Jeg synes vi bør akseptere en viss darwinisme. Men IQ bør selvsagt ikke være det eneste kriteria. Det er jo ganske åpenbart at helse, fysisk styrke og utseende også bør telle. Ellers blir vi gående rundt i en menneskehet som er sykelige, stygge og svake. Det tror jeg ingen vil ha.
Selv om samfunnet har klart å nærmest eliminere darwinismen innenfor helse, holder vi fremdeles stand innenfor IQ. Jeg tror ikke denne doktorens system vil være utslagsgivende eller nødvendig.
Darwin holder stand, han. Det er fremdeles de mest vellykkede som har mest draget. Darwin snakket om naturlig utvalg. Han snakket ikke om menneskeskapte lover og regler som skulle forandre menneskeheten.
Hva skal vi gjøre? Begynne å tvangssterilisere folk igjen? Sette opp tester som folk må ta før de får bli foreldre? Lage svære mapper på alle landets innbyggere der det står alt fra hårfarge til IQ og sørge for at de får rettigheter deretter? Jeg vil ikke ha et slikt samfunn.
Darwin holder stand, han. Det er fremdeles de mest vellykkede som har mest draget. Darwin snakket om naturlig utvalg. Han snakket ikke om menneskeskapte lover og regler som skulle forandre menneskeheten.
Hva skal vi gjøre? Begynne å tvangssterilisere folk igjen? Sette opp tester som folk må ta før de får bli foreldre? Lage svære mapper på alle landets innbyggere der det står alt fra hårfarge til IQ og sørge for at de får rettigheter deretter? Jeg vil ikke ha et slikt samfunn.
:signerer:
Jeg hørte her en dag at de som hadde mange barn var mindre intelligente enn de med ett eller to barn.
Hohohoho, godt jeg ikke har så mange.
Jeg hørte her en dag at de som hadde mange barn var mindre intelligente enn de med ett eller to barn.
Jeg kan fortelle deg hvorfor: alle har jo hørt det at barn som ammes scorer 7 poeng høyere på IQ-tester enn de som ikke er blitt ammet. Det som skjer, er at IQ-poengene løsner i hodet på mor og kommer inn i babyen via morsmelken. Så har du ammet ett barn, så går IQen ned med 7 poeng. Jeg har ammet tre barn, så jeg er blitt over 20 poeng dummere.
Det merkes. :nemlig:
Sexy Sadie
26-11-03, 23:24
Kan du ikke få påfyll av iq i form av kaffeproteindrikk?
Eller går d an å slenge inn en søknad til sossen om stønad til IQ?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.