Se full versjon : Hormonspiral
Noen her som bruker det? Fordeler? Ulemper? Er det jævlig vondt å sette den inn?
Bare fordeler. Ingen ulemper. Ikke vondt. Det er jo ikke noe kult å bli grafset oppi høna av en lege uansett, men det er fort unnagjort.
Når man er blitt 31 og har født tre barn, er hønegrafsing av helsepersonell blitt nærmest en dagligdags greie, så det affiserer meg egentlig fint lite.
Er det noe forskjell på hormonspiral og andre spiraler?
Stor forskjell.. kobberspiralen kan gjøre at du får større mensblødninger og vondere menssmerter. Den er dessuten hormonfri.. (ikke alle tåler det) den er også billigst
Hormonspiralen gir ofte mindre blødninger (kan tilogmed stoppe opp) det er hormoner i denne som forandrer strukturen i livmorhalsen eller noe i den duren tror jeg. Husker ikke helt hva kobberspiralen gjør
Jeg fikk satt inn hormonspiral for noen uker siden, og merker ikke noen verdens ting.
Fort og greit gikk det å sette den inn også. :D
Var sammen med en dame med spiral, og det var noe dritt. Den strengen som hang ned fra livmorhalsen (til å dra den ut med) skrapte på hodet hver gang pikken gikk til bånns. Det var ganske vondt. Har også hørt om endel andre venner som klager over det samme.
Var sammen med en dame med spiral, og det var noe dritt. Den strengen som hang ned fra livmorhalsen (til å dra den ut med) skrapte på hodet hver gang pikken gikk til bånns. Det var ganske vondt. Har også hørt om endel andre venner som klager over det samme.
da er den satt inn feil og bør sjekkes av lege.. har jeg hørt
Kobberspiral er no møkk.Hormonspiral er helt ok.Får litt mindre mens av den og
Kobberspiral er no møkk.Hormonspiral er helt ok.Får litt mindre mens av den og
er fornøyd med min kobberspiral jeg ... noen spesiell grunn til at du synes den er møkk??
Jeg satte inn en spiral og den datt ut etter to dager.Deretter satte jeg inn en ny,og fikk utrolig vondt i magen.Måtte ta den ut:(
huffda hørtes ikke greit ut. Har hatt sinsykt ondt i magen ved et par annledniger jeg også men det har gitt seg. Har lyst og prøve hormonspiral fordi jeg har så utrolig kraftige blødninger.
Kobberspiral gir kraftigere blødninger.
Du kan lese mere om kobberspiral her,om du går litt lenger ned på siden.Står at det er normalt at den kan gi kraftige blødninger
http://www.clearblue.info/no/GENPrevsteril.cfm
oy..høres ut som om jeg har valgt feil type skjønner jeg. Hadde kraftige blødninger fra før også..
vet dere hvor mye ca en hormonspiral koster??
Lurer på om det ikke er rundt 1500,-, men så har du også pålitelig prevensjon i fem år. Og du vil spare penger på tamponger&bind. Mange slutter helt å blø etter en stund på hormonspiralen.
høres fristende ut ja, men har jo tre år igjen på kobbern da...
Jeg tør ikke for mitt bare liv å få satt inn spiral.
Forresten kjente jeg ei som ble gravid mens hun hadde spiral. Hun var veldig spent på hvor på ungen spiralen ville sitte fast når han kom ut, men alt gikk heldigvis bra. ;)
Forresten kjente jeg ei som ble gravid mens hun hadde spiral. Hun var veldig spent på hvor på ungen spiralen ville sitte fast når han kom ut, men alt gikk heldigvis bra. ;)
Fordi det høres helvedes vondt ut eller fordi venninnen din ble gravid? Det eneste som er sikrere enn hormonspiralen er jo avholdenhet eller snippe-snippe.
Jeg tør ikke fordi det gjør vondt. Egentlig tør jeg ikke gå til gu i det hele tatt...
Snippe-snippe er helt klart det billigste...
jamen jeg må jo ha ei lillesøster til poden engang...
Merkelig det, er ganske sikker på at tre er nok, men snippe-snippe virker så endelig...
De endelige valgene gjør livet heftig! ;)
Noen her som bruker det? Fordeler? Ulemper? Er det jævlig vondt å sette den inn?
Vet bare om en som hadde det forferdelig vondt da den ble satt inn.
men mange har mye blådninger en periode på noen måneder, før de forsvinner nesten helt.
Selv har jeg fått litt kviser, og masse mer sekret. Noe som jo ikke er så dumt.
Kvisene eller sekretet? :knegg:
Kvisene eller sekretet? :knegg:
Begge deler. Etter noen år nektet mannen i huset meg å kose meg med hans kviser. Og det andre sier jo seg sjøl.
Da jeg ble sammen med mistermannen hadde han ganske mye kviser. Nå er det nesten ikke en liten svart prikk å oppgrave. Lurer på om det er skilsmissegrunn? Jeg føler meg litt lurt.
Det er min erfaring også. I sånne situasjoner skal man ikke tenke på ubehageligheter...
Da jeg ble sammen med mistermannen hadde han ganske mye kviser. Nå er det nesten ikke en liten svart prikk å oppgrave. Lurer på om det er skilsmissegrunn? Jeg føler meg litt lurt.
Gi'n mer øl!
Han har næringsvett, gutten, og klarer å forsyne seg med øl selv. Men hjelper det? Neida.
Jeg hørte om ei som fødte en unge med spiral på hodet. :fniser:
Hva ble det til at du valgte for tusen år siden, medica? En stund siden du var 31 nå? :rullator:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.