PDA

Se full versjon : Favorittby?

medica
17-11-03, 15:24
http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/11/16/383326.html

Min favorittby er Venezia. Jeg bare skal tilbake dit en dag! Ellers digger jeg både Cambridge (nydelig pittoresk og så britisk), Chicago (The El er verdt turen alene!), München (verdens største landsby?) og København (det er deilig å være norsk i Danmark fra det øyeblikket de skjønner at du ikke er svensk). Wien er en fantastisk vakker by og hadde fått plass på Topp 5-listen hvis den ikke hadde vært befolket av tante Sofie-er. London er jo også en av de store. Camden Town er en veldig fin del av byen!

Hm. Jeg ser jeg er innmari vestlig orientert her. Jeg må innrømme at jeg ikke har vært utenfor Europa/USA.

Noen som har andre reisemål å anbefale? Jeg skal prøve å få slengt meg med når mannen skal til Amsterdam. Jeg digger byferier!

Sexy Sadie
17-11-03, 15:26
Jeg er hjemme i København og London.
Steinkjer er faktisk Norges mest undervurderte by.

gyrken
17-11-03, 17:03
Syntes det var enormt spennende å være i India, både Agra og New Dehli gjorde inntrykk. Bare en sånn liten detalj som elefanter i gatene og apekatter som klatrer på fasadene og stjeler frukt fra gateselgerne er verdt å få med seg. For ikke å snakke om Taj Mahal da.

spindis
17-11-03, 19:14
Forelska meg helt og holdent i Køben. Var der bare ei helg og fikk ikke sett nok. Skal absolutt på en ukes ferier til køben engang

pip
17-11-03, 19:50
Skal snart til Kjøbenhavn og vil gjerne ha tips!

Sorepheus
17-11-03, 21:55
Må bli Amsterdam når det gjelder liv, sjarm og atmosfære

Må bli Barcelona med kunst, arkitektur og utseende

London kan jeg trives godt i, kanskje den byen med best byplanlegging, med sine godt plaserte og romslige commons og parker, men byen kan virke noe klaustrofobisk til tider...

København mener jeg er et høl på linje med Paris..... Altså Oslo-høl x 2... men langt unna virkelige høl som kommunist byer som Kiev, Krakow og russiske "småbyer" (en million innbyggere) som Kostroma og forsteder i Moskva, som er stort sett en stor ødelagt motorvei, med forjævlige betongklosser (tenk deg tveitablokker med skikkelig forjævlig design i fritt forfall) og nothing more... dog kanskje en noen metallgjerder av dårlig smak, med rust og avskallet maling... vel har disse byene som regel noen arketektoniske perler fra andre tider (kirker og gamle trehus), men de er og i forfall og godt bortgjemte..

medica
17-11-03, 22:23
men langt unna virkelige høl som kommunist byer som Kiev, Krakow og russiske "småbyer" (en million innbyggere) som Kostroma og forsteder i Moskva, som er stort sett en stor ødelagt motorvei, med forjævlige betongklosser (tenk deg tveitablokker med skikkelig forjævlig design i fritt forfall) og nothing more... dog kanskje en noen metallgjerder av dårlig smak, med rust og avskallet maling... vel har disse byene som regel noen arketektoniske perler fra andre tider (kirker og gamle trehus), men de er og i forfall og godt bortgjemte..

Var i Berlin i 1997, og vi bodde på gamle østsiden. Hele byen var jo en eneste stor byggeplass på den tiden. De hadde akkurat sjokkvåkna og funnet ut at de hadde vært samlet igjen i fem år. :knegg:

Det var en del deprimerende byggverk men tross alt ikke det deprimerende bildet postingen din gav meg! :grøsser:

Mr.X
18-11-03, 00:27
Ramler av stolen for Malaga jeg da, der har man alt man trenger for en perfekt ferie. :Har ingen ting med å gjøre at jeg får låne et penthouse der da:

Sexy Sadie
18-11-03, 23:39
Skal snart til Kjøbenhavn og vil gjerne ha tips!

mitt København var Christianshavn
Desverre er D Christianshavn jeg kjente borte.

pip
18-11-03, 23:43
Hm. Det minner meg på at jeg aldri har vært i Christiania. Bør vel ta en tur.

Bare nalle
18-11-03, 23:51
Jeg likte Budapest. Det er en by med utrolige bygninger laget med imponerende håndarbeid.

nette
19-11-03, 00:13
Jeg likte meg veldig godt på Skagen i Danmark.Nydelig sted og masse fin kunst.

lille larven
24-11-03, 00:02
Mine favoritter er uten tvil Paris og Praha. Bare gå gatelangs å se på flotte bygninger, shoppe og kafeliv....mmmmm...deilig ja. Av norske byer må jeg bare si min hjemby som jeg savner noe fryktelig: Stavanger!!

anonym
24-11-03, 00:03
Jeg elsker London!

Og jeg hadde utrolig sansen for Cape Town.

laguna
24-11-03, 00:04
Jeg er svak for Boston.