PDA

Se full versjon : attføring..

spindis
14-10-03, 11:31
Regner med at jeg om noen måneder ender opp på yrkesrettet attføring. Jeg var på trygdekontoret og snakket med dem i går. Der får jeg fortalt at jeg slett ikke må forvente og komme på den type utdanning jeg selv måtte ønske og at det var mye lettere for aetat og få meg ut i arbeid uten skole. Dvs jobbe i butikker ol..

Nå er det nettop det jeg gjør..jobber som butikkmedarbeider. Det er et yrke jeg ikke kan tilbake til...aetat tenker raskest ut i jobb på billigst måte. Jeg trodde litt av vitsen var at man kanskje kunne få jobbe med noe man har lyst til. Jeg trives i den jobben jeg har nå men kan ikke av helsemessige grunner fortsette der...vil det veie opp at jeg blir fysisk frisk men ikke trives? :?:

Det jeg da vurderer er faktisk og si opp jobben min og begynne og studere. Om det kommer til at jeg må gå et kurs ol som jeg over hode ikke har interesse for. Har allerede funnet ut hva jeg ønsker og søke på...

regner med vi kommer til og ende på omtrent samme inntekt uansett..

Er det i såfall håpløst av meg og betale en utdanning selv, enn å bli attført til noe jeg ikke vil??

Det hele er helt hypotetisk da, det vil jo ta en del tid før jeg får avklart det hele...bare noen tanker jeg har gjort meg.

Starwolf
14-10-03, 12:27
Stat og kommune er flinke til å sette en i slike situasjoner. For endel år siden var jeg relativt langtidsledig og hadde gått AMO kurs. Dette var i 1993 eller.no hvor man hadde 80 uker med arbeidsløshetstrygd. Når disse 80 ukene var over gikk man inn i en karantenetid hvor fortsatt trygd ble utbetalt hvis du ikke hadde jobb.