PDA

Se full versjon : Eksistensiell krise!

medica
11-10-03, 18:07
Jeg har søkt om omsorgspermisjon for å være hjemme med små barn frem til sommeren, og til høsten har jeg tenkt å begynne på et langt og tungt studium (får nok ikke begynt før januar 2005 dog, for poengkravet på høstopptaket er høyere enn på våropptaket).

Nå har arbeidsgiveren min lyst ut en stilling innen mitt fagfelt, en jobb som virker spennende og betraktelig bedre betalt enn i dag (minst 40 000 mer i lønn). So, what to do!

Jeg synes det er et helvetes slit hver morgen med å drasse med seg trøtte unger, dessuten har jeg skole to kvelder i uka (fram til jul, da) for studiet jeg skal ta har krav om bestemte fag jeg ikke tok da jeg gikk på vgs for en halv mannsalder siden. I tillegg har jeg lang reisevei til og fra skole og jobb, så de siste månedene mine føler jeg at jeg har tilbragt på buss og tog.

Nå forventer jobben neppe at jeg skal begynne før jul, og hvis jeg begynner i januar blir ikke skolebiten noe problem, for jeg kan ta resten som privatist. Vi kan prøve å få tak i en praktikant, så slipper vi morgenpeset med ungene, og dessuten vil jeg håve inn mere gryn på den jobben, så vi får det bedre økonomisk. Jeg har trivdes godt på jobben i det siste, så hvis jeg fikk den, så kanskje jeg bestemte meg for å utsette studiene?

Jeg vet vel egentlig ikke hvor jeg vil hen med dette innlegget, men om du ikke har noen gode råd, så hjelper jaffal litt sympati mot eksistensielle kriser. ;)

Jeg skal i alle fall søke på jobben. Jeg har sett søknadene som har kommet inn til nå, og det er en eneste konkurrent av de som har søkt. Resten er junk, bl.a. ei jente med 28 skrivefeil på CVen (dødssynd!) og pent bilde av seg selv på selvsamme CV (!).

nette
11-10-03, 21:08
hehe..apropos cv èr.Er jaggu mye rart som arb.giverne får inn.
Jeg synes du skal gå for å søke jobben,se om du får den,og ta det derfra.Får du den,har dere bedre økonomi,og det gjør hverdagen lettere.Så kan du evt. ta studier senere

Mr.Man
11-10-03, 22:21
Jeg hadde tatt jobben. Ingen tvil om det. Da kan du heller ta permisjon fra den senere og håve inn mer gryn. Men det spørs jo litt på hvor mye du føler at det nye studiet vil gi deg da. Jeg synes ihvertfall at det å ta studielån i dag, er ganske tvilsomt i forhold til hva du får igjen for det. Spesielt hvis det dreier seg om å bygge på utdanning.

Lion
12-10-03, 02:22
Jeg hadde nok tatt jobben.

gyrken
12-10-03, 02:26
Lykke til da. Du søker og tar jobben om du får den. Så var det avgjort. :snill:

medica
13-10-03, 23:07
Jeg har bestemt meg for å ta jobben, og hvis de gir meg den lønna jeg krever, så tar jeg den! Takk for gode råd! :tilber:

gyrken
13-10-03, 23:09
Værsågod, det var da så lite.

Mr.Man
13-10-03, 23:16
Jeg har bestemt meg for å ta jobben, og hvis de gir meg den lønna jeg krever, så tar jeg den! Takk for gode råd! :tilber:
:respekt: