PDA

Se full versjon : biletter på svartebørs!

spindis
13-10-03, 12:45
Jeg fikk erfare dette ondet da jeg skulle bestille biletter til Metallica konserten 2. eller 3. desember.

Bilettene ble lagt ut for salg kl 10.00 en lørdag. (husker ikke datoen akkurat nå) Jeg satt ved pcn og prøvde og bestille via ticnet sine sider fra ca 09.15 og jeg ringte fra 09.55. :dataskrekk:

Telefonen var optatt og nettsidene nede. Da jeg endelig kom igjenom kl 11.30 var selfølgelig alt utsolgt.

Da jeg søker på nett samme kveld etter biletter finner jeg minst to nettsider som reklamerer med mange bra biletter til Metallica. Ulempen er at bilettene selges til over det dobble av prisen. Dvs fra 1000 og opp til 1500kr!!!!!! Det sier seg selv at jeg som bor i Trondheim med en fattig student gubbe ikke kan ta meg råd til det!!!

Det burde vært en eller annen form for ording som forhindrer dette. Vet at bla Oslo Spektrum har fått klager på dette før.

hva synes dere?? Er det greit og kjøpe biletter på svartebørs til over det dobbelte av prisen?

gyrken
13-10-03, 13:03
Nei, det er ikke greit. Kan man ikke anmelde sånne, bare for å se hva som skjer? Det er jo ikke lov det de driver med?

medica
13-10-03, 13:41
Det er innmari råttent å kjøpe opp billetter bare for å selge dem til dobbel pris. Men hvordan kan de gjøre det uten å bli hekta?

Mr.Man
13-10-03, 17:41
Jeg fikk erfare dette ondet da jeg skulle bestille biletter til Metallica konserten 2. eller 3. desember.

Bilettene ble lagt ut for salg kl 10.00 en lørdag. (husker ikke datoen akkurat nå) Jeg satt ved pcn og prøvde og bestille via ticnet sine sider fra ca 09.15 og jeg ringte fra 09.55. :dataskrekk:

Telefonen var optatt og nettsidene nede. Da jeg endelig kom igjenom kl 11.30 var selfølgelig alt utsolgt.

Husker øya-festivalen solgte billetter porsjonsvis for å unngå dette. Tror de klarte det sånn passe. Pussig at ikke de gjør det med flere arrangementer.

Master
07-12-03, 10:13
www.billettkontoret.no

Selger billetter til de fleste populære konserter osv og som oftest til priser 2 til 4 ganger veiledene pris. Det er minst 5 andre steder i Norge med lignende sider som selger billetter til ca dobbel pris og over.

En ting som er litt rart folk kjøper fra dette stedet også når det finnes igjen billetter hos Oslo Spektrum. Så det er ikke alle som følger bra nok med når de skal ha seg konsert billetter.

Att noen tjener 100 eller 200 over veiledene pris er egentlig ikke så galt hvis man ikke gjør som de som tar 2 til 4 ganger billett prisen.

Enda ett sted som driver litt med vidre salg av billetter:

www.billettnett.no

En del personer legger ut egne annonser og søker etter billetter og skriver selv att dem vill betale dobbel pris for billetter til den konserten dem ønsker også.

Når det gjelder Metallica konserten så ble det fra Torsdagen før konserten lagdt ut flere hundre ekstra billetter og det samme tidlig på dagen begge dagene Metallica konserten var. Men det kan ikke ha hvert lett å komme igjenom på telefonen til Oslo Spektrum.

magnus
07-12-03, 13:42

Husker øya-festivalen solgte billetter porsjonsvis for å unngå dette. Tror de klarte det sånn passe. Pussig at ikke de gjør det med flere arrangementer.
Vet at Quart-festivalen gjør noe ala det. I fjor la de plutselig ut mange forskjellige pass ganske nærme festivalen. Min svoger hadde kjøpt inn et ekstra ukespass som han skulle selge dyrt den siste uka. Han solgte med tap og avisen var full av annonser på ukespass som gikk langt under opprinnelig pris. Til pass for dem! :twisted: Tror de fleste arrangører prøver å gjøre noe med svartebørsen, men lett er det ikke.

Sorepheus
07-12-03, 20:40
Kunne man ikke bare gjøre billettsalg personavhengig? Med f.eks. navn eller kunn en/to biletter per person?

Sexy Sadie
08-12-03, 00:52
Det kan man jo...

Master
08-12-03, 01:15
Kunne man ikke bare gjøre billettsalg personavhengig? Med f.eks. navn eller kunn en/to biletter per person?

Foreksempel hos Ticnet så bestiller man billetter på sitt navn og dem spør
om navnet på den som henter billettene. Men så lenge dem ikke spør om legitimasjon ved kjøpet og det samme når man kommer til Konsert stedet så er det ikke så mye å få gjort med dette. og begyner dem å kreve legitimasjon ved inngangen til konserter så kan det ta ganske lang tid før
man får kommet seg inn.