PDA

Se full versjon : Spillemimre

Starwolf
20-10-03, 11:49
I disse dager hvor dataspill har blitt milliardindustri så har det faktiskt blitt vaskelig å finne et skikkelig godt spill man går tilbake til gang på gang. Jeg har sittet og sammenlignet alle de spillene jeg har vært borti siden jeg begynte med datamaskiner for over 20 år siden.

Og mine to beste spill er som følgende:

1) Elite (C64)
2) Mercenary (C64)
3) Secret of the Monkey Island (Amiga)
4) Attack of the mutant camels (C64)
5) Alternate Reality 1 + 2 (C64)
6) Pirates (Amiga + C64)
7) Zork serien (various)
8) Popolous (Amiga)
9) Harpoon (PC)
10) Half Life (PC)

Var ikke mange PC spill på denne lista, men det kan kanskje henge sammen med at spillene var på mange måter bedre før. Det meste som har kommet i ettertid er egentlig lagd før, men med noe "dårligere" grafikk.

Men jeg har noen gode runners up på PC siden som Command & Conquer, Dungeon Keeper, Black & White og Mechwarrior 3 (og kanskje 4)

Snorre
02-08-05, 21:39
Mange bra spill nevnt her ja.

Starwolf
02-08-05, 22:33
Noen tar virkelig noen dypdykk i arkivet her. Denne tråden er snart 2 år gammel.

The Cryptic
02-08-05, 23:49
Vel, jeg har flyttet indonesia-innlegget dit det hører hjemme nå (nettverk), skjønt jeg mistenker det jo for å være en phpBB-spammer :sur:

Snorre
03-08-05, 00:52
Noen tar virkelig noen dypdykk i arkivet her. Denne tråden er snart 2 år gammel.

Jeg må virkelig beklage at jeg hadde gått dypt.
Men denne kom opp på "nye innlegg".

:forvirret:

The Cryptic
03-08-05, 00:54
Du har min fulle støtte der Snorre, og jeg vil anta også wolfern's. Det var indonesia som rippet opp i denne gamle tråden :oppklarer:

Orca
03-08-05, 09:41
shadow of the beast (Amiga) var jo også ett ganske så bra spill. Men jeg skal kanskje ikke drive å holde liv i denne tråden?

Starwolf
03-08-05, 10:06
Joddata, hvis det er av interesse ser jeg ingen feil med det. Samt at det blir grunker på meg =0)

Sorepheus
03-08-05, 16:40
Rart med det hvordan aracade sjangeren forsvant, men overlevde så vidt gjennom internet Flashgames.

Starwolf
04-08-05, 16:25
Samme har jeg lagt merke til. Men den lever også på Nintendo og PS2 om ikke i en mer avansert form.
Men nå har arkadespill aldri tiltrukket meg i noe særlig grad. Jeg har foretrukket simulasjoner eller strategiske spill. Helst i real time. Turn based spill er litt for kjedelig. Og når jeg snakker om strategi så må det være så realistisk som mulig. Derfor glipper Command and Conquer ut av listen min.

Sorepheus
04-08-05, 17:23
Strategi er mest interessant, enig i det, men hurtig aracade gjør seg når en er i hyperform da. Forøvrig pleide jo butikkene å være stappet av arcade spill med en og annen strategi innimellom. Nå er det vel en og annen strategi og stappa med 3D varianter.

Zenaria
05-08-05, 21:55
1. Wofenstein
2. Wofenstein
3. Wofenstein
4. Wofenstein
5. Wofenstei

The Cryptic
07-08-05, 15:43
Hmmm... Handler det om en hund som prøver å skremme nazistene med å v(w)offe?
:knegg: