PDA

Se full versjon : Sykt barn på femte dagen

gyrken
17-11-03, 12:40
Størsteknøttet er sykt (fremdeles). Det er nå femte dagen med feber - riktignok har feberen gått ned en del, men han har fremdeles 39 grader. De første to dagene hadde han 41,5!

Når kontakter man lege? Har hørt noen si at man skal gjøre det etter mer enn tre dager med feber, men synes det virker litt vel hysterisk..

:bare bittelitt hysterisk:

pip
17-11-03, 12:45
nei, det er ikke hysterisk. Det går mye lungebettennelse, streptokokker, skarlagensfeber og annet søl om dagen, og når feberen hodler seg såpass mange dager så er det greit å sjekke.

Her har vi nå firske barn, og har sovet tre dager. Livet er vidunderlig.

medica
17-11-03, 13:23
Det kan i alle fall være greit å ringe dem og spørre. Det pleier vi å gjøre, og da føler vi oss mye tryggere. :opptommel:

gyrken
17-11-03, 13:30
Småtten ligger på sofaen og har ikke sagt et ord hele dagen. Det i seg selv er ganske skremmende i og med at han skravler ustanselig ellers. Nå skal jeg ringe legen, så kanskje jeg klarer å nyte stillheten etterpå. :)

spindis
17-11-03, 15:10
Ring legen du. Vår hadde alt i fra øyekattar til ørebetennelse, hovne kjerter med mere da han hadde hatt feber så lenge.

lurt å sjekke en gang for mye en en gang for lite.

God bedring til størsteknøttet og minsteknlttet da. :)

nette
17-11-03, 15:26
Jeg hadde ringt lege.Bedre å ringe en gang for mye.Det er ikke bra å ha feber så lenge.Pass på at han får nok drikke.

Amiga
17-11-03, 22:22
De gangene jeg har ventet 3 dager med å kontakte lege har jeg fått kjeft for at jeg ikke kontaktet de før.

spindis
17-11-03, 23:41
Fortell hvordan de går med goillongan da. :)

gyrken
17-11-03, 23:43
Jeg fikk time hos legen i morgen. Dersom han blir bedre skulle jeg bare ringe og avbestille og blir han verre mente hun jeg skulle dra på legevakta.. Men han er i stabil form - varm og slapp, spiser ikke, men drikker i det minste nok. Så får vi se i morgen.

spindis
17-11-03, 23:45
huff stakkar. Håper det ordner seg..

gyrken
18-11-03, 23:19
Gikk til legen i dag. Poden var bedre, men hadde fremdeles 38 grader og stygg hoste, så jeg tenkte at jeg kunne bruke timen til å få hostesaft om ikke annet. Legen ble faktisk bekymret for ham da han så hvor slapp han var - blå under øynene og satt bare og hang på fanget mitt, stakkars. Vanligvis ser denne gutten veldig ut som musa i avataren til nalle noll om dere har lagt merke til den. Så på legens oppfordring ble det blodprøve også, men det var ingen bakterieinfeksjon heldigvis.

Knøttet må være hjemme i morgen også, uansett om han skulle være helt feberfri da. Legen mente at ham bør være hjemme torsdag også. Lett for han å si som ikke har et tonn dårlig samvittighet overfor jobben allerede. :blæ: Men det må kanskje til - fremdeles har han nesten ikke spist og nå orker han ikke enkle ting som å ta korken av en tusj. Tenk så slapp!

Selv ikke da jeg serverte cheese doodles til lunch i dag spiste han mer enn to. :(

Velvel.. regner med at det går bedre fremover nå! Og hostesaften kommer ihvertfall godt med.

Bare nalle
18-11-03, 23:28
Dette har jeg ikke fått med meg. Håper lillegurk har det bedre nå.
Dattera til venninna mi har slitt med feber i flere uker. Hun har vært av og på barnehagen hele tiden. Bli gjerne hjemme ett par dager feberfri. Da er det mindre sjanse for at feberen blusser opp igjen.

gyrken
18-11-03, 23:32
Der var musa ja. :rørt: Tror jeg må adoptere den til småen er frisk igjen. Det er slik han pleier å se ut når han står rolig. :knegg:

Bare nalle
18-11-03, 23:42
Der var musa ja. :rørt: Tror jeg må adoptere den til småen er frisk igjen. Det er slik han pleier å se ut når han står rolig. :knegg:

Jeg skal krysse fingra for at han skal se sånn ut innen to dager.
Blir savnet for stort får du rope på meg. :D

lille larven
24-11-03, 00:15
Trodde ikke det var mulig å få tvillinger uten at de lå i samme mage...denne avataren ligner nemlig junior her i gården på en prikk, når han prøver å stå stille vel å merke!! :lol:

gyrken
24-11-03, 00:17
Trodde ikke det var mulig å få tvillinger uten at de lå i samme mage...denne avataren ligner nemlig junior her i gården på en prikk, når han prøver å stå stille vel å merke!!

Jøss, er det fler av dem? :rørt: Jeg blir alltid glad av å se nallemusa.

lille larven
24-11-03, 00:29
Her har vi en pr. i dag, men det er ikke lenge til lilletrolletrille ligner heller tror jeg. Aktivitetsnivået er relativt høyt...hmm :tenker: hvor har de arvet det fra tro...jeg tror at om min mor hadde hatt litt mer datakunnskap og logget seg inn her hadde vel hun sagt noe av dte samme om meg som barn (og voksen også..men jeg har lært å moderere meg, så jeg er bare sånn når jeg er på badet alene om kvelden for å ta tannpussen!!)