Se full versjon : Din verste restaurantopplevelse
Fortell...
Min verste er da jeg spiste på en kinarestaurant i bunnen av Oslo City (tror den er borte nå). Det var sånn fast-food, og maten sto ferdig i store fat. Jeg kjøpte en rett og begynte å spise. Plutselig fikk jeg noe hardt og seigt i munnen. Jeg tar det ut og gransker det og finner ut at det er et sigarettfilter! Brunt og velbrukt var det også... Når jeg graver litt mer i maten, tar det ikke lang tid før jeg finner papiret som har sittet rundt og aske også. :spyr:
Jeg klaget selvsagt, og fyren bak disken despa og skjelte meg nesten ut. Han trodde tydeligvis at jeg hadde puttet det i maten selv, for som han sa - ingen av de ansatte røyker.. "Da betyr vel det at dere måker maten fra brukte tallerkener tilbake i grytene da", tenkte jeg. Så har vel noen stumpa røyken i maten.
Fy fader så ekkelt. Etter en del krangling fikk jeg pengene tilbake. Helst ville de gi meg en annen rett isteden, men ikke faen om jeg ville spise mer der.
Chopsticks? http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif
Faen heller, den opplysningen kunne jeg klart meg uten! Vi har spist en god del der. Men han fyren bak disken er en skikkelig Soup Nazi!
De har helt andre steder der nå (stort sett mye dyrere og mer klasse), så det er vel mulig man slipper unna sånt. Men jeg var jo med, og syntes det var ganske disgusting ja. Yakk!
Det er jo uansett en påminnelse om å være litt skeptisk til sånne serveringssteder der de har store gryter med mat stående på den måten.. Jeg har tenkt tanken før noen ganger, om det hender de serverer maten flere ganger, og dette kan man jo kalle et bevis. Æsj.
Æsj, æsj og æsj igjen... :kvalm:
det er ikke mye bedre på "fine" restauranter. jobba på en sådan i Trondheim en gang i tiden. Datt det en biff på gulvet, ble den bare skuffa opp på talerkenen med komentaren : det de ikke vet har de ikke godt av.
Vi klora gulvet på kveldene..vannet ble svart.
Jeg har nesten aldri vært på restaurant i mitt liv, men her er ihvertfall en liten historie:
Rett over grensa i Bærum er det et sted som heter Sjøengen. Der serveres det kinamat. Veldig koselig kinesisk vertskap og kjempegod mat. Kundene er stort sett veiarbeidere og sjåfører, men også noen alkoholiserte "løse fugler" tar turen innom fra tid til annen. Lokalene har inntil nylig sett ut som ei skikkelig "bule", brunt inventar med pinnestoler, skjevt gulv, røykfylt, noen "kinalamper" innimellom... (nå er det visst pusset opp og blitt riktig fint der).
Vi er en vennegjeng som også tar oss en tur dit av og til, og sist vi var der var også et par av alkisene der. Da han ene av dem reiste seg for å gå, så vi at han hadde både driti og pissa på seg! Det syntes godt, for han hadde hvit bukse på. *æsj*
Diskret ba jeg kineseren om å tørke av stolen vedkommende hadde sittet på. Kunne jo være at andre satte seg i klisset. Må si jeg ikke misunner dem det klientellet der akkurat...
Chopsticks? http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif
Faen heller, den opplysningen kunne jeg klart meg uten! Vi har spist en god del der. Men han fyren bak disken er en skikkelig Soup Nazi!
Vi har faktisk en autentisk suppenazi borti høgget her. Han blir forbanna hvis du bestiller feil eller nøler. Det er da en tyrker det dreier seg om, og den meste maten blir levert standard med Bulgur (krydret kortkornet tyrkisk ris). Ber du om poteter eller vanlig ris istedet blir han også fornærmet så det holder. Ganske morsomt egentlig!
Men maten er bra og billig, så han slipper unna på det.
Cavatina, jeg tror du trenger en tur på en bedre restaurant en gang. :snill:
Husker jeg og mistermannen var innom en sånn bule i sentrum et par ganger. Fikk råbillig kinamat der. Mesteparten av de andre besøkende var åpenbart ikke ute etter maten, de så fullstendig fordrukne ut alle sammen og det var fyll og rør fra tidlig på ettermiddagen. Det jeg husker best var han der lille kineseren som var så lykkelig hver gang vi kom - endelig noen skikkelige folk, liksom.
Og når noen tenker sånn om meg og mistermannen er de ikke særlig kravstore. :knegg:
Det tror nok jeg også! Noen som spanderer? *blakk* :D
Har faktisk allerede nå begynt å tenke på hva jeg skal gjøre på bursdagen min neste år. Jeg har jo ikke bursdag hvert år, og neste år er det fire år siden sist. Hvis jeg begynner å spare nå, kanskje jeg får råd til å ta med et par venner ut på et finere sted? Hmmm... får tenke mer på det.
Husker jeg og mistermannen var innom en sånn bule i sentrum et par ganger. Fikk råbillig kinamat der. Mesteparten av de andre besøkende var åpenbart ikke ute etter maten, de så fullstendig fordrukne ut alle sammen og det var fyll og rør fra tidlig på ettermiddagen. Det jeg husker best var han der lille kineseren som var så lykkelig hver gang vi kom - endelig noen skikkelige folk, liksom.
Og når noen tenker sånn om meg og mistermannen er de ikke særlig kravstore. :knegg:
"Skikkelige folk, faktisk... høhø
:twisted:
Vi har hatt en del kjipe restaurantopplevelser. Huske riv skrev en liste på ti punkter på hvorfor vi ikke ga driks en gang, med fult navn og adresse, hadde håpet de skulle sende tilbake pengene.
Men den værste var i år på den tidligere stamrestaurenten vår, Dinner. Vi har vært der mange gange ri årenes løp, på bryllupsdager, eksamensmiddager, småturer på byen osv osv. De har en fantastisk skalldyrsuppe, og vi har tidligere spurt om det er greit bare å spise en suppe og gå. Jada har de smilt, og vi har alltid følt oss supervelkomne.
Jeg vile vise frem stedet til en veldig god venninde som var på besøk. Vi gikk inn, fikk plass, bestilte en suppe hver. Servitøren går, hvorpå hovmesteren kommer tilbake tar med seg menyen og svært høyt sier svært lite vennlig: Gå ut, her kan dere ikke bare spise forrett! Venninden min forstår ikke norsk, men ejg kjente jeg fikk vondt i magen, og følte meg rimelig dårlig. Jeg sa beklager, det viste jeg ikke, vi har gjort det tidliger, men det var selvfølgelig ikke neo problem for oss, vi kunne bestille en hovedrett.
Den smakte ikke serlig godt.
Vel hjemme og i seng, så begynte jeg å lure på om det hadde noe med reasisme å gjøre, venninda mi er fra latinamerika, og ser absolutt slik ut. Det var pinlig, ekkelt, og jeg har ikke satt beina mine der siden.
Fytte grisen, pip, det var skikkelig dårlig! Tror jeg hadde tatt kontakt med VG eller «TV2 plager deg» eller noe slikt.
Fytte grisen, pip, det var skikkelig dårlig! Tror jeg hadde tatt kontakt med VG eller «TV2 plager deg» eller noe slikt.
Nei, det har jeg ikke lyst til.
Men jeg fikk en skikkelig vekker. Er det slik det føles å gå rundt og tydeligvis ikke være velkommen? Er glad jeg ikke er arabisk mann i Oslo. :|
Har opplevd sånt flere ganger. Først med en afrikansk gutt som gikk i klassen min - flere ganger slapp alle inn unntatt han (da gikk vi selvsagt alle sammen!). Som oftest fant de på unnskyldninger som at han var for full eller lignende, og det selv om han var helt edru..
En annen gang var jeg på byen med en venninne og vi endte opp med å dra rundt på to fyrer fra indonesia eller noe sånt. Vi gikk og gikk og fikk døra i trynet flere steder. På et sted gikk jeg og venninnen min inn først. Etter en stund lurte vi på hvorfor gutta ikke kom etter, så vi gikk ut igjen for å se, og der sto de og diskuterte med dørvakten. Da dørvakten skjønte at de kom sammen med to norske jenter slapp de inn.. Han forsøkte ikke engang å bortforklare det.
:sint:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.