PDA

Se full versjon : Noe du ergrer deg over?

Cavatina
04-11-03, 21:17
Alle har vi vel ett eller annet som irriterer, ergrer grenseløst.

Jeg for min del kan bli skikkelig irritert når jeg (en sjelden gang dog) er på spillejobb med keyboardet.

"Går a seg sjæl denna 'a?"
"Bare sitter der du, bøkke gjørra no', alt går vel automatisk der, hæ?"
"Åsså disskett da, har vel alt ferdig innspelt der?"

Dette er standardkommentarer jeg får hver eneste gang jeg er ute!

Nei, det er ikke noe som går av seg selv på dette instrumentet, kun autokompet. Men selv det må styres for at det skal spille riktige tonearter og akkorder, samt starte, stoppe, og fylle inn overganger på riktig sted, det er det jeg bestemmer med venstrehånda når jeg spiller.
Høyrehånda er den jeg spiller melodien med. Ellers brukes begge hender til å styre instrumentpanelet underveis.

Den som påstår at jeg ikke gjør noe skulle sett inni huet mitt og hva som foregår der når jeg spiller! Kan underskrive på at det er mye som skjer der da!

Diskettene inneholder absolutt ikke noe ferdiginnspilt. De inneholder stort sett kun registreringer, sånn at jeg skal slippe å plotte inn all lydinformasjonen for hver melodi. Det er nemlig noe som tar uhorvelig lang tid, tid som jeg ikke har mellom melodiene når jeg spiller til dans. Det eneste jeg har utenom registreringene på diskett, er rytmer som jeg har kjøpt utenom keyboardets egne rytmer.

Ferdiginnspilte sanger bruker jeg kun når jeg skal lære meg en melodi og ikke har noter. Ferdiginnspilt er noe jeg aldri bruker på oppdrag da jeg anser det som juks.

Noe annet som også ergrer meg på slike jobber er at folk bestandig skal lene seg over keyboardet og trykke det ned. Instrumentet ligger bare løst oppå et kryss-stativ som ikke er altfor stødig og _kan_ klappe sammen.

Det skjedde en gang. En dritings kar lente seg over med full tyngde, og keyboardet gikk i gulvet med et brak. Fyren hadde jævlig mye flaks, for instrumentet tok heldigvis ingen skade. Nytt keyboard koster en god del tusenlapper (ca 15-20 av dem), og det er vel ikke sikkert forsikringen hadde dekket så mye.

Noe som ergrer dere?

:sint:

spindis
04-11-03, 21:58
Ja jeg ergrer meg grønn på bussjåfører som ikke kan kjøre!! Spesielt en her i trondheim som ikke vil "stoppe" på rødt. Driver og nøkker bussen en cm..en cm til osv. Sån at du blir sittende og rykke til grrr...

for ikke og snakke om de som brå bremser uansett når de skal stoppe..

irriterer meg også over studenter som bare slenger pengene på disken og traver i veg..så sitter du der da og lurer på hva i helvete han kjøpte som koster 13.50

irriterer meg ekstremt over de derre folka som skal pushe på deg nytt mobilabbonement og spør så fint..hvilket abbonement har du uansett hvor du går i byen. kommer sikkert på myemer etter at jeg har spist..

ååå kjenner jeg hisser meg opp allerede..

Sorepheus
04-11-03, 22:11
Jan Werner irriterer meg skikkelig for tia. Men prying neighbours fra andre siden av gata når man er trøtt og utslitt og ikke orker mer mas kan være mildt irriterende og.

Ellers synes jeg og Alle Elsker Raymond er den mest irriterende serien på TV. Tror ikke jeg har ledd en eneste gang og så er det alltid på TV når man føler for å slappe av. Kurt Nilsen og hele Idol-styret var annoying og.

Vedvarende er nordmenn på fjelltoppen da, folk som ikke ser lengre enn sin egen sneversynte nasjonalisme, unngår dem som pesten.

nette
04-11-03, 22:49
Jan Werner irriterer meg skikkelig for tia. Men prying neighbours fra andre siden av gata når man er trøtt og utslitt og ikke orker mer mas kan være mildt irriterende og.

Ellers synes jeg og Alle Elsker Raymond er den mest irriterende serien på TV. Tror ikke jeg har ledd en eneste gang og så er det alltid på TV når man føler for å slappe av. Kurt Nilsen og hele Idol-styret var annoying og.

Vedvarende er nordmenn på fjelltoppen da, folk som ikke ser lengre enn sin egen sneversynte nasjonalisme, unngår dem som pesten.

Jan Werner er den desidert jævligste artisten jeg vet om.Så han på tv2 frokosttv idag.*grøsser enda*
Alle elsker raymond er ræva

Cavatina
04-11-03, 23:59
Ang. Jan Werner er vi enige, han tåler ikke jeg heller! Ikke trynet på'n, og langt mindre stemmen.

En annen jeg ikke tåler trynet på er en lege jeg gikk til før. Han ødela mange år av livet mitt. Dessverre har han flyttet kontoret sitt til nabolaget her, og jeg ser ham ofte. Men de fleste gangene jeg ser vedkommende er jeg ute og går tur, og da går jeg med staver. Stavene har pigger og er således et utmerket våpen! :twisted:

gyrken
05-11-03, 11:04
Jeg irriterer meg over at mistermannen tar med seg bilen på jobben hver dag, selv om han jobber 10 minutters gange opp i gata. Bilen er aldri hjemme når jeg trenger den, ergo får jeg aldri brukt den. :kjefter: