PDA

Se full versjon : Så utrolig lei

spindis
18-11-03, 13:20
Av å gå rundt og ha vondt. Plages med rygg/nakke/skuldre. Har prøvd all slags behandling uten forbedring.

Nå sist begynte jeg på nå slags trening for ryggen, som viste seg og være en halvtime spinning og derretter sirkeltrening. Har ikke hatt så jævla vondt på flere måneder. Ringte på jobb i dag og ba om å få komme en time senere pga at jeg ikke makter og jobbe i fem timer. (hadde vært best og være hjemme, men kan ikke pga penger)

Har vært sykmeldt i over et år og fikk avslag på søknad om rehab.penger. Dvs halv lønn fra nå av

Trygdekontoret annbefalte meg og si opp jobben og bli arbeidsledig. :skyter:

Så nå må jeg anke til trygdekontoret og håpe det går i orden...

Skal begynne til fysioterapeut igjen.. det kan jo hende det virker, men tviler sterkt.

Jeg er rett og slett møkk Li av å gå sån. Jeg vet at om jeg hadde fått meg en ny jobb foreks i sfo.. der jeg kan bruke kroppen litt mer en det jeg gjør nå, så hadde jeg blitt bedre! (jeg er kassadame som det heter så pent)

Men hvem vil vel ansette ei som har gått sykemeldt i et år??

Fy faen begynner og tro at det ALDRI vil bli bedre!

Lei meg i dag.. :fortvilet:

takk for at du gadd og lese dette fæle,lange og kjdelige innlegget.

Bare nalle
18-11-03, 14:10
Har du tatt CT og MR?

Jeg gikk i flere år med smerter i rygg og nakke som spredde seg nedover i den ene armen. Da jeg ble sent til røntgen fant de prolaps, slitasje og forkalkninger.
Jeg ble tatt mye mer seriøst etter at jeg kunne vise fram synlige skader.

Synd, men sant.

spindis
18-11-03, 14:13
Nei har ikke det. Legen mente det ikke var noe poeng og at de ikke ville finne noe man ikke hadde funnet på røntgen.

Man må vel ha henvisning fra lege for og ta de undersøkelsene går jeg ut i fra?

nette
18-11-03, 15:00
Dårlig at du fikk avslag på rehabliteringspenger.Jeg har også gått sykemeldt i 7 mnd nå,og regner med å gå over på rehab. etterpå.Er det virkelig så vanskelig å få det innvilget? :-(Hva med å anke vedtaket?

Bare nalle
18-11-03, 19:10
Nei har ikke det. Legen mente det ikke var noe poeng og at de ikke ville finne noe man ikke hadde funnet på røntgen.

Man må vel ha henvisning fra lege for og ta de undersøkelsene går jeg ut i fra?

Nå tror jeg også fysioterapeuten kan skrive en hendvisning også. Hør med han.
Det var da en tulling du hadde til lege. Om de så ikke vil finne noe på røntgen, så har du ihverfall sjekket ut det. Si det til han. :)

spindis
18-11-03, 21:28
Dårlig at du fikk avslag på rehabliteringspenger.Jeg har også gått sykemeldt i 7 mnd nå,og regner med å gå over på rehab. etterpå.Er det virkelig så vanskelig å få det innvilget? :-(Hva med å anke vedtaket?

neida det er ikke det sån egentlig. Men nå har det seg sån at jeg faktisk har vært såpass bar at jeg kan gå på jobb 50%. Hadde jeg vert 100% sykemeldt så hadde det ikke vært noe å snakke om.

Hu veldig snille, venlige sjelen på trygdekontoret hadde hengt seg opp i en eldgammel regel som ingen bruker mer. Nemlig at om du har vært sykemeldt i 3 måneder har du ikke krav på flere sykepenger om du kan begynne og jobbe i en annen jobb. Så siden jeg ikke er 100% ufør til og jobbe i en anna jobb..nix rehab. Jævla kjerring ass..

Snakka med legen min nå og han sa jeg bude anke og søke om 100% rehab i stedet for bare 50%

Det skal ikke lønne seg og være på jobb om man klarer det med andre ord. :(

nette
18-11-03, 21:38
Nei,reglene i Norge er jaggu rare.Trygdesystemet er et sant mareritt.Det vil nok lønne seg for deg å søke 100% rehablitering,siden kjærringa på trygdekontoret er så vanskelig. :kjerring: (send denne på mail til`a..:knegg:

pip
18-11-03, 21:46
Norsk rygg og nakkeklinikk er stedet.... men du holder jo til i trondhjem?

Vet ikke om noe slikt der.... Og NNRK er ikke så billige akkurat. det er kalrt du skal ha penger., Du må snakke med en utenfra om dette.

www.nnrk.no

Macumba
18-11-03, 23:23
Hva var grunnen til avslaget på rehabiliteringspengene?
Jeg fikk rehab.penger veldig lett her i Oslo, men det kan jo være forskjell fra sted til sted.

Hva slags behandlingsformer har du prøvd?

spindis
18-11-03, 23:32
Grunnen var som sagt ovenfor at jeg ikke var 100% ufør til en annen jobb. En del av grunnen var også at jeg ikke var under bahandling. Egentrening var altså ikke nok. (kjenner flere som har fått rehab, ved egentrening) Nå skal jeg begynne til fysiopaut igjen. Har tidligere gått til kiropraktor, fysopaut og et eget skreddersydd treningsopplegg for ryggen.

Tenkte og ta meg en tur nedover på trygdekontoret og få dem til og hjelpe meg med klagen. Det står her på brevet jeg fikk at de gjør det. Skal samtidlig søke om 100% rehab i stedet for 50%. større sjangs for at jeg får det da.

Oyda
20-11-03, 19:13
Nei, men i alle dager da!!
Å spy ut penger til gud og hvermann og andre land er ikke noe problem, men å hjelpe folk som virkelig trenger det, nei det går ikke.

Norge i et snøtteskall.

Dritt!!

Mr.Man
20-11-03, 19:30
Grunnen var som sagt ovenfor at jeg ikke var 100% ufør til en annen jobb.
Og hvorfor har du ikke den jobben da, hvis du fixer den bedre?

anonym
20-11-03, 20:43
Kjpe greier, vond rygg er lite godt.

Prøvd naprapat?

Kid-a
20-11-03, 22:59
Ta MR og CT. Noen jeg kjenner tvang det gjennom, og da fant de svulster og faenskap som ikke syntes på røntgen. Det er vel noe annet, men for å være på den sikre siden?

spindis
21-11-03, 01:28
Kjpe greier, vond rygg er lite godt.

Prøvd naprapat?

Nei det er det eneste jeg ikke har prøvd faktisk. Verdt et forsøk da :noterer:

spindis
21-11-03, 01:29
Nei, men i alle dager da!!
Å spy ut penger til gud og hvermann og andre land er ikke noe problem, men å hjelpe folk som virkelig trenger det, nei det går ikke.

Norge i et snøtteskall.

Dritt!!

ja ikke sant.. det verste nå er at jeg må karre meg på jobb pga pengene. Er jo nesten ikke no vits i meg sån som tilstanden min er nå om dagen. Gruer meg nå innmarri til hvær dag, bra det er helg i morra