PDA

Se full versjon : :Livets ord (?)

Fritz
11-11-03, 00:32
Har ikveld sett TV2s dokument2, om "Livets Ord".
Jeg vet ikke om andre her ble like "paff" som jeg, men dette kan da vel egentlig ikke kalles en sekt. Her tror jeg ordet "Kult" passer bedre.

Denne gjengen har ihvertfall pervertert skriften så til de grader, at om de er "kristne" er det nok bare i navnet. Medlemmene, de unge; virker så "hjernevaskede" at om de ble bedt om å hoppe ut av vinduet, tror jeg de ville gjort det med et stort Halleluja rop!

Der de stod for å preke sitt fanatiske budskap i Berlin, ved Brandenburger-Tor gav de meg assosiasjoner til andre fanatikere som for ikke så mange år siden også har prediket "den rette løsningen" på denne plassen..

Dette drives selvsagt av menesker med sterkt behov for penger, og bare de, og den eventuelle guden de tjener vet vel egentlig hva disse typene har på agendaen. Jeg mener da det også står i den gode bok at: Man kan ikke tjene både Gud og Mammon!

Jeg er nå for religions frihet, men jeg vet nå ikke om dette er religion. Så her håper jeg på streng oppfølging fra myndighetene.

Alle foreldre med vettet i behold, bør uansett holde sine barn og seg selv langt unna denne gjengen!

Forresten, er ikke dette samme sekten/kulten Carola og den motbydelige Runar typen hennes drev og prediket i?

gyrken
11-11-03, 00:34
Da jeg gikk på lærerhøyskolen hadde vi flere Livets ord-medlemmer i klassen. Galninger. Om mine unger får en av dem som lærer tar jeg dem ut av skolen på dagen!

Skremmende at sånne kan få jobbe med barn synes jeg.

Mr.Man
11-11-03, 00:39
Ja, det er samme sekten hvor penger og det å snakke dritt om homofili står i sentrum. Jeg hadde spesielt sansen for de trådløse betalingsterminaler de sendte rundt med oppfordring om å gi 10.000,- eller mer. Tror det vil ta litt tid før vi får et slikt tilbud i statskirken.

Fritz
11-11-03, 00:40
Forresten, kom på en ting.

Ville ikke Jan Werner passet glimmrende i et team med Runar Søgaard?
Hører Jan Werner brøler ut av TVen min. Veldig lei av den reklamen.
:banger:

Fritz
11-11-03, 00:45
Jeg hadde spesielt sansen for de trådløse betalingsterminaler de sendte rundt med oppfordring om å gi 10.000,- eller mer. Tror det vil ta litt tid før vi får et slikt tilbud i statskirken.

Sammenliknet med denne gjengen er statskirken temmelig harmløs..
Dette er også en av grunnene til å opprettholde statskirken, rett og slett for å holde en viss kontroll med de "hellige" og hva de kan tillate seg.

Liker ikke statskirken, men jeg er redd den er et nødvendig onde.

Mr.Man
11-11-03, 00:56
Jeg aksepterer at samfunnet er basert på kristen kulturarv, men statskirke har vi ikke bruk for etter min mening. I religionsundervisningen bør hver religion få andel timer i forhold til andel medlemmer de har her til lands og de døpte burde ikke tas med da de er innmeldt i sekten uten samtykke.

medica
11-11-03, 02:35
Ville ikke Jan Werner passet glimmrende i et team med Runar Søgaard?

Ja, så kunne vi fått reportasje med «Hjemme hos Runar og Jan Werner» i Se&Hør, og så kunne Carola sagt at Jan Werner var sååååå flink med hennes og Runars unge, så nå var hun blitt for homofile.

spindis
11-11-03, 12:25
Huff det jeg så av programmet fikk det til og grøsse nedover ryggen på meg..

hjernevasking er vel ordet..

spindis
11-11-03, 12:26
Ja, så kunne vi fått reportasje med «Hjemme hos Runar og Jan Werner» i Se&Hør, og så kunne Carola sagt at Jan Werner var sååååå flink med hennes og Runars unge, så nå var hun blitt for homofile

åsså kunne de adoptere et søtt lite barn sammen..toppen av lykke..

pip
11-11-03, 14:40
Hva mener du er forskjellen på en kult og en sekt?

pip
11-11-03, 14:41
Gyrk: Tror livets ord folk stort sett blir lræere på egne skoler.

Fritz
11-11-03, 16:20
Hva mener du er forskjellen på en kult og en sekt?

En sekt, er en gruppering / minioritet med utspring i en større menighet / gruppering. F. eks pinsevenner, m.fl.

En kult blir det når sekten begynner med hemmelighold, trusler og tvang. Og ikke minst, en narsisistisk og fordømmende ideologi.
Livets ord bærer preg av en kult, pga. sine metoder, midler og budskap.
En av de mest beryktede kulter var Soltemplets Orden, der endte det med at alle medlemmene begikk rituellt selvmord..

David Jones sekten i slutten av 1970 årene hadde også likheter med livets ord, der begikk ca 900 personer kollektivt rituellt selvmord..

Og vi har jo fortsatt David Koresh, en annen selvoppnevnt Messias i Waco, Texas i tankene..

pip
11-11-03, 16:35
Pinsekirken er nok ikke en sekt, men rett og slett et kirkesamfunn. Det du beskriver som kult er det ordet sekt brukes som.

Kult derimot er rett og slett rituelle religiøse handlinger, enten det er utført i statskirka eller i en sekt. ;)

nette
11-11-03, 16:41
Enevald Flåten(er det slik man skriver det,mon tro)er pastor i gårsdagens menighet som heter Levende Ord og ligger i Bergen.Det finnes imidlertid et godt alternativ for de som ikke vil se på Levende Ord sine nettsider:www.herregud.com som er drevet av Svevende Ord Bibelsenter :lol:

gyrken
11-11-03, 16:52
Gyrk: Tror livets ord folk stort sett blir lræere på egne skoler.

Ikke de jeg gikk i klasse med, dessverre. De er på frifot i vanlig skole, med bibelen i lomma og de forskrudde holdningene sine intakt.

anonym
19-11-03, 17:30
Enevald Flåten har mye moro å si på tvn om formiddagen.

Cavatina
19-11-03, 18:40
Enevald Flåten har mye moro å si på tvn om formiddagen.

Det er bare å styre inn på "Gospel Channel Europe" og "Visjon Norge" døgnet rundt, så får du mer moro me'n Enevald og flere til... :fniser:

gyrken
19-11-03, 18:42
Jeg tror ikke vi har den kanalen. Hvilket tap. :trykker:

Macumba
19-11-03, 18:43
Ikke vi heller, gyrk. :trist:

gyrken
19-11-03, 18:48
Jeg husker jeg hadde mye glede av pastor Hans Bratterud i sin tid. Men du er kanskje for ung til å huske fyren? Han var svært aktiv for 10-15 år siden. Han hadde gode råd om det meste, husker spesielt godt da han forsøke å omvende befolkningen til å slå sine barn av kjærlighet.
Fin fyr, ja.

Hvem ville ikke følt kjærligheten strømme gjennom seg idet man pisker sart og rosa barnehud til blods.

anonym
19-11-03, 19:59
Alle har da godt av å smake spanskrøret i blant.

gyrken
19-11-03, 22:34
Det er jo det jeg sier. Denging av unger er en vakker måte å demonstrere sin kjærlighet og sitt overveldende fysiske overtak på. Jeg tror nok alle barn drømmer om så kjærlige foreldre. :nemlig:

anonym
19-11-03, 22:35
Nettopp. Jeg har fremdeles merker etter beltespennen. Det gjorde meg sterk.

Ling
07-01-04, 20:48
Skal slettes.

The Cryptic
07-01-04, 20:53
:lol: Kanskje er det slik at barn av sektmedlemmer blir oftere sub'er enn andre fordi de blir dengt så mye:)?

På den annen side, når de selv blir foreldre forvandles de vel på en magisk måte til Dom'er slik at de kan denge både kone og barn :sarkastisk:

Jeg sender iallefall min dypeste medfølelse til de stakkarne som har blitt fanget / født i et slikt fangenskap