PDA

Se full versjon : Det er ikke et sexovergrep å barbere 10-åringer nedentil...

gyrken
24-10-03, 12:26
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=81847

Riktignok ba jenta om hjelp selv, og ingenting "galt" skjedde, men jeg kan ikke se at det er noen formildende omstendighet. Han som er voksen burde vite når han skal trekke grensen - og når du barberer en unge nedentil - da har du krysset den for lengst. Eller hva?

spindis
24-10-03, 13:09
Enig med deg Gyrken. :nemlig: En voksen person uavhengi om det er en mann eller en dame burde ha "vett" nok til og sette grensa ved intimbarbering hos en ti åring.

medica
24-10-03, 13:19
Helt enig! Man må jo legge til grunn det retten har kommet frem til, men fyren sier at han lå og sov, og det virker jo helt hinsidig å skulle gå med på å gjøre noe slikt overfor en tiåring. Det høres bare så merkelig ut: hun tar på barberskum, han barberer og hun vasker seg. Det er noe som skurrer i det hendelsesforløpet av en eller annen grunn.

Amiga
24-10-03, 13:32
Jeg syns hele historien høres rar ut.

gyrken
24-10-03, 14:25
Ja, man får håpe fyren snakker sant og ikke hadde noe med det å gjøre. Kanskje tiåringen har sagt det for å legge skylden på ham fordi hun var redd for kjeft etter å ha barbert seg..

medica
24-10-03, 14:32
Ja, man får håpe fyren snakker sant og ikke hadde noe med det å gjøre. Kanskje tiåringen har sagt det for å legge skylden på ham fordi hun var redd for kjeft etter å ha barbert seg..

Det der slo meg også. Moren ser det, jentungen blir flau og legger skylden på stefaren. Unger kan si vanvittig mye rart. Det kan ha foregått slik, for historien høres så innmari usannsynlig ut!

Samtidig: det å mistro jentungen når retten har lagt til grunn at hun snakker sant...skjønt rettsapparatet gjør feil, og hvis jeg noensinne blir buret inne for noe jeg ikke har gjort, vil jeg sette stor pris på at folk ikke tar det retten sier som gitt!

Mr.Man
25-10-03, 13:31
Ja, hvis fyren hadde seksuelle motiver er det vel sannsynlig at han hadde gjort litt mer enn bare å fjerne hårene.

På den annen siden kan det jo hende hun likte det seksuelle samkvemet, og ikke ønsker å gjøre noe sak ut av det utover at hun ikke kan forklare den perfekte barberingen. Eh... :roll:

magnus
25-10-03, 14:45
Noe skurrer.. Får håpe fyren er uskyldig ja, men ingen instanser ville tro at han ikke barberte henne.

Om hun hadde helt utpreget og spesiell hårvekst (noe jeg tviler på) så var det i det minste moren som burde ordne dette sammen med henne. Vil tro hun er tidlig utviklet og at en forklaring om at ting var helt normalt var mer på sin plass i dette tilfellet.

Ja, hvis fyren hadde seksuelle motiver er det vel sannsynlig at han hadde gjort litt mer enn bare å fjerne hårene.

På den annen siden kan det jo hende hun likte det seksuelle samkvemet, og ikke ønsker å gjøre noe sak ut av det utover at hun ikke kan forklare den perfekte barberingen. Eh... :roll:

Seksuelle motiver - vel, de begynner vel i det små...

Seksuelle samkvemet?

Mr.Man
25-10-03, 15:04
Seksuelle samkvemet?
Ja, jeg mente å antyde at de kanskje hadde gjort litt mer enn det de har oppgitt. Så har de valgt å avsløre minst mulig fordi de begge har samtykket i gjerningen.

magnus
25-10-03, 15:54
Seksuelle samkvemet?
Ja, jeg mente å antyde at de kanskje hadde gjort litt mer enn det de har oppgitt. Så har de valgt å avsløre minst mulig fordi de begge har samtykket i gjerningen.

Ok, skjønner, mulig det er slik. Er sikkert veldig naiv av meg, men ser bare ikke for meg at hun kan like det på den måten. Vil da heller tro det er manipulering fra hans side som ligger bak, på en eller annen måte.

Det ble et tåkesvar gitt...

nette
25-10-03, 16:31
Moren har anmeldt han,datteren er bare 10 år gammel.En normal mann hadde da aldri barbert ei jente sitt underliv??Halloo liksom.Nei,dette stinker lang vei

magnus
26-10-03, 19:01
Enig.

Mr.Man
26-10-03, 19:25
Moren har anmeldt han,datteren er bare 10 år gammel.En normal mann hadde da aldri barbert ei jente sitt underliv??Halloo liksom.Nei,dette stinker lang vei
Ja, hun lyver sikkert. Fin måte å bli kvitt en brysom stefar på.