Se full versjon : Den beste filmen du har sett..
Hva er den beste filmen du noensinne har sett.. og sleng gjerne med noen gode skuespillere i samme slengen.
Mine favoritter er, Lord of the rings, Interview with the vampire, Brahm Strokes Dracula, the Crow, Sleepy Hollow, The Labyrinth. Nattsvermeren, Leon mm..det er mange fler men kommer på disse sån i farta.
Jeg digger shrek også og lo så jeg grein da jeg så istid og mulan.
Antony Hopkins og Gary Oldman er mine desidert favoritt skuespillere..Jonny Depp er også okei..
kommer sikkert på fler ettersom dere skriver her..
Jeg likte Forest Gump, jeg. Folk ler av meg, men det hjelper ikke.
Har ikke sett den enda jeg :rødmer:
Et knippe av mine favoritter:
Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker
Kjærlighetens matadorer
Pulp Fiction
Smoke
Clerks
The Usual Suspects
The Shawshank Redemption
De jeg kommer på i farten.
Pulp Fiction :nemlig: Resten har jeg faktisk ikke hørt om..
Jeg liker godt Requiem of a dream, Dancer in the dark, Naken, Whitnail&I, Highway 61, alt laget av Bergmann(vanskelig å skille ut favoritt, men sjuende innseglet, kanskje?),Wild at heart, Trainspotting, Heathers, Ghost world og Gangs of N.Y
Sånn for eksempel, og til varierende tid og sted.
Også har jeg sikkert glemt 17 andre favorittfilmer..
Withnail&I er konge! Naked er også fantastisk god!
Favoritt skuespillere da folkens?
Også har jeg sikkert glemt 17 andre favorittfilmer..
har nok glemt en del jeg også :nemlig:
Liker også Forrest Gump.
Og Top Gun.
Withnail&I er konge! Naked er også fantastisk god!
Jepp de er bra..
Men altså, nå så jeg at jeg hadde glemt kokken, tyven.... på listen min :sjokk: Det er jo en høvding blandt filmer..
Clerks liker jeg også.
Av Almodovars filmer liker jeg bind meg, elsk meg nesten bedre enn kjærlighetens matadorer.. Men den er også skitbra.. :)
Jeg likte Forest Gump, jeg. Folk ler av meg, men det hjelper ikke.
:iik:
Seriøst?
Requiem of a dream
Den tror jeg nesten jeg må plassere på toppen av lista. Den synes jeg var like rå som et slag i magen.
Mine :
Gjøkerede
Ace Ventura
Under siege
Galdiatoren
Tigergutt....
Og for ikke å glemme Norwegian beginners 5 :lol:
Har ikke sett Requiem for a Dream, men jeg ser den er #46 på IMDB. Får sette den på «må se»-listen! :noterer:
The Insider er forresten også bra. Og Dangerous Liaisons. Twelve Monkeys er fantastisk! Brazil. Good Morning Vietnam, først og fremst pga monologene til Robin Williams.
Hey, ingen har nevnt The Matrix. Så den i storsalen på Colosseum i 1999. Deilig effektmakeri!
Se7en er jo en klassiker. Jævlig film, men dritbra! Thelma and Louise, den ultimate roadmovie. The Piano, tidenes chick flick. The Talented Mr. Ripley er også å anbefale. Alien med oppfølgere - finnes det noe mer klaustrofobisk enn slutten på den første? Star Wars, yiiiha! Fight Club var testosteronbombe og innmari bra - mannen min syntes den var aggressivt kjedelig, men han er jo en tøffel, så. :knegg:
Og min absolutte favorittskuespiller er uten tvil Kevin Spacey! Han er virtuos! Anthony Hopkins og John Malkovich liker jeg også veldig godt. Og Gud hjelpe meg, jeg synes Brad Pitt er god! Han har et veldig energisk kroppsspråk. Robin Williams er favorittkomikeren på film. Harvey Keitel er innmari god. Jeg liker også Matt Damon. Tim Robbins er passe quirky. Morgan Freeman har en fremtreden som gjør at du tror på ham.
Jeg tror vi må ta filmhelg til helgen! :tv:
Jeg er så teit at jeg legger ikke filmtitler på husken! :roll:
Men Ringenes Herre-filmene er flotte, gleder meg til nummer 3!
Lord of the Rings's
Matrix's
Pulp Fiction
Swordfish
Fear and Loathing in Las Vegas
Apocolypse Now
Den siste keiseren
Starman (jeg sipper av denne filmen ! )
Eddie Murphy i "Kongedømme for mine føtter"
og mange mange fler...
Sexy Sadie
24-11-03, 17:50
Jeg glemmer aldrig: De fortapte barns by
Den er fransk,såg den på midten av nittti-tallet og d var de merkeligste utseende skuespillerne som var med.
I tilleg var "helten" en diger amerikaner som snakket ett meget uforståelig fransk.
Den handler om en ond og gal professor som stjeler barns drømmer.
Anbefales.
Dreamcatcher av Stephen King!!! Boka var rå og filmen ok...
Nell er også en veldig bra film!!! :D
Så enig jeg er med pip i dag, da!
Festen er genial.
Har du sett den på Nationaltheateret?
Når det gjelder skuespillere, liker jeg bl.a. Kevin Spacey, Gene Hackman, Jeremy Irons, Jack Nicholson og Harvey Keitel.
Jeg likte veldig godt Villmark.Så også en barnefilm på kino sammen med dattra mi,den het Fia og klovnene,den var faktisk morsom:)
Så enig jeg er med pip i dag, da!
Festen er genial.
Har du sett den på Nationaltheateret?
Nei, har du?
Jeg bestilte billetter for en tid tilbake. Fikk mail fra de om at de ikke hadde 2 plasser ved siden av hverandre den kvelden jeg ønsket.
Skulle komme tilbake til de med ny bestilling, men det har gått litt i glemmeboken.
Skal prøve på nytt!
Akkurat nå er jeg forresten veldig forelsket i filmen "Buddy".
Og Johnny Vang. Ja.
Akkurat nå er jeg forresten veldig forelsket i filmen "Buddy".
Og Johnny Vang. Ja.
Buddy ble jeg først kjempesjarmert av. (det hjelper jo å ha kunnet ham-kam sangen fra en lærte å gå), men bare etter noen korte minutter så ble jeg mer i tvil. Hva slags gjennområtten moral var det? Bare det er helten som stikker av med en annens dame er det greit, men stikker noen av med dama hans, eller hun dumper ham, da er de teite, da!
Jeg liker filmer som ikke har lyserosa moral.
Det endte vel vel på en måte.
Hm. Liker heller ikke lysrosa moral. Men heller ikke slik "ojojoj så glad jeg skal bli"-moral heller.
Det må nok være "The right stuff" etter boken av samme navn!
Apollo 13 er heller ikke verst for en fly og space freak..
Mine favoritter:
Crouching tiger, hidden dragon
Pitch Black
Star Wars (den som kom ut først)
The Cube
Matrix (alle tre)
Memento
The man who sued God
Tank Girl
Lord of the Rings
Diktatoren
Clerks
True Romance
1. LOTR 1 & 2
De er bare dritbra.
2. Matrix 1
Mystikken og fødselen inn i sannheten er bare coolt! I 2'ern derimot, er mystikken borte.
3. American Beauty
Denne filmen med Kevin Spacey ved roret har bare en herlig "gi faen"-moral som appelerer til en liberalist som meg.
Favorittspuespillere:
Mann: Kevin Spacey
Kvinne: Liv Tyler
Favorittspuespillere:
Mann: Kevin Spacey
Har du sett ham som Verbal Kint i The Usual Suspects?
Yep. Cool der oxo, men American Beauty hadde en litt erotisk ladet stemning som jeg savnet i Usual Suspects.
Jeg er noe sær når det kommer til filmer, hvis de ikke har et fremtids layout så er de som regel kjedelige greier. Ellers kan jeg godt like abstrakte filmer som krever at en tenker en del for å forstå filmens budskap. Så Hulken på kino, var der for en annen film, men den var utsolgt. Teknikken og filmatiseringa er helt etter boka
, men makan til makkverk skal det letes lenge etter.
Jeg liker forresten Natural Born Killers og Battle Royale veldig godt.
Liker eventyrfilmer som er godt laget jeg, derfor seff LOTR, men spesielt Star Wars filmene er bare kjempebra. Gudfaren-trilogien er stor. Matrix 1 som mange nevner har noe eget med seg, og så seff masse kul lyd. Det gjør susen!
Morgan Freeman, Tommy Lee Jones, Anthony Hopkins, Jack Nicholson o.l. gjør alltid gode og troverdige figurer. Tom Hanks er også blitt knakende god skuespiller.
Verdens beste film, uten nokon som kommer i nærheten ein gang er:
Peter Pan naturlig vis. :snurt:
Shoppa filmdeal hos Peppes, fikk "Buddy" på DVD, bra film?
Åh, Buddy er så bra!
Jeg glemte å bestille filmdealen mens de hadde den.
Blue Velvet er en underlig film
The Cryptic
09-03-04, 20:22
Liker igrunnen mye rart, men av de jeg husker best er det
1) Matrix 1
2) Pulp Fiction
3) La Double vie de Véronique (Veronicas to liv)
4) Un coeur en hiver (Vinterhjerter)
5) LOTR I
6) Salmer fra kjøkkenet
7) Leon
Mine yndligsskuespillere er Irène Jacob og Jean Reno
Dessuten husker jeg også et par filmer som særdeles dårlige
1) Teatro de guerra
2) Insomnia
3) Blair Witch Project
4) Mystic River
Underlig film "Mullholland Drive" Skjønner du noe av den så er man god..
The Cryptic
09-03-04, 20:51
Enig. Har lest x antall forklaringer på nettet og rundt omkring, alt virker like lite sannsynlig eller sannsynlig alt ettersom :)
Den er en av mine favoritter. Deilig pervers. Man lurer hele tiden på om dama kan komme seg ut av det noe destruktive forholdet, eller om hun i det hele tatt vil. Den følelsen virker litt pirrende.
Er det noen som har sett Dogville?
Merkelig film. Genial men så spesiell at jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal mene om den.
Leste at det planlegges kino på Grünerløkka, nå DET har vi venta lenge på :) Mye prat om hva slags filmer man ønsker seg alt.
Den er en av mine favoritter. Deilig pervers. Man lurer hele tiden på om dama kan komme seg ut av det noe destruktive forholdet, eller om hun i det hele tatt vil. Den følelsen virker litt pirrende.
Jeg ble kåt av den...
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.