Se full versjon : Kresne barn?
Nå er vi heldige med våre, de spiser stort sett hva som helst, men innimellom får de nå pølser med brød og lignende dill. En ting som har falt veldig i smak, er fiskekakeburger: fiskekake med ketchup i hamburgerbrød og brokkolibuketter, agurkstaver og gulrøtter til. Det går ned på høykant! I morgen lurte jeg på å prøve «fiskepølser med brød,» mao fiskepinner i brød med noe grønnsaker til.
Bare et par tips til de med unger som nekter å spise hvis maten ikke kommer i pølse- eller hamburgerbrød! :sulten:
Vi har selvsagt kresne barn, men så lettlurte er de nok ikke.
Eldstemann elsker egentlig fiskekaker, men etter at han fikk grønn prikk (=gressløk) i en fiskekake har han aldri smakt det igjen.
I den britiske versjonen av kokkekamp så jeg de lagde ordentlige fiskepølser. De tok noe fisk og finmalte i foodprosessor og vendte deigen med noe mel og grovere fiskedeig samt noe krydder. Så ble de pakket inn i folie og stekt i ovnen. Så litt wierd ut men, det kan kanskje lure ungene litt.
Ikke regn med meg. Jeg har smakt hjemmelagede fiskeboller.
For at du skal like det må det vel inneholde 95% mel (ala Bjellands fiskeboller), så jeg tror ikke man kan regne det som fisk.
Vi har selvsagt kresne barn, men så lettlurte er de nok ikke.
Mulig våre ikke er så smarte. :nemlig:
Eldstemann elsker egentlig fiskekaker, men etter at han fikk grønn prikk (=gressløk) i en fiskekake har han aldri smakt det igjen.
Det kaller jeg sta unge. :respekt:
Våre unger spiser faktisk grønnsaker med god apetitt. Agurk, brokkoli, squash og gulrøtter er favorittene. Og i dag spiste de en hel fiskepudding mens mannen og satt og halvsov i sofaen. Vi skjønte hva de drev på med da ettåringen kom spankulerende inn i stuen med ei solid skive fiskepudding og gned den inn i sofatrekket (som jeg akkurat hadde lagt på etter vasking). :griner:
Kresen og kresen. Poden spiser det meste han. Så lenge det ikke er poteter og grønsaker. Han piller tilogmed av paprika i gryteretter ol..
ja åsså brekker han seg når han får risengynsgrøt..
Sånn mat med forskjellige farger kan vi bare glemme. Dvs. han yngste er ikke kresen av natur, men han lærer av broren sin, dessverre. Han spiser hva som helst i barnehagen, mens hjemme er det verre. Den eldste har vært helt umulig med hensyn til mat fra han var halvåret, men det begynner å bli *litt* bedre nå.
Jeg håper ikke MiniWolf'en blir altfor kresen. Da jeg var liten spiste jeg nemlig ikke blomster :D
Men nå går det ned på høykant. Men da skal de helst være rå. Jeg kan egentlig ikke fordra kokte grønnsaker.
:noterer: medicas gode ideer.
Og Spinderella, risengrynsgrøt er pyhton selv med to billass med sukker og kanel. For endel år siden fikk jeg til og med grøtris med kinamaten jeg bestilte hjem.
Da jeg var liten spiste jeg nemlig ikke blomster
Sist toåringen var med på butikken, gikk han bort til lollo-salaten og sa «Blomst!» :D
Mine unger er vidt forskjellige.Han eldste spiser hva det enn skulle være.Han elsker sterk mat.Ugg.Og da mener jeg sterk mat.
Dattra mi derimot er det man kan kalle kresen.Meget kresen.Hun liker grøt,pølser,pizza uten paprika(kun ost og skinke),fiskeboller samt spaghetti med kun ost oppå,ikke noe kjøtt.Ofte må jeg lage to middager pga henne.Vet at dette sikkert høres teit ut,men slik har det blitt.Merkelig det der at enkelte er kresne mens andre er altspisende.
Har dere egentlig merket at andre er kresne men at man selv er kvalitetsbevisst? Kanskje dattera di er kvalitetsbevisst?
Har dere egentlig merket at andre er kresne men at man selv er kvalitetsbevisst? Kanskje dattera di er kvalitetsbevisst?
Så sønnen min som stort sett bare vil ha kjøttboller og pannekaker er kvalitetsbevisst? :knegg:
Forresten har vi akkurat lært fyren å spise hamburger etter å ha laget en historie om hvordan noen har stått med en diiiiiiger slegge og dengt til kjøttbollene så de ble flate..
Fyren har aldri vært interessert i å smake noe som helst, helt fra han var baby. Jeg grudde meg sånn til nummer to skulle begynne å spise vanlig mat, hadde det som en vond klump i magen helt fra jeg ble gravid med ham! Men så gikk alt så greit med ham - allerede fra han var baby var han nysgjerrig og ville ha samme maten som vi spiste.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.