Se full versjon : Filleruskets tannlidelser
Det å få tenner er nok litt mer enn bare ubehagelig. Bare tenk på en jeksel; en stor, butt tann som skal trykke seg gjennom ganske hardt tannkjøtt. Nå har fillerusket gått rundt og siklet og tygget på alt han finner i mange uker. Denne uken har han våknet og grått utrøstelig flere netter på rad. Vi har hatt en mistanke til tennene, men så har denne gnagingen og siklingen vart så lenge at vi nesten hadde mistet håpet om å se noen tenner på en stund. Men idag så jeg plutselig at han var knallrød på det ene kinnet. Rød og varm. Det andre kinnet var helt normalt. Og da jeg kjente etter hadde han en stor hevelse i tannkjøttet oppe. Det er ikke rart fyren er sutrete innimellom! Halve trynet er jo påvirket av prosessen! :( Jeg har fått en fornyet respekt for sånne småfolk som går rundt og får tenner i tide og utide.
Stakkars fillerusket. Gir du ham noe smertestillende da? Paracet og kanskje dentinox til å smøre på tannkjøttet?
Kliner endel Dentinox på tannkjøttet før han legger seg, men det har jo ikke noe langvarig effekt. Nå som jeg vet med sikkerhet at det er en jeksel på vei ut så kan det hende jeg gir ham en paracet hvis han våkner i natt.
Han er forøvrig mer symmetrisk i ansiktsfargen igjen idag. Og han har vært en superdupertålmodig kar gjennom dåpsgudstjeneste og selskap idag, selvom han var stuptrøtt de siste timene. :stolt:
...Og da jeg kjente etter hadde han en stor hevelse i tannkjøttet oppe. Det er ikke rart fyren er sutrete innimellom! Halve trynet er jo påvirket av prosessen! :( Jeg har fått en fornyet respekt for sånne småfolk som går rundt og får tenner i tide og utide.
Det er jo litt coolt å høre førstegangsfødende stresse med sånt. Ved nummer to ble det nesten litt kjedelig hver gang han bråkte litt ekstra:
Mat: Ok
Bleie: Ok
Klær: Ok
Og fikk du tre Ok her, var det garantert tenner. Da var det bare å dytte'n så full av Paracet og Dentinox som mulig og marsj i seng når Paracet fenger.....
Jeg stresser ikke. Jeg sympatiserer.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.