PDA

Se full versjon : Et kvalmende innlegg

Cavatina
23-10-03, 12:48
(OBS: Ikke for sarte sjeler, og heller ikke for dem som spiser akkurat nå).

Skal til tannlegen, sitter her og ser på Ricki Lake for å få tida til å gå. Det handler om folk som ikke gidder holde huset/leiligheten sin ryddig. Folk som ikke gidder tømme søppel, ikke rydder, aldri skyller ned i toalettet, lar matrester bare bli stående og vasser i dritt og møkkalukt.

Dette minner meg om den forrige leieboeren vi hadde i mormors hus. Han samlet matsøppelet i opptil trekvart år! Leiligheten er i kjelleren, og på det verste kunne vi kjenne den jævlige stanken helt opp i etasjen over der mormor bor!

Han hadde en bod og en garasje hvor han samlet det meste, og der sto sekk på sekk på sekk med gamle, grønne, mugne pizzarester. Han gadd ikke en gang tømme ut melka fra kartongene, han samlet dem bare i bæreposer som han satte i garasjen. Tenk på halvårsgammel melk... *spy*

For ikke å nevne alle de fluene som samlet seg. Jeg var nødt til å gå opp i garasjen en gang, og med det samme jeg åpnet dørene kom en svart sky av spyfluer imot meg!

Heldigvis flyttet han omsider.

Hva er det som får folk til å ville leve slik?

medica
23-10-03, 14:35
Jeg tror ofte det er snakk om depresjoner som får folk til å leve slik. En depresjon trenger ikke manifestere seg som en følelse av å være veldig lei seg eller veldig trist. Like ofte kan det rett og slett oppleves som fravær av følelser, at alt føles likegyldig. Og det vil ofte gå ut over den personlige hygienen, blant annet. Man ser ikke vitsen ved å holde seg/huset rent og bare driter i det.

Hvis man har en slik depresjon, kommer man ofte sent til behandling, for man føler seg ikke deprimert, bare giddalaus i nte potens, og tror ikke det er noe å gå til legen med.

Men jeg tipper dere er glad over å ha blitt kvitt den leieboeren ass! http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif

spindis
23-10-03, 15:46
Ja fy søren..æsj. husker en leilighet like ved barnehven der mamma jobba før. De måtte desinfisere hele greia..De som skulle rengjøre der gikk inn med sånne heldekkende drakter og spade!! Møkka var opp til kne høyde...

:spyr:

Cavatina
23-10-03, 17:33
Jeg tror ofte det er snakk om depresjoner som får folk til å leve slik.

< snip >

Men jeg tipper dere er glad over å ha blitt kvitt den leieboeren ass! http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif

Jo, det slo meg også den gangen at han kanskje hadde en form for depresjon. Vi så lite til ham, han var mest inne hos seg selv med gardinene trukket for.

Heldigvis flyttet han. Det bor en annen der nå, en som skjøtter både leiligheten og seg selv svært bra.