PDA

Se full versjon : Svigertråden

medica
08-11-03, 22:36
Her er stedet for å komme med en utblåsning over plagsomme svigerfamilier!

Jeg har heldigvis en relativt normal svigerfamilie.

Men svigerfar kan av og til ha en tendens til å blande seg. Da vi skulle kjøpe ny leilighet i vinter, så var vi og så på tre leiligheter i området her. Han og mannen min hadde vært innom de tre før jeg kom, og jeg så den som vi bor i nå først, og den hadde en del fordeler som gjorde at jeg likte den veldig godt, bl.a. fire soverom, ligger i første etasje (kjekt med små barn!), er endeleilighet med mere vinduer og en del andre småting.

Svigerfar syntes en av de to andre var såååå fin. Greit nok, det var et soverom for lite, men badet var jo nyoppusset og sååååå fint! På kjøkkenet var det integrert komfyr, og det var jo så kjekt atte. Det at komfyren var 20 år gammel gjorde jo ingenting, og den komfyren vi har med keramisk topp blir jo så fort stygg. Og vi kunne bruke kleskottet mellom soverommene til kontor, eller sette opp en lettvegg i stuen. Og da mannen og jeg ble enige om at vi ville ha den andre (som hadde 25K lavere takst), syntes han vi var kravstore! Hallo? Fordi vi heller vil ha ekstra soverom enn et luksuriøst bad? Dessuten ligger den i fjerde etasje, og jeg ville blitt nervevrak hver gang en unge kom ut på balkongen.

Min søster har en litt slitsom svigermor. Nå er bestefaren til sambisen sjuk og nekter behandling. Så svigermoren ringte og ville at min søster skulle komme med ungen, så oldefar får se oldebarnet før han dør. De skulle betale flyreise. Men nå har svigermoren hennes funnet ut at det er bare rett og rimelig at mine foreldre skal betale halvparten. Min søster og sambis har innmari dårlig råd, pga at han er arbeidsledig, så mine foreldre har nå bidratt en del. Men jeg synes kanskje det er litt på kanten å forvente at de skal betale den flyreisen. Foreldrene mine er jo ikke akkurat rike da. Nå skal søsteren min prøve å få lån i banken, men det spørs nok om hun får.

gyrken
08-11-03, 22:41
Noen ganger er det skikkelig dritt å dele nettsted med mistermannen. :mumle:

Avil
08-11-03, 23:13
Akkurat nå er det ille at svigerforeldrene mine ikke tar telefonen, siden de skulle hente min mann og mitt barn på flyplassen i dag, og de skulle sove der i natt.
*ser på klokka*

gyrken
09-11-03, 00:06
Jeg kommer sterkere tilbake. Akkurat nå er jeg litt for full og venninnen min krever konstant oppmerksomhet.

medica
09-11-03, 00:07
Noen ganger er det skikkelig dritt å dele nettsted med mistermannen.

Heh. Mannen min har mer stygt å si om sin familie enn det jeg har. Han pleier å si at det er ikke rart at jeg er mer «veltilpasset» enn ham, for jeg har jo tross alt vokst opp i en normal familie. :)

spindis
09-11-03, 00:16
Hmm..mine svigers var fæle når vi bodde under samme tak, nå når vi bor for oss elv er de helt ok..

Skjønner ikke det :?:

Det værste var at vi ikke hadde lås på rommet og at de braste rett inn uten og banke på uansett til alle døgnes tider..ble noen pinlige episoder av det.

gyrken
09-11-03, 13:09
Svigermoren min har stor glede av å gi ungene mine cola, kun fordi jeg har sagt at jeg ikke vil at de skal drikke cola... Ikke at det cola-prinsippet er liv eller død, men det er selve respektløsheten jeg reagerer på. Jeg blir ganske sur når jeg har sagt de ikke får cola og hun benytter enhver anledning til å gi dem cola likevel.. Gjerne mens hun fniser til ungene og sier "ikke si noe til mamma nå da, tji-hi".

Planen min var at ungene skulle bli ganske store før de oppdaget denne djevelens drikk, men 2,5-åringen vet utmerket godt hvor godt det er han også - og det begynte hos svigermor.

Amiga
09-11-03, 13:38
Jeg har ikke noe å utsette på svigerfamilien for tiden, de har vært hjelpsomme og grei og blander seg ikke inn i ting. Svigerinnen betaler forresten for engelskkurs som ungene går på to dager i uka etter skoletid.

Starwolf
09-11-03, 23:50
Svigerfamilien min er i Brasil så det plager meg ikke så mye :D

Irene
14-11-03, 10:09
Svigers bor på Møre.. så de er ikke plagsomme. De er faktisk veldig hyggelige! Det er ikke sikkert de hadde vært det om de hadde bodd nærmere, da..

Brutter'n vet å velge riktige svigerforeldre! For 2. gang har han fått tak i noen som spøtter i penger i tide og utide! "skal vi spandere nytt kjøkken?""Ååå, disse utemøblene til 10000 var fine! De måå vi bare kjøpe til dere!" osv..

:furter:

Sånne vil JEG ha også!

Amiga
14-11-03, 12:46
Svigerfar spanderte leilighet på oss, han spanderte ombyggingen og oppussingen som tok flere måneder også. Svigerinna mi fikk også leilighet, han ville ikke gjøre forskjell.

medica
14-11-03, 14:32
Vi får ikke så innmari mye av svigerfar selv om han har mye penger. Jaja, desto mer å arve når han tar reper'n. :twisted: Eneste er at de blir styggamle i slekten til mannen min. Bestefaren døde i fjor høst i en alder av 89. Kona på 90 lever fortsatt.

gyrken
14-11-03, 21:53
89 og 90 er da ikke stygg-gammalt. Du skulle møtt besteforeldrene mine. :nemlig:

medica
14-11-03, 22:04
89 og 90 er da ikke stygg-gammalt. Du skulle møtt besteforeldrene mine. :nemlig:

Nå ser jeg for meg sjuende far i huset som henger i hornet på veggen. :knegg:

Jeg synes 90 er gammelt som arvesynden, for den eneste av mine besteforeldre som ble eldre enn 70, opplevde ikke sin 75-årsdag. Det verste av alt var at han som levde lengst var den som levde mest usunt i og med at han periodevis var litt vel tørst. </eufemisme>

Ohoi! Nå skal jeg bli ultrasentimental og snakke om mine snille besteforeldre som døde før tiden hele kvelden.

Og dermed logget alle seg ut. :knegg:

gyrken
14-11-03, 22:07
Foreldrene mine er snart 70! Men de lever sikkert i 50 år til, på pur faen.

spindis
14-11-03, 22:17
har ei gammal ei på Heimdal vi og. Er ikke orntli bestemora til sambo engang. Hu var "husjhelpa" til farfaren hannes. Ble lova å bo i huset VI kommer til og arve til hu daua.

og gjør a det??

NEIDA!

medica
14-11-03, 22:24
Foreldrene mine er snart 70! Men de lever sikkert i 50 år til, på pur faen.

Moder'n hadde nettopp 50-årsdag. Og fader'n er 53. Svigerfar nærmer seg 70, og han kommer nok til å gå i mine foreldres begravelse, det også på pur faen.

medica
14-11-03, 22:28
har ei gammal ei på Heimdal vi og. Er ikke orntli bestemora til sambo engang. Hu var "husjhelpa" til farfaren hannes. Ble lova å bo i huset VI kommer til og arve til hu daua.

og gjør a det??

NEIDA!

Hvordan står det til med hjertet hennes? Hvis det ikke er helt up to par, så kan dere betale alle ungene i Heimdal til å stille opp med djevelkostymer neste allehelgensaften, ikke sant? :ide:

spindis
14-11-03, 22:36
:monster: ja den var ikke dum

Det værste med hele opplegget er at huset som er farsarven til svigerfar og broren blir vedlikeholdt av dem. Hun har bodd der i alle år og ikke betalt et rødt øre. Familien hennes gir dæng.. alt er bare en selvfølge liksom. Så når gresset blir for høyt eller snøen hoper seg opp, ringer hun svigerfar og maser om at det må gjøres.

snakk om takknemlig gammel dame du

medica
14-11-03, 23:23
Vi kan vel arrangere Halloween igjen neste helg vi, ikke sant?

spindis
14-11-03, 23:41
jess!! Haloween hver helg fram til gamla kister :knegg:

medica
14-11-03, 23:55
I'll drink to that! :full:

(OTOH, I'll drink to anything right now!)

spindis
14-11-03, 23:57
I'll drink to that!

Skål!! :skål:

medica
15-11-03, 00:06
:skål:

Sexy Sadie
15-11-03, 17:34
Mine X-svigers var utrolige artige å kule mennesker.
Han var gitarist og lærer v en folkhøyskole og hun drev med hundeavel og Tae kwon do....

pip
15-11-03, 22:03
De første 5 årene med svigers var ille. Nå er det greit. Tror jeg har brukt metervis atv plass på DOL for å legge ut om dem, og det har vært god terapi, for nå føles det helt greit.