PDA

Se full versjon : Skrytetråd

gyrken
05-11-03, 11:20
Alle mødre og fedre liker å skryte litt av puddingene. I denne tråden er det bare å fyre løs!

Macumba
05-11-03, 12:26
Er dette et lurespørsmål?

Okke som; dette er Peder, to og et halvt.

Vi har i dag hatt følgende samtale:
Mac på kjøkkenet.
Peder på stua.

Peder roper: Mamma! Mamma Lindaaaaa!
Mac roper: Jaaa?
Peder roper: Hva gjør du nå?
Mac roper: Lager kaffe!
Peder roper: Hææææ?
Mac roper: Lager kaffe!
Peder roper: Hva sa du?
Mac roper: JEG LAGER KAFFE!
Peder roper: Mamma, du må ikke rope så fælt!

pip
05-11-03, 12:43
Seriøst?

Da poden var 5 mnd så snakket han.

Da han var 3 1/2 år så kunne han pluss, minus gnge og dele.

Da han fylte 2 sang han syv vers på fola blakken

Nå er han 5, og kan gangetabellen mer eller mindre opp til 5 gangen. Pluss ti gangen da.

Da han var 3 1/2 så fortalte han meg at om vi hadde 2500 kroner, og delte det på 2.5 mennesker, så ble de en tusenlapp til hver.

-du som jeg gleder meg til han skal begynne på skolen og lære seg bokstavene.... :(

medica
05-11-03, 15:15
Vår første krabbet da hun var 5 måneder og 3 dager. Nummer to var 4 måneder og 3 uker. Fra han var 6 måneder måtte vi være ekstra påpasselig ellers var han halvveis opp trappa til andre etasje før vi fikk sukk for oss.

Og så er de utrolig søte! De har fått mine øyne og min manns munn. Det er veldig bra, for han mangler samsyn og skjeler derfor litt, mens jeg har stygge tenner. Tenk så stygge unger vi hadde hatt hvis det var omvendt! :knegg:

gyrken
05-11-03, 18:50
Jeg har en fireåring som er veldig kul og veldig rar. Jeg bekymrer meg litt for ham fordi han kan enten bli en trendsetter eller en skikkelig outsider. Men fyren er festlig, full av bevegelse og underlige tanker og en fantasi som er helt utrolig. Og han ressonerer som moren sin hele tiden - prøver alltid å finne sammenhengene her i verden - og noen ganger blir det helt galt. :knegg: Denne har slått seg utrolig mye - kaster seg ut i ting og hadde konstant kuler og sår da han var yngre.

Så har jeg en toåring som er en stødig og blid fyr og opptatt av de typiske guttegreiene. Han har jeg aldri bekymret meg for og kommer sikkert ikke til å gjøre det med det første heller. Han er veldig stor (kunne godt vært et år eldre) og flink for alderen, omgjengelig, "enkel" og tenker som en typisk mann. Han er veldig forsiktig og har nesten aldri slått seg. Han sa sitt første ord da han var 7 mnd og har snakket siden - nå snakker han nesten perfekt. Hans store forbilde her i verden er selvsagt storebroren.

gyrken
05-11-03, 19:06
-du som jeg gleder meg til han skal begynne på skolen og lære seg bokstavene....

Huff.. Skjønner godt at du tenker litt på det. Da jeg begynte på skolen kunne jeg både lese, skrive og regne fra før. Det var ikke noe særlig lurt. Jeg kjedet nesten vettet av meg på skolen helt opp til 9. klasse og savnet utfordringer. Siden jeg aldri fikk det ble jeg lat - og fikk svi for det senere i skolegangen. Det er veldig vanskelig å snu dårlige arbeidsvaner.

medica
05-11-03, 22:41
Denne har slått seg utrolig mye - kaster seg ut i ting og hadde konstant kuler og sår da han var yngre.

Heh. Vi har tre unger, og den første som måtte sys, var gutten. Fire sting i pannen.

spindis
06-11-03, 22:07
Vel poden krøyp når han var fire måneder..(åla seg fram og bakover) sto og gikk rundt bordene da han var seks måneder og gikk da han var ti mnd.

Jeg sto på badet her en dag og fletta håret..da komm det fra den skjønne..ååå fiiin..(jeg lever lenge på den)

pip
06-11-03, 22:27
Huff.. Skjønner godt at du tenker litt på det. Da jeg begynte på skolen kunne jeg både lese, skrive og regne fra før. Det var ikke noe særlig lurt. Jeg kjedet nesten vettet av meg på skolen helt opp til 9. klasse og savnet utfordringer. Siden jeg aldri fikk det ble jeg lat - og fikk svi for det senere i skolegangen. Det er veldig vanskelig å snu dårlige arbeidsvaner.

mannen i huset har det på samme måte.

Da jeg møtte han hadde han et halvt år igjenn til cand mag. Det hadde han også tre år etterpå... Samt fult studielån som ut hovedfag.

spindis
06-11-03, 22:28
Goillongen

gyrken
06-11-03, 22:34
mannen i huset har det på samme måte.

Da jeg møtte han hadde han et halvt år igjenn til cand mag. Det hadde han også tre år etterpå... Samt fult studielån som ut hovedfag.

Blir lett sånn. Jeg har somla og har høyere studielån enn jeg hadde behøvd jeg også.

Husker at moren min forsøkte å unngå at jeg lærte å lese. Hun nektet å hjelpe meg med det da jeg begynte å spørre i 3-års alderen. Grunnen er at hun har samme erfaringen selv. Men da jeg hadde klart å liste ut herfra og derfra hva alle bokstavene het begynte jeg å lese på egenhånd.

pip
06-11-03, 22:37
[

Blir lett sånn. Jeg har somla og har høyere studielån enn jeg hadde behøvd jeg også.

Husker at moren min forsøkte å unngå at jeg lærte å lese. Hun nektet å hjelpe meg med det da jeg begynte å spørre i 3-års alderen. Grunnen er at hun har samme erfaringen selv. Men da jeg hadde klart å liste ut herfra og derfra hva alle bokstavene het begynte jeg å lese på egenhånd.

Har du vært og titta på denne siden her?

http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/vitenskap/barn/

gyrken
06-11-03, 22:41
Oi, interessant!! Takk for linken!

gyrken
06-11-03, 23:06
Herregud, tårene silte mens jeg leste den siden! Sprøtt.

pip
06-11-03, 23:08
Herregud, tårene silte mens jeg leste den siden! Sprøtt.

Ja ikke sant?

Jeg har vært der mye, og på den som heter www.hogies, eller noe slikt. Den er linket fra den siden.

medica
06-11-03, 23:37
Kjenner meg igjen der, jeg også. Hadde lest i tre år da jeg begynte på skolen. Den eneste utfordringen jeg hadde var å være hjelpelærer. Men heldigvis gikk jeg på en veldig fin skole og ble egentlig veldig lite mobbet. Det hjalp sikkert at jeg var med ut og var den som drakk meg mest dritings - jeg var kul nok til at det dempet nerdepreget noe. :nerd:

Ulempen var at jeg begynte på skolen på 70-tallet - tiåret som fremelsket middelmådigheten.

gyrken
06-11-03, 23:44
Jeg har aldri blitt mobbet og jeg har aldri vært ansett som noen nerd. Men jeg hadde det forbanna kjedelig hele grunnskolen og det knekket alt som heter arbeidsmoral og leselyst. Jeg opplevde hele tiden at læreren ikke så meg - dvs. stilene mine ble alltid lest opp og sånt, men læeren brukte aldri tid på meg. Jeg bare satt og ventet mens h*n hjalp alle idiotene jeg gikk i klasse med. Det gjorde jeg i 9 år sånn omtrent.. At jeg hadde best karakterer i klassen var det ingen som visste - jeg betrodde det til den daværende bestevenninnen min nå for et års tid siden. ;)

Men jeg fikk en dør i trynet da jeg begynte på videregående - jeg som alltid hadde seilt igjennom uten å løfte en finger var plutselig ikke særlig flink i det hele tatt. Og istedenfor å jobbe med saken som de andre gjorde, de som hadde lært seg til å jobbe på skolen fra starten av, så bare ga jeg faen og røyka masse hasj isteden. Og jeg har slitt masse med dette seinere.

Mr.X
06-11-03, 23:48
Trenger vel ikke si mere... :D

medica
06-11-03, 23:48
Der var jeg heldig. Jeg gikk på en liten skole, så det totale antallet idioter var nok mindre. :knegg: Jeg hadde min mors fetter som lærer flere år, og han var veldig flink å ta seg tid til de oppvakte også. Skolegangen min var egentlig innmari fin. Ja til små skoler og klasser!

Jeg møtte veggen andre året av høgskoleutdanningen, men da var jeg sjuk i tillegg. :syk:

gyrken
06-11-03, 23:51
Mr.X, fine gutter! :) Trygt og godt med redningsvest når de klatrer i trær er det også. Og de har vel innehjelm håper jeg? :knegg:

gyrken
06-11-03, 23:55
spinderella, skikkelig søt liten engel!

spindis
06-11-03, 23:57
spinderella, skikkelig søt liten engel!

takk.. :stolt: Mangler liksom bare glorie og vinger på bilder her...