PDA

Se full versjon : spøkelser??

spindis
26-10-03, 22:52
Fikk denne linken av sambis.. Vi satte oss ned og så litt og hva dukket opp.. joda noe som så ut som et hode i profil, med skjortekrave og det hele.. grøss...rørte på seg gjorde det også...

http://web.myinky.com/ghost/

mulig vi blir lurt trill rundt men jeg tror litt på gjenferd jeg.. :nemlig:

gyrken
26-10-03, 23:27
Jeg tror ikke på at man kan se dem i sånne kameraer ihvertfall. Til det er bildene for uklare, med masse skygger og sånt som man kan la seg lure av.

Hvordan rørte det på seg da? Det tok jo lang tid mellom hver gang bildet oppdaterte seg.

spindis
26-10-03, 23:36
Nei altså snudde på hodet, kom framover osv... urv han diska oppmed et anna nett sted også. Om det er manipulerte bilder synes jeg de er ornlig bra laga noen av dem.. :sjokk:

http://www.ghoststudy.com/gallery.html

blir jo skremt av mindre selv om det er fake

spindis
26-10-03, 23:37
Nå er jo ikke jeg kjent som den som er minst lettskremt akkurat..bare så det er sagt..

medica
26-10-03, 23:51
Enkelte bilder får forstyrrelser som gir spesielle effekter. Jeg tok et bilde av noen ender eller gjess i en dyrehage i Sverige da jeg var barn. Det var litt kjølig og hustrig den dagen og fuglene hadde klumpet seg sammen. Da bildet kom tilbake fra laben, var det noe som så ut som hvite «strøk» på dem, omtrent som en kunstmaler ville uttrykt vind på et maleri. Det så veldig fascinerende ut.

spindis
26-10-03, 23:59
Jeg tror nok en hel del av disse bildene er manipulerte ja,men jeg tror alikevel det finnes spøkelser. Mener selv og ha sett et gjenferd da jeg var mindre, men det kan jo være noe jeg innbiller meg. Det føles ihvertfall ekte og jeg vet hvem hun var.

medica
27-10-03, 00:07
Farmora mi kunne stemme blod, sier de. Hun var bondekjerring og ble alltid tilkalt ved vanskelige sauefødsler i bygda. Jeg har hørt snakk om at det å stemme blod går i arv når den med kunnskapen dør, og at den med evnen selv bestemmer hvem som skal få evnen videre. Og hvis det hadde stemt, så tror jeg hun ville gitt meg evnen, så jeg tror nå ikke så mye på det.

Men jeg har opplevd mye vardøger og det vet jeg at min bestefar også opplevde. Gjenferd har jeg aldri sett, heldigvis. :nervøs:

En annen ting er at som et fornuftig menneske tror jeg slett ikke på slike ting! ;)

spindis
27-10-03, 00:11
Vardøger hører jeg også. Fornuftig eller ikke jeg holder alle muligheter åpne for at slike ting faktisk eksisterer. Jeg er overbevist om at jeg så et gjenferd den gangen. Selfølgelig kan det være noe jeg tror...

Jeg tror det finnes ting mellom himmel og jord vi ikke kan forklare..hva det er..det er en annen sak.

hva er foresten og stemme i blod?

medica
27-10-03, 00:28
Å stemme blod er rett å slett bare det å stoppe blod, å få det til å slutte å blø. «Stemme» er rett og slett bare et gammelt ord for det.

gyrken
27-10-03, 00:30
Jeg tror vel egentlig ikke at det finnes spøkelser. At enkelte mennesker har spesielle evner tror jeg mer på, men jeg krever bevis først!

spindis
27-10-03, 00:34
Det skal jeg være med på..kallte meg engang for ateist..det passer ikke på meg lengre. Jeg tror på noe..men vet ikke akkurat hva...Skulle likt og hatt bevis for alt det rare som skjer.

Som foreks.. hvorfor kjellerdøra hjemme hos pappa slammrer og slår når den er igjen og det er vind stillt..

scnøvleschnøvle...

medica
27-10-03, 00:38
Er det ikke rart? Jeg tror ikke på spøkelser, men like fullt er jeg mørkredd som faen! :skremt:

Særlig ille er det hvis det er kort tid siden jeg så noe skikkelig skummelt, som f.eks. «The Sixth Sense» eller nest siste episode av Twin Peaks (når de er i «the black lodge»), så er jeg skikkelig nervøs etterpå. Det kan foregå i dagevis. Skulle jeg vært alene i huset om natten etter å ha sett noe slikt, så hadde jeg endt opp med ikke å slå av lysene før jeg la meg...tenk å vandre til soverommet i mørket! :nervøs:

Litt flaut egentlig, å være mørkredd i en alder av enogtredve. :flau:

medica
27-10-03, 00:39
Jeg tror vel egentlig ikke at det finnes spøkelser. At enkelte mennesker har spesielle evner tror jeg mer på, men jeg krever bevis først!

Ikke engang James Randi har fått bevis, og han har utlovet ganske mye penger for det!

gyrken
27-10-03, 00:40
Ikke engang James Randi har fått bevis, og han har utlovet ganske mye penger for det!

Jeg tror at mistermannen kan heale.
Jeg føler meg alltid mye bedre når han legger hånda på mitt fyllesjuke hode. :overlegen:

spindis
27-10-03, 00:45
og hvem er så James Randi?? :uvitende: