Se full versjon : Dumme gravide
Sexy Sadie
15-11-03, 17:16
Er ikke gravide røykere dummere enn andre røykere?
Joda! Røykere med lungekreft er vel også litt dummere enn andre røykere.
Jeg er så glad for at opinionen har svinget slik at man stort sett ikke røyker i nærheten av barn lenger. Jeg husker da jeg var barn og folk røyka overalt. Jeg var plaget med bilsyke, og røyking i bil gjorde det mye verre. Jeg spydde meg gjennom en del bilferier som barn. http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif
Sexy Sadie
15-11-03, 17:24
Stakkars.
Har d farvet din oppfatning av din mor i nå som du er voksne tror du?
Nei. Alle røkte overalt, og jeg fikk pupp bare en måneds tid, og det var heller ikke uvanlig. Foreldrene mine hadde fester hvor jeg fikk sett masse fulle folk som barn. Slik var det på den tiden.
Og det har heller ikke farget oppfatningen av min far. :snill:
de som er gravide og røyker har større problemer enn de som ahr klart å slutte.
Da jeg var liten og vi hadde fest hjemme og absolutt ALLE røkte så hendte det de voksne sa slikt som: "Du ser ikke helt bra ut - gå ut og få deg litt frisk luft". Og jeg gikk ut på balkongen og heiv etter pusten -alene.
Nå er det de andre som går ut og jeg som blir sittende igjen - alene.
Sexy Sadie
16-11-03, 19:25
Nei. Alle røkte overalt, og jeg fikk pupp bare en måneds tid, og det var heller ikke uvanlig. Foreldrene mine hadde fester hvor jeg fikk sett masse fulle folk som barn. Slik var det på den tiden.
Fester foreldre når barna er i hus i dag så er d grunn nok til at de blir tatt ifra barna sine.
Sinnsykt.
[
Fester foreldre når barna er i hus i dag så er d grunn nok til at de blir tatt ifra barna sine.
Sinnsykt.
Det sier vel mest om hva slags festing du er vant til :kul:
[
Ja, var det ikke slik for de fleste?
Det er ganske mange av den generasjonen som fremdeles nekter å la vær å røyke når astmatiske barnebarn kommer på besøk. På den andre siden, det er det jo mange unge som gjør også.
Det værste, husker jeg, var å sitte 5 unger i baksetet på en liten boble mens to voksne satt og røyka i forsetet. Det husker jeg som ubehagelig, ja.
Det er ganske mange av den generasjonen som fremdeles nekter å la vær å røyke når astmatiske barnebarn kommer på besøk. På den andre siden, det er det jo mange unge som gjør også.
Min mor satt og pratet med en del jevnaldrende damer, og en av dem var nettopp blitt bestemor. Og disse damene satt og snakket om hvor «groteskt» det var å se folk røyke i nærheten av barn. Min mor holdt tann for tunge og klarte å la være å påpeke at det gjorde jo de alle for 30 år siden. Da var det vel ikke så uvanlig heller å ta seg en røyk mens man satt og ammet, sånn for å få tiden til å gå. Det er greit å si at man ikke bør røyke i nærheten av barn, men disse damene var muligens en smule dobbeltmoralske.
[
Min mor satt og pratet med en del jevnaldrende damer, og en av dem var nettopp blitt bestemor. Og disse damene satt og snakket om hvor «groteskt» det var å se folk røyke i nærheten av barn. Min mor holdt tann for tunge og klarte å la være å påpeke at det gjorde jo de alle for 30 år siden. Da var det vel ikke så uvanlig heller å ta seg en røyk mens man satt og ammet, sånn for å få tiden til å gå. Det er greit å si at man ikke bør røyke i nærheten av barn, men disse damene var muligens en smule dobbeltmoralske.
Har du lestVinterbarn av Dea Trier Mørch?
Det er ganske vittig lesning. Der ligger de på et sykehus fordi de er i faresonen for å føde for tidlig, også røyker de og drikker de så det står etter, med sykepleiernes velsignelse og mere til.
Har du lestVinterbarn av Dea Trier Mørch?
Det er ganske vittig lesning. Der ligger de på et sykehus fordi de er i faresonen for å føde for tidlig, også røyker de og drikker de så det står etter, med sykepleiernes velsignelse og mere til.
:noterer: Får lese den!
Sexy Sadie
17-11-03, 15:28
[
Sinnsykt.
Det sier vel mest om hva slags festing du er vant til :kul:
Helt vanlig fest hvor man tar seg en dram
Ikke noe av at brennevinsflaske er på bordet før tre-åringen er i seng....'
Gravide røykere er egoistiske.
Gravide røykere er som Oyda sier, jævla egoistiske.
Røykere i det hele tatt er egoistiske, men gravide aller mest. Nest mest er småbarnsforeldre som røyker inne og tredje mest småbarnsforeldre som røyker generelt.
Tenk på de stakkars ungene som vil gi foreldrene en kos og så STINKER de. Hver gang.
Småen min har en mild form for astma og jeg bruker han som buffer hver gang noen uomtenksomme mennesker tenner en dødspinne; teeeeenk på gutten min, han har astma, nå kommer han til å hoste i heeeeele natt.
Det funker.
Nesten utrolig at det har blitt folk av oss som vokste opp med røykende og festende foreldre. For ikke å snakke om mangelen på sikringsutstyr i bilen.
Er glad verden har gått fremover, og at vi har lært oss litt mer om faremomentene ved de forskjellige tingene.
Selv om noe ikke var regnet som farlig før, tilsier ikke at vi skal overse faremomentene når de dukker opp. Vi er da ikke strutser!
Nå er det slik at ikkerøykere må ta hensyn til røykere.
Trodde det var omvendt egentlig.
Med tanke på at 2/3 av den voksne befolkning er ikke-røykere, så er det slik, ja.
Med tanke på at 2/3 av den voksne befolkning er ikke-røykere, så er det slik, ja. Hvem bryr seg om det da ;)
JEG!
Å ja, PMS.... :mrgreen:
Neida, rundt barn og gravide, så går vi ut for å :joint:
Og rundt meg, for jeg bare spyr. Med mindre jeg er full. Som egentlig er altfor sjelden. *kikker på rusbrusen i kjøleskapet*
Røyking og graviditet ser ikke bra ut sammen!
Men nå har jeg aldri røyka og vet ikke hvordan det føles å ha røyksug.
Godt røykeloven beskytter de små og de som reagerer på det.
Men det er litt hysterisk mange ganger. :roll:
Det er fabelaktig at så mange slutter med røyking :klapper: MEN jeg synes det er ille når eldre som har røyka hele livet blir nekta å røyke de siste åra (tom de som er friske nok til å gå ut sjøl). Og hvordan utestedene blir uten røykere?? =tomme!
Men for all del, jeg har venninner som aldri har vært ute på disco fordi de tåler rett og slett ikke røyk. Hvorfor ikke fikse røykerom som er godt ventilert?? Det er jo faktisk slik at røykere blir sjikanert. Greit de dreit på draget når de begynte med det, men dette skal LIKSOM være et fritt land.... I andre land jobber de for å legalisere narkotika (noe jeg er veldig imot forøvrig) mens her er det mobbing av de som tar seg en prince mild el... En unge til ei jeg kjenner fikk mareritt... grunn: div anti røyke kampanjer på tv'n. Det blir feil. Da er det bedre med nedsatte priser på stump røyken bøker, tyggis, plaster og alt det der (=svindyrt)
Konklusjonen er: Politikere er dummest. Enten de røyker eller ikke
Sinnsykt.
Hvis vi skulle kjørt den modellen, tror jeg det er endel barnehjem som trenger påbygg. Mener du det?
Er en del rare utslag av røykeloven i grunn, er jo selvfølgelig ikke lov å røyke inne på undervisningsplasser, noe som gjorde utslag til det utrolige på MI Oslo, ovenfor inngangen er en barnehage og skulle man røyke måtte en ut. Er ikke alltid undervisningstidene passer med utetidene til de små krabatene så de ser voksne folk røyke hele tia.
Sexy Sadie
16-02-04, 12:24
Sinnsykt.
Hvis vi skulle kjørt den modellen, tror jeg det er endel barnehjem som trenger påbygg. Mener du det?
Nei, jeg mener ikke det.
Selvsagt er det dumt å røyke. Og selvsagt er det ekstra dumt å røyke når man er gravid. Men jeg tror nok ikke at gravide røykende er dummere en andre.
Jeg synes det er enda litt dummere å påpeke andres feil, når man selv begår en hel del. Snakke nedsettende om dem, hjelper ingen. De aller fleste vet det er skadelig.
Hvor mange utsultede barn er du med på å redde hver dag?
Kjøper du heller sjokolade til din egen unge, i stede for å gi pengene til døende barn? *hinter* :overlegen:
Det påstås forresten at sukker er like avhengende som røyk. Gir du barna dine sukker? Vet dere ikke hvor mange som får diabetes?
Osv.osv. :roll:
Var faktisk noen gode poeng der TajMahal :tenker:
Jeg røyker. Slutt å snakk dritt om meg. :snurt:
Og det er sikkert farligere å kjøre bil uansett. ;)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.