PDA

Se full versjon : Noen som vet om et ok sted

nette
17-10-03, 00:22
i sentrum av Oslo hvor man kan spise og få svingt seg litt?

gyrken
17-10-03, 00:25
Både spise og svinge på samme stedet?

Jeg liker å spise på den restauranten som ligger over Burger King på Egertorget. Det er en libanensisk restaurant med kjempegod og spennende mat! Så er man midt i suppa når man vil gå videre etterpå. :nikker:

Macumba
17-10-03, 00:35

Jeg liker å spise på den restauranten som ligger over Burger King på Egertorget. Det er en libanensisk restaurant med kjempegod og spennende mat! Så er man midt i suppa når man vil gå videre etterpå. :nikker:

Ja! Al Amir er veldig bra!

Fridays American Bar ved Saga Kino har også mat og dans.

medica
17-10-03, 00:42
Fridays American Bar ved Saga Kino har også mat og dans.

Har de dans der? :hæ: Jeg går bare på Friday's de gangene jeg føler for å pleie frityrfetishen min. :slafs:

Macumba
17-10-03, 01:08
Nei, det er vel ikke dansegulv der nede, men høy, dansbar musikk som gjør at mange svinger seg på gulvet uansett.

nette
17-10-03, 08:53

Takker..den skal jammen prøves ut,har aldri smakt libanesisk mat.Håper det ikke er skutt and med hue i været eller pangpang lam med en eller annen jallahalla saus :lol.
Dere får tilbakemelding senere :)

gyrken
17-10-03, 11:33
Det er bare kjempegod mat der, ihvertfall har de rettene vi har bestilt vært virkelig gode. Ikke altfor fremmed og skummelt heller, bare nok til at det blir litt spennende. :)

Som Mac sa heter det Al Amir. Noe av det beste er forrettene. Man får to forretter pr. hovedrett man bestiller, og det er sånne små skåler med rare ting i, også noe lompegreier å dyppe med. Jeg liker sånt. :)

Macumba
17-10-03, 14:52
Jeg tror jeg spiste steinbit sist jeg var på Al Amir. Veldig god!
Er enig i at forrettene er en høydare!

nette
18-10-03, 22:39
Hei!
Etter en relativt fuktig kveld på byen,sitter jeg nå å skal prøve å skrive ned litt dagen derpå.Har hatt så inn i hælvete huepine idag,at det ligner ikkenoe.Var på Al Amir,og du kan si lydnivået var relativt høyt.Tydelig et populært besøk,vi satt i røykeavd.enda ingen av oss røyker,men det var der vindusplassene var.Vi satt ved siden av to langbord som var fyllt opp med midelalrdende damer som pratet så høyt,at vi hadde problemer med å holde en samtale.Vel,så kom forretten.Den var skikkelig god!Digga spess det hvitløkgreiene.Veldig god lefse.Så kom hovedretten etter relativt lang ventetid.Rakk å drikke 2 pils i mellomtiden til den nette sum av 41 kr for 0,33 l.Hovedretten var fylt kylling med rødvinssaus.En liten bukett med brokkoli,to båter potet og litt mere kylling.Venninnen min fikk litt ris,samme brokkolibuketten(liten sådan)og stekte kyllingbiter.En ny øl ble bestilt.Maten var omtrent ikke saltet/pepret,så det var godt at de hadde bord-krydder.Lydnivået var enormt...Vi spiste relativt fort,da det nesten ikke var noe på tallerkenen.Og de skulle ha den nette sum av over 250 kroner..Jaja...forretten var jo inkludert,men likevel.
En skuffelse.Vi måtte gå derfra halvmette og noen hundrelapper mindre.Dit skal vi ikke igjen.Joda,maten var god den,men porsjonene var altfor små med mindre man har vært på Mc èrn først.De tilbudte oss noe kakegreier til dessert,men det orket vi ikke siden kaker ikke var det vi hadde lyst på.Det var vanvittig lydnivå der inne!:-(
Så gikk vi rett over gata,til 3 brødre(som sikkert er Harry),og de hadde jammen dyrt øl de og..hehe,men der var det iallefall mulig å holde en samtale og kose seg med musikk. ;)
Senere gikk vi på TigerTiger,det var en helt grei danseplass,med godt øl og ok musikk.Og danse fikk vi også gjort:-)
Så alt i alt var dette en ok fredag,men gud hjelpe meg så vondt i hue jeg hadde idag :klaskhode:

gyrken
19-10-03, 01:31
Øl er dyrt overalt midt i sentrum. Ble litt overrasket over at dere syntes porsjonene var så små. Kan ikke si at jeg har opplevd det sånn. Det er nok dere som er storspisere. :knegg:

Vi kjøpte noen tv-middager og spiste hjemme.