PDA

Se full versjon : Har du dårlig samvittighet når du egenmelder deg?

gyrken
13-10-03, 12:34
Jeg er hjemme fra jobb i dag. Føler meg ikke bra i det hele tatt, hutrer og fryser og ligger mest på sofaen og sover under dyna. Allikevel har jeg svart samvittighet for at jeg ikke er på jobben. Jeg har jo så mye å gjøre der også! Og elevene får vikar, da lærer de ikke noe. Og skolen har nesten brukt opp vikarbudsjettet.. og blabla.. masse sånt kverner rundt i hodet på meg.

KLarer du å sykemelde deg og bare slappe av hjemme uten sånt tankekjør?

spindis
13-10-03, 12:50
Kjenner meg igjen i det du skriver her ja. Jeg jobber i daglivare og vet at om jeg er borte blir det et ortlig kjør på alle andre.

vi vet jo alle at vi bør kunne være syke med god samvittighet. Tenk som så at det i allefall ikke gagner noen at du er på jobb og smitter alle andre sån at flere må være borte.

Prøv og slappe av da og GOD BEDRING! :)

gyrken
13-10-03, 13:02
Jeg prøver å tenke på det, men uansett hvor syk jeg er har jeg alltid følelsen av at jeg ikke er syk nok til å være hjemme.

Jeg er generelt altfor flink til å ha dårlig samvittighet. Lurer på om det finnes et kurs eller en medisin mot sånt. ;)

Lion
13-10-03, 13:25
Du må få sjekket det derre immunforsvaret ditt. Du er usedvanlig mye syk.

gyrken
13-10-03, 13:31
Ja, jeg har vært syk og syk og syk det siste året.

medica
13-10-03, 13:39
Jeg har ikke særlig dårlig samvittighet når jeg leverer egenmelding. Det er bedre med to dager egenmelding enn at jeg presser meg på jobb og kanskje ender opp med to uker sykemelding.

Håper du blir bra igjen snart!

gyrken
13-10-03, 13:54
Jeg er bare glad det er første gangen i høst. Sist jeg var syk gikk jeg på jobben likevel. I sommer hadde jeg resistente streptokokker i halsen og gikk på den ene kuren etter den andre. Var redd immunforsvaret mitt hadde lagt seg helt dødt etter den behandlingen, men det kunne jo vært verre.. tror jeg..

Det blir nok likar i morgen. :)

Mr.Man
13-10-03, 17:33
Hva er poenget med det når man røyker 20 om dagen? Da er jo immunforsvaret rimelig fucked uansett.

Lion
13-10-03, 19:28
Hva er poenget med det når man røyker 20 om dagen? Da er jo immunforsvaret rimelig fucked uansett.

Så får du få den derre kjerringa di til å redusere røykingen. Er du ikke mann? Hæ?

nette
13-10-03, 20:00
Håper du er bedre nå da,Gyrk..du skal ikke ha dårlig samvittighet når du er syk.

gyrken
13-10-03, 20:01
Så får du få den derre kjerringa di til å redusere røykingen. Er du ikke mann? Hæ?

Sier du som alltid skal lure meg til å begynne igjen når jeg slutter. :mumler:

Mr.Man
13-10-03, 23:14

Det er jo f.eks. mulig at hun vil angripe mine uvaner hvis jeg begynner med hennes. Den krigen kan jeg muligens tape. :potblad:

gyrken
13-10-03, 23:17
Det kan nok hende. :gyrken:

Lion
13-10-03, 23:20

Sier du som alltid skal lure meg til å begynne igjen når jeg slutter. :mumler:

Ja, alt er min skyld.

Melaisa
14-10-03, 01:43
Om jeg er syk, så eier jeg ikke dårlig samvittighet.

Her i bydelen min er skolene pålagt å øke egenmeldingene til 4 ganger 8 dager. Det skal visst ha en besparende effekt.

filurus
14-10-03, 23:27
I min forrige jobb hadde jeg alltid svart samvittighet selv om jeg hadde sykemelding. Ingen grunn var liksom god nok for sjefen vår (muligens bortsett fra ens egen død..), og en gang jeg var sjuk ringte han hjem til meg og kjeftet meg huden full.

Cavatina
28-10-03, 13:53
Jeg har ikke noen jobb å være sykemeldt fra jeg da. Men i alle jobbene jeg har hatt har jeg fått dårlig samvittighet for å bli hjemme.

I helgen trente jeg for mye, så nå sitter jeg her med en lårmuskel som gjør noe for jævlig vondt! :(
Skulle vært på svømming igår, men klarte ikke komme meg ut av huset en gang. Er ikke noe bedre idag, så ikveld må jeg ha vikar til å lede gåturen med trimgruppa. Krysser fingre for at jeg ihvertfall får vært med på svømmingen i morgen!

Chess
15-12-03, 06:13
Jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet for å egenmelde meg når jeg mener jeg trenger det.

Jobben prøver riktignok å få oss alle til å legge oss ned og dø dersom vi ytrer så mye som et lite *host*, men - I don't think so.

laguna
16-12-03, 23:07
Hvis jeg har en eller annen drittjobb en egentlig kunne trene aper til å gjøre, samt sur sjef og dårlig lønn, egenmelder jeg som bare det. Da skulker jeg til og med innimellom :sjokk:

Nå har jeg en hyggelig jobb, med hyggelige folk, og de trenger at jeg kommer på jobb når jeg har sagt det, det høyner arbeidsmoralen.. :)

Uansett, er man syk, er man det. Da gjør man verken seg selv eller andre noen tjeneste med å prøve å gå allikevel.En blir stort sett bare sykere, og må ta påfølgende lenger fri senere.. ;)

God bedring! Slapp av, se filmer og ikke stress med dårlig samvittighet! Kyllingsuppe med masse pepper og hvitløk hjelper forøvrig mot nesten alt!

pip
16-12-03, 23:20
Ifølge min guru Ebba Wergeland, så er det et stort problem at arbeidsplasser har effektivisert så mye at en ikke klarer å få det til å gå rundt når folk er naturlig syke. Hun mener vi bør være mer syke.

Atina
17-12-03, 00:45
Om jeg er syk så hvorfor skulle jeg ha dårlig samvittighet?
Det er bedre både for meg selv og omgivelsene at jeg holder meg hjemme!

Cavatina
17-12-03, 02:09
I den siste jobben jeg hadde, hadde jeg ikke rett til sykemelding i det hele tatt. Ikke ferie, ikke rettigheter etter arbeidsmiljøloven og heller ikke gjaldt lov om arbeidervern. For sent oppdaget jeg at kontrakten jeg var ansatt på var ulovlig. Og da arbeidsgiver oppdaget at jeg hadde skjønt at de forsøkte å lure meg for selv å spare penger, og jeg hadde meldt meg inn i fagforbund, var det meget passe for dem at de plutselig ikke hadde råd til å ha meg ansatt mer.

Så da var det på hue ut, uten så mye som takk for innsatsen engang. Og jeg som hadde stått på så mye ekstra, bl.a. gjort mye mer enn jeg egentlig behøvde fordi jeg var glad i jobben, flere ganger jobbet 7-dagers uker flere måneder i strekk, fordi hun jeg delte jobb med var på rehabilitering etc.

Jævlig surt! :sint:

Så jeg har lært. Om jeg noensinne blir ansatt et sted i fremtiden, skal jeg ihvertfall sørge for at kontrakten er lovlig og at jeg får alle de rettighetene jeg har krav på etter loven. Jeg skal ikke gå med på hva som helst, selv om det er drømmejobben det dreier seg om. Jeg har ingenting igjen for å være for snill.

Atina
18-12-03, 13:46
En arb.plass uten rett til sykemelding?! :sjokk:

Cavatina
18-12-03, 16:31
En arb.plass uten rett til sykemelding?! :sjokk:

Jepp! Dessverre er det mulig, og dessverre er det også mulig å bli så grundig lurt som jeg ble.