PDA

Se full versjon : Så er det snart Jul igjen

Sorepheus
27-10-03, 00:42
Folket har begynt å tenke på julegaver, og det lønner seg vel ettersom prisene skyter i været i slutten av November og man traskes sko over hodet på travle kalde julegater... Blir vel spennende å se om julestemninga dukker opp i år, har et håp ... blir hos mine eldrene morfar og mormor i år ser det ut til, mao. slipper jeg å være nisse.. :forvirret: men den beste julegaven jeg gir til meg selv i år blir et godt eksamensresultat og nyttårsforsettet blir å jobbe meg rik... ;)

:nisse: skål for julen :skål:

gyrken
27-10-03, 00:48
Vi reiser til syden og kommer hjem noen få dager før jul. Skal bli deilig å slippe alt stresset! Julegavene til slekta kjøper vi sikkert der nede.

Julaften skal feires hos svigersene, på hytta deres antar jeg. Det er morsommere med jul når man har unger. For min egen del sliter jeg med å få opp julestemningen.

Men pinnekjøttet er jo en sikker vinner! :sulten:

medica
27-10-03, 00:56
Vi skal være hos foreldrene mine, og jeg får like mye julestemning hvert år, for min mor er bare en mester til å lage koselig julestemning!Og så er det bare så innmari deilig å ikke måtte tenke på å fixe&årne alt her hjemme!

Men jeg har ikke begynt å tenke på jul ennå. Alt for tidlig!

spindis
27-10-03, 00:58
ble helt paff i dag jeg da tanta til sambis spurte meg hva jeg ønska meg til jul... Har overhodet ikke tenkt i de baner enda. Jovisst har det kommet julebrus og julemarsipan i butikkene men dog

Ja jeg gleder meg, men det er for lang tid inn framtiden til og tenke på enda.

Cavatina
27-10-03, 01:48
Lager julegaver selv jeg. Jeg har svært usikker økonomi for tiden, så jeg er nødt til å tenke på hva jeg bruker av penger.

For å skryte litt av meg selv så er jeg en rimelig brukbar musiker, og gavene til familie, venner og kjente i år blir egne cd-plater innspilt her hjemme med kjente melodier i instrumentalversjon. Har alt begynt å jobbe med det som skal spilles inn.

Tidligere år hvor jeg hadde masse spillejobber oppunder jul, begynte jeg gjerne alt i september med å øve inn julerepertoaret. Men i år har jeg ikke tatt på meg en eneste spillejobb ennå, så jeg gidder ikke finne frem julenotene før jeg eventuelt må.

spindis
27-10-03, 11:10
Lager julegaver selv jeg. Jeg har svært usikker økonomi for tiden, så jeg er nødt til å tenke på hva jeg bruker av penger.

For å skryte litt av meg selv så er jeg en rimelig brukbar musiker, og gavene til familie, venner og kjente i år blir egne cd-plater innspilt her hjemme med kjente melodier i instrumentalversjon. Har alt begynt å jobbe med det som skal spilles inn.

Tidligere år hvor jeg hadde masse spillejobber oppunder jul, begynte jeg gjerne alt i september med å øve inn julerepertoaret. Men i år har jeg ikke tatt på meg en eneste spillejobb ennå, så jeg gidder ikke finne frem julenotene før jeg eventuelt må.

jøss :imponert: Hva spiller du??

Cavatina
27-10-03, 11:58
Spinderella:

Jeg spiller keyboard og trekkspill (se avataren min).

Spiller begge instrumentene både ute alene og i Notekløyverne, som er et trekkspillorkester. De jeg spiller for er stort sett i alderen fra 50 år og oppover til nærmere 100 år, og det betyr at repertoaret er lagt opp deretter (altså gamle slagere, evergreens og gamle jazzlåter, gammeldans etc.).

Hvis noen vil høre hvordan det låter når jeg spiller, ligger det noen mp3 til nedlasting fra siden min:
http://www.thyro.net/om-meg.htm

hilsen skrytepaven :D

spindis
27-10-03, 14:12
Jøss, så schtili.. :nikker:

Mari
27-10-03, 14:32
Jeg er heldigvis nesten ferdig med alle gavene :D

De som ikke er kjøpt er i allefall ferdig planlagt,
så denne julen har man mye bedre råd enn tidligere år :D

Sorepheus
27-10-03, 22:31

Si i fra om du trenger CD-cover til en billig penge da.. :kul:

Fritz
28-10-03, 00:05
Jeg ser frem til Julen!

Julefrokost med gode venner! God mat, masse drikke!
Merkelige presanger, både å gi og få..
Ribbe og familie. Skal nok være julenisse i år også. Jeg likner jo snart, hehe.

Julefeiring er en høytid, hvis man går inn i den på de rette premisser.
Og, nyttårsaften er ikke så verst det heller. Da er det litt kortere tid igjen til neste sommer..

nette
28-10-03, 09:25
Gruer meg til julen,jeg.Og det har jeg allerede sagt i fra om til min nærmeste familie.Får helt angst av den derre "nå skal alt være så vellykket,vi skal være sååå blide og fornøyde,juggel og gud veit hva".Jeg hater julen intenst like mye hvert år.I år tar jeg med sambo og drar til foreldra mine lille juleaften,så reiser jeg hjem igjen første juledag.Ungene skal være hos faren sin denne jula,så jeg har barnefri.Jula er kanskje litt lettere å komme gjennom når man har barn,da er fokusen på de,og man slipper den angsten for at man ikke er blid og fornøyd nok overfor andre.Vanskelig å forklare.Gruer meg uansett masse til julen :(

Lion
02-11-03, 02:19
Jul meg her og jul meg der.

Mr.Man
02-11-03, 13:55
Jeg ser frem til Julen!
Julefrokost med gode venner! God mat, masse drikke!

Enig Fritz. Jeg elsker julen! :nisse:

Mr.Man
02-11-03, 13:58
Gruer meg til julen,jeg.Og det har jeg allerede sagt i fra om til min nærmeste familie.Får helt angst av den derre "nå skal alt være så vellykket,vi skal være sååå blide og fornøyde,juggel og gud veit hva".Jeg hater julen intenst like mye hvert år.I år tar jeg med sambo og drar til foreldra mine lille juleaften,så reiser jeg hjem igjen første juledag.Ungene skal være hos faren sin denne jula,så jeg har barnefri.Jula er kanskje litt lettere å komme gjennom når man har barn,da er fokusen på de,og man slipper den angsten for at man ikke er blid og fornøyd nok overfor andre.Vanskelig å forklare.Gruer meg uansett masse til julen :(
Får et bestemt inntrykk av at du har et litt problematisk forhold til familien, og at julen blir et påskudd for å syte litt over det.

nette
02-11-03, 15:11
Får et bestemt inntrykk av at du har et litt problematisk forhold til familien, og at julen blir et påskudd for å syte litt over det.
Jeg har ingen gode minner om jula.Hva synes du om å bli banka opp juleaften og sendt i seng klokka fem fordi du ikke var "snill"?Slike minner har jeg om jula gjennom 15 år,dessverre.Men nå har jeg kuttet ut kontakten med hun som kaller seg min mor,og feirer kun jula hos faren min og stemora mi samt mine 2 søstre.De har jeg et utmerket forhold til,og har hatt det siden jeg rømte hjemmefra da jeg var 16 år gammel.Men jula blir aldri god,dessverre :(

medica
02-11-03, 15:58
Jeg har ingen gode minner om jula.Hva synes du om å bli banka opp juleaften og sendt i seng klokka fem fordi du ikke var "snill"?Slike minner har jeg om jula gjennom 15 år,dessverre.Men nå har jeg kuttet ut kontakten med hun som kaller seg min mor,og feirer kun jula hos faren min og stemora mi samt mine 2 søstre.De har jeg et utmerket forhold til,og har hatt det siden jeg rømte hjemmefra da jeg var 16 år gammel.Men jula blir aldri god,dessverre :(

Man skal ikke oppleve slikt som barn, punktum. Men på julaften da! Skjønner godt at du ikke har noe godt forhold til julen jeg! :kos:

nette
03-11-03, 00:19
Jeg er enig med deg,Medica.Var ikke meninga å klage,men ville bare fortelle sannheten om hvorfor jeg har det vanskelig da..

Starwolf
03-11-03, 01:04
Jeg er enig med deg,Medica.Var ikke meninga å klage,men ville bare fortelle sannheten om hvorfor jeg har det vanskelig da..

Helt greit. Jeg vet altfor godt hvordan jul kan være. Selv når jeg ble passe stor så rømte jeg hjemmenfra hver jul. Og i voksen alder jobbet jeg hver julaften eller ble hjemme hvis jeg ikke greide å snike til meg julevakta. Men nå som jeg har kone og unger blir det litt anderledes.

Hmmmm, ikkeno vits i å kle seg ut som nisse i år. MiniWolf'en vikke skjønne bæret uansett.

gyrken
03-11-03, 01:06
Starwolf, du får spare nissedrakta til neste år. Morsomt med nisse når man har unger! Våre barn synes nissen er kjempeskummel! :)

Mr.Man
03-11-03, 01:13
Det var jo trist at du har fått slike minner. Kan vel være vanskelig å glemme slikt. Du får lage en bedre jul for dine barn uten bråk og urettferdighet.

nette
03-11-03, 09:22
Det kan du være sikker på at jeg skal!