Se full versjon : Link checker?
Jeg har masser av linker på siden min og har av og til bruk for en sjekk av disse. Men jeg gidder jo ikke gjøre det selv, så jeg har hittil brukt et link-ckecher-program, REL Link Checker.
Skulle bruke det i sted, og oppdaget via brannmuren at det forsøkte å kontakte en helt annen adresse, t-shirtmania.com. En paranoid tanke slo ned i meg...
Er dette programmet laget av spammere for at de skal kunne innhente mailadresser fra websider?
Er det kanskje bedre at jeg bruker en online linksjekker i stedet? :?:
Får nok spam som det er...
Hadde ikke forundra meg, med spybot har jeg nå over 400 forskjellige programmer lagra på Immunize, sist sjekk fikk jeg altså 100 nye (da var det 300)... renner inn spam allikevel, men det ser ut til å nytte å unsubscribe på med en gang.. tror det er en myte at man får med spam av å unsubscribe... nå er det gjennomsnittlig 2 spams om dagen...
Det er jo ofte hjemmesider man bruker slike linksjekk-programmer til, og hjemmesider inneholder ofte gjestebøker, som igjen inneholder masse mailadresser... :roll:
Er dette programmet laget av spammere for at de skal kunne innhente mailadresser fra websider?
Er det kanskje bedre at jeg bruker en online linksjekker i stedet? :?:
Får nok spam som det er...
Du burde aldri legge ut en seriøs emailadresse på en webside i utgangspunktet, da det er mange roboter som søker gjennom nettet automatisk og henter inn emailadresser fra websider. Jeg var så dum å registrere jobbadressen min på et public forum på nettet (OG krysse av for at emailen min skal vises), og etter det har jeg fått 20-30 spam pr. dag.
Jeg spurte folk i It-Avisen om det samme og fikk til svar fra dem at det er en kjent metode at spammere står bak slike programmer og legger spyware i dem for å hente inn mailadresser. De sa at selv programmer som fjerner spyware, kan inneholde nettopp spyware.
*mumler om bukken og havresekken nå*
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.