PDA

Se full versjon : Ungdomskilden

Sorepheus
14-11-03, 05:31
Er det mulig at vitenskapen vil finne ungdomskilden any time soon? DNA-virus-piller som holder oss i live til vi blir gærgamle? Leste forøvrig en interessant sci-fi bok en gang, der var problemstillingen at hjernen ble fullpakka når man rundet ca. 280 år...

medica
14-11-03, 14:17
Den gjennomsnittlige levealderen øker jo stadig ettersom flere og flere sykdommer kan kureres. Men jeg vet ikke hvor stor interessen er på å forske rundt noe som gjør at vi vil få enda flere oldinger å fø på. Selvfølgelig, hvis de over 70 ble like spreke som 40-åringer er i dag, ville det jo ikke vært noe problem, det da.

Teknologien til å gjøre det vil nok komme med tid og stunder.

Sexy Sadie
14-11-03, 21:21
Hvis evig liv er d samme som evig ungdom sier jeg ja takk

gyrken
14-11-03, 22:15
Det ville vært relativt katastrofalt i en verden som allerede trues av overbefolkning da. Jeg synes det er en fin ting at gamlingene dør og gir plass til nye.

spindis
14-11-03, 22:19
enig med gyrken :nemlig:

medica
14-11-03, 23:15
Nå blir det neppe overbefolkning da. Sier ikke de nyeste prognosene at folketallet vil stabilisere seg på rundt seks milliarder (og i kveld gidder jeg faen ikke lete opp dokumentasjon!)?

Pussig: da mine foreldre gikk på skolen, lærte de at folketallet i Norge var 3 mill og på jorden var 3 mrd. Da jeg gikk på skolen var det 4 mill i Norge/4 mrd. på jorden. Nå er det 4,5 i Norge og 6 på jorden. Lurer på hva barna våre kommer til å lære?