PDA

Se full versjon : Ditt favorittsted i Oslo?

medica
10-10-03, 00:24
Kanskje litt vel Osloorientert, men...

Hvor går du for å drekke øl (greit, det heter «Spiseriet,» men det er mye næring i øl!) i Oslo? Vil gjerne ha tips om ålreite steder, for det har lett for å bli samme stedene hver gang.

Sist jeg var ute, ble det vel Sangam og Café Sara. Justisen er også en gjenganger, men jeg synes det har tapt seg de siste årene. Var mye brunere før. Ellers blir det litt forsing i Tøyen/Grønland-området.

Kom igjen, give it to me baby. Vet ikke hvordan dere ser ut, så det skulle vel ikke bli noen ubehagelige konfrontasjoner ;)

filurus
10-10-03, 00:37
Nå fikk du meg til å savne Gamlebyens Gjestgiveri (GG). :griner:

medica
10-10-03, 00:45
Nå fikk du meg til å savne Gamlebyens Gjestgiveri (GG). :griner:

*notere*

Flyttet fra Oslo?

filurus
10-10-03, 00:50
GG er for lengst lagt ned og det er et nytt fancy spisested i lokalene i stedet (Oslo Spiseforretning).
Og ja, jeg har flyttet derfra i tillegg. Det hele er ganske forferdelig når jeg tenker meg om.

medica
10-10-03, 00:53
GG er for lengst lagt ned og det er et nytt fancy spisested i lokalene i stedet (Oslo Spiseforretning).
Og ja, jeg har flyttet derfra i tillegg. Det hele er ganske forferdelig når jeg tenker meg om.

Bare elendighet, mao? Skulle jeg flytte fra Oslo, ble det til fordel for Køben eller Chicago.

filurus
10-10-03, 00:57

Bare elendighet, mao? Skulle jeg flytte fra Oslo, ble det til fordel for Køben eller Chicago.

Ikke Asker?? Jøss.

:har bittelitt hjemlengsel:

medica
10-10-03, 01:04

Ikke Asker?? Jøss.

Asker er da nært nok, det!

filurus
10-10-03, 01:08
Nei, det er ganske langt utpå landet. Det er bønder her. Jeg har sett noen! Og ikke en eneste trikk.

Jeg må nok på ekskusjon til Oslo en dag.

Mr.Man
10-10-03, 01:34
Holder min knapp på Bombay Brasserie. Hvitløkskyllingen der er helt utrolig. Også er den grønn!

Singularity
10-10-03, 02:26
Kjenner ikke godt nok til steder i Oslo til å komme med noe her.

nette
10-10-03, 08:35

Ikke Asker?? Jøss.

Hva med Lommedalen??Er med ett blitt såå fantastisk der.. :lol:

gyrken
10-10-03, 09:22
Jeg er stadig å finne rundt omkring på Grønland. Ganske enkelt fordi jeg går mot byen, også kommer jeg aldri riktig så langt som jeg hadde tenkt før tørsten overmanner meg.

Jeg synes det er greit på Grønlandshagen og Asylet på grønland. De lokale stedene Smia galleri på Vålerenga og Kampen pub er også koselig.

Når jeg først kommer meg inn til sentrum (noe som slett ikke skjer hver gang) foretrekker jeg danse! Har nettopp oppdaget et sted som heter fonii i bankstrøket, og det var kult! :danser:

filurus
11-10-03, 00:22
Enig i at Asylet er et bra sted. Grønlandshagen er bra for en utepils om sommern hvertfall. Har ikke vært inne der. Også har vi Lompa, da.. :knegg:

gyrken
12-10-03, 00:44
Holder min knapp på Bombay Brasserie. Hvitløkskyllingen der er helt utrolig. Også er den grønn!

Det er helt sant! Den er fantastisk! Men når det gjelder gode restauranter så synes jeg den over Burger King på Egertorget er bedre. Libanesisk, er den tror jeg. Kjempegod mat, også er det litt koselig å se ut over Egertorget og alle menneskene der mens man spiser. :)

Samita
13-11-03, 09:18
Bombay Brasseriet er indisk mat,kyllingen er grønn fordi de bruker Spinat.
På indisk heter retten "Palak Murgh",bare si fra hvis dere vil ha oppskrifter.Libanesisk mat er også godt :) Jeg har bare sett Mamma Rosa og Bombay Brasseriet.men det er en god gresk kafe rundt hjørnet fra ved Burger King .De er prisene rimlige jeg og gubben spiste giros der og betalte 200 spenn med brus til.Hvor finner en god Libanesisk restaurant?

hilsen

spindis
13-11-03, 13:37
njæh..Oslo da gett.. Foretrekker og gå ut her i Trondhjem. scapa, dali, credo, blæst, ol..

myye bedre enn i Oslo ja :snurt:

Mr.X
13-11-03, 13:43
ELVIS PUB.... vis de har åpnet igjen da.

Savner Gjøkerede jeg, gamle lusa lotte også :banger:

Macumba
13-11-03, 13:48
Drikke: Teddy's, Skuret, Bar Boca, Asylet, Muddy Waters...
Spise litt: Intermezzo, Kampen Bistro, Al Amir

Macumba
13-11-03, 13:50
njæh..Oslo da gett.. Foretrekker og gå ut her i Trondhjem. scapa, dali, credo, blæst, ol..

myye bedre enn i Oslo ja :snurt:

Jeg var i Trønderland denne helgen.
Jeg startet på Credo og endte opp på Dali.
Credo er favoritten de gangene jeg er i byen, men jeg liker utesteder i Oslo bedre. :snurt:

medica
13-11-03, 14:34
Drikke: Teddy's, Skuret, Bar Boca, Asylet, Muddy Waters...
Spise litt: Intermezzo, Kampen Bistro, Al Amir

Skuret, Bar Boca og Asylet har jeg vært en del på. Kanskje vi har sett hverandre?

Macumba
13-11-03, 14:40
Kanskje?

nette
13-11-03, 15:36
Big Horn har utrolig deilig biff.Anbefaler den på Majorstua(i Bogstadvn)

medica
13-11-03, 15:53
Steker helst biffen selv. Som min onkel pleier å si: kua skal få lov til å se steikepanna på vei til slakterbenken. :knegg:

laguna
23-11-03, 17:45
Jøss, flere som liker sangam? :sjokk: Vennene mine klager litt på Sangam, men jeg er personlig svak for halvbuler.. Også synes jeg de stort sett spiller fin musikk. Så der er jeg mye.

Ellers er jeg ofte på parkteateret, når vi går ut nær hjemme.

Nede i byen er det Cacadou, Mono, Paragrafen.. sånne steder.

Og så synes jeg det er dødstrist at So What! er stengt, for det har nå vært sånn mer eller mindre mitt andre hjem i en årekke..

laguna
23-11-03, 17:47
ELVIS PUB.... vis de har åpnet igjen da.

Savner Gjøkerede jeg, gamle lusa lotte også :banger:

Elvis, har, så vidt jeg har hørt, åpnet igjen :)

Mr.Man
23-11-03, 17:55
Hvor finner en god Libanesisk restaurant?

Det er en som ligger rett ved Stortinger T som heter Amir eller noe sånt.

medica
23-11-03, 20:09
Jøss, flere som liker sangam? :sjokk: Vennene mine klager litt på Sangam, men jeg er personlig svak for halvbuler.. Også synes jeg de stort sett spiller fin musikk. Så der er jeg mye.
Sangam forever...

I går var vi på Azur. Privat party med midlertidig bar og pene vellykkede vestkantmennesker. Litt morsomt. Traff en jeg gikk med på videregående. :nervøs: Det var litt rart.