PDA

Se full versjon : Arafat er en kjeltring

Mr.Man
20-11-03, 20:34
http://wwwimage.cbsnews.com/images/2003/09/26/image575267x.jpg

Så i går på 60 minutes, hvor det kom frem at Arafat har stæsja unna store beløp til seg selv og sin familie. Styret i Palestina er et eneste stort korrupt høl p.g.a. Arafat og hans venner.

Han har delt ut statsmonopoler til sine venner, og har som en gjentjeneste selv fått andeler av inntekten fra disse monopolene. En av disse monopolene gjaldt all leveranse av driftstoff i Palestina. Og hvor er disse pengene? Jo, de er trygt gjemt unna i sveitsiske og israelske(!) banker.

Arafat har en formue på 1-3 milliarder dollar, mens befolkningen i Palestina ikke kan sies å være spesielt velholdne. Han har også en kone som bor i sus og dus i Frankrike og mottar visstnok ganske store beløp pr. mnd..

At denne mannen ikke gadd å gjøre noe med terrorist-problemet og kun var ute etter å sitte i posisjon har vel alle skjønt for lengst, men at han skulle være et så stort rasshøl i tillegg var ganske overraskende for meg.

Her er artikkelen fra 60 minutes som går mer i detalj:
http://www.cbsnews.com/stories/2003/11/07/60minutes/main582487.shtml

Sexy Sadie
21-11-03, 18:52
Veldig mange statsoverhoder er kjeltringer, Arafat er i godt (?)selskap i så måde....

anonym
21-11-03, 18:55
Jepp, la oss ta bush for eksempel.

Drive på å bombe tyrkia på den måten for å få støtteerklæringer til jakten på Al Quaida. Burde hatt juling.

Kid-a
22-11-03, 15:56
Jeg har mer sympati for Arafat enn for Sharon. Men Bush skal drepes først.

pip
22-11-03, 17:07

Klarer ikke å ha s mye sympati med noen som synes det er OK å drepe. :|

Sexy Sadie
22-11-03, 17:15
Det synes visst de da begge,både Sharon og Arafat.

Nuffsed
23-11-03, 14:01
Kan ikke akkurat si at jeg er overrasket over Arafat.
Har litt trøbbel med å stole på noen av disse gutta! :lyden av illusjoner som brister:

TajMahal
15-01-04, 12:04
CNN hadde to vidt forskjellige versjoner av nyhetene i Irak-krigen: en for patriotiske amerikanere som ble sendt i USA og en for Europa.

Dette har jeg klippet og limt fra en annen plass. Bare for å få frem medias makt og ikke minst makten maktfolk har ved å velge sine ord med omhu.

Thought Control in Democratic Societies
Bør kanskje leses av en del:

http://www.zmag.org/chomsky/ni/

og enda en bok av samme forfatter:

Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media

Media har stor makt i våre dager.

Fritz
15-01-04, 14:34
Jeg vet ikke hva som er størst. Din kunnskapsmangel eller kjeften.

Fritz
15-01-04, 14:35
Drive på å bombe tyrkia på den måten for å få støtteerklæringer til jakten på Al Quaida. Burde hatt juling.
??, Dette må du utdype.

Fritz
15-01-04, 14:39
TAJ, Du begynner å gjøre deg verdig til å få ny tittel av Fritz.
Flere alternativer vil bli vurdert for å gjenspeile din støtte til Islam og Mullah Krekar!

Stå på!
:ondtglis:

Mr.Man
15-01-04, 14:40
Klarer ikke å ha s mye sympati med noen som synes det er OK å drepe. :|
Ikke i selvforsvar heller?

Mr.Man
15-01-04, 14:43
Myrding av Bush hadde fått ubehagelige bivirkninger for verdensøkonomien. Har du tenkt på det?

Mr.Man
15-01-04, 14:44
Jepp, la oss ta bush for eksempel.

Bombe Tyrkia? Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe vesentlig. Fortell!

Ling
15-01-04, 15:12
Skal slettes.

Fritz
15-01-04, 15:34
Derimot er det påfallende korleis ein del kristne organisasjoner her i landet både har fått auka støtte frå styresmaktene, og i det siste har fått lov til å starte kristne privatskular.
Så det er vel litt slik att dei med makt passer på sine egne.
Det var vel ikke spesiellt relevant for denne tråden.

Ling
15-01-04, 16:26
Skal slettes.

Fritz
15-01-04, 18:40
Er det "Dei med makt passer sine egne ", eller det att regjeringa med Valgjerd som kirkje og kulturminister auka tilskudda til kirkjesamfunna tross Krf berre har 13,5% av stortings repersentantene. Som ikkje passer slik du hadde tenkt denne tråden Fritz, kansje begge ;)

Liker ikke det heller, men det er tross alt vedtatt i samråd med stortinget. Dette er en litt annen dimensjon enn det vi snakker om når det gjelder regimet til terroristen Arafat.

TajMahal
15-01-04, 18:41
TAJ, Du begynner å gjøre deg verdig til å få ny tittel av Fritz.
Flere alternativer vil bli vurdert for å gjenspeile din støtte til Islam og Mullah Krekar!

Stå på!
:ondtglis:Jeg har ikke så mye energi å gi om dagen. :snill:
Men en tittel som gjenspeiler min støtte til islam, det hadde ikke vært dumt. Jeg føler meg beæret. :mrgreen:

TajMahal
15-01-04, 18:44
Dette er en litt annen dimensjon enn det vi snakker om når det gjelder regimet til terroristen Arafat.På hvilket grunnlag er det du kaller Arafat for en terrorist? Kan du si meg det med tesje?

Kan du kalle Arafat for terrorist hvis du ikke kaller Bush for det samme? Hvorfor?

Ling
15-01-04, 19:04
Skal slettes.

Fritz
16-01-04, 18:35
Kl. 2135 Ikveld Fredag, på NRK2 er det en BBC dokumentar om Arafat.
Anbefaler Arafat fansen og se den. Den burde være en vekker.
Omhandler Arafat, PLO og Fatah bevegelsens involvering i terror.

Viser klart og tydelig hva de bandittene egentlig driver med.

Ling
16-01-04, 18:53
Skal slettes.

The Cryptic
17-01-04, 05:59

Viser klart og tydelig hva de bandittene egentlig driver med.

:støttende oppmuntringsrop:
Dokumentaren var meget bra den, så jeg finner det fortsatt underlig at det Palestina-vennlige Norge fremdeles utviser sin støtte til dette regimet

TajMahal
17-01-04, 11:13

Viser klart og tydelig hva de bandittene egentlig driver med.Tror neppe du finner noen Arafat fans her. Det jeg synes er litt naivt, er å kalle Arafat for terrorist, bare for det Bush gjør det. USA kaller ham det ene øyeblikket noe helt annet en terrorist, for så å kalle ham terrorist. Alt etter deres behag og hva de vil. Det blir for dumt å ignorere slike ting. Før man kaller noen terrorist, bør man vite hva man snakker om.

Sjelden å høre at folk sier USA driver med terrorisme, men det gjør de i aller høyeste grad.

Man kaller ikke folk for terrorister, fordi USA gjerne vil at folk skal kalle dem det. :roll: