Se full versjon : Ungdomskilden
Er det mulig at vitenskapen vil finne ungdomskilden any time soon? DNA-virus-piller som holder oss i live til vi blir gærgamle? Leste forøvrig en interessant sci-fi bok en gang, der var problemstillingen at hjernen ble fullpakka når man rundet ca. 280 år...
Den gjennomsnittlige levealderen øker jo stadig ettersom flere og flere sykdommer kan kureres. Men jeg vet ikke hvor stor interessen er på å forske rundt noe som gjør at vi vil få enda flere oldinger å fø på. Selvfølgelig, hvis de over 70 ble like spreke som 40-åringer er i dag, ville det jo ikke vært noe problem, det da.
Teknologien til å gjøre det vil nok komme med tid og stunder.
Sexy Sadie
14-11-03, 21:21
Hvis evig liv er d samme som evig ungdom sier jeg ja takk
Det ville vært relativt katastrofalt i en verden som allerede trues av overbefolkning da. Jeg synes det er en fin ting at gamlingene dør og gir plass til nye.
Nå blir det neppe overbefolkning da. Sier ikke de nyeste prognosene at folketallet vil stabilisere seg på rundt seks milliarder (og i kveld gidder jeg faen ikke lete opp dokumentasjon!)?
Pussig: da mine foreldre gikk på skolen, lærte de at folketallet i Norge var 3 mill og på jorden var 3 mrd. Da jeg gikk på skolen var det 4 mill i Norge/4 mrd. på jorden. Nå er det 4,5 i Norge og 6 på jorden. Lurer på hva barna våre kommer til å lære?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.