PDA

Se full versjon : Ladede ord blant velgerne

medica
24-11-03, 15:25
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article158004.ece

KrF-velgerne synes «nytelse» er et negativt ord. FrP-velgere liker ikke «bok.»

Hvor på kartet befinner du deg?

anonym
24-11-03, 15:42
Jeg befinner meg visst blant arbeiderpartiets velgere, om jeg blir nødt å velge en av de.

Tenk å ha BOK som et negativt ord da! Imbesiler!

spindis
24-11-03, 17:04
vil ikke kalle gratis et negativt ord, men det er et fryktelig stygt ord

GRATIS :grøsser:

er definitivt enig i at penger er et negativt ord..det er bare pes med de. Da er grunker mye bedre..

ellers kunne jeg plukke og være enige i flere fra de fleste partiene da..

Sorepheus
24-11-03, 17:14
Hum... syntes ikke jeg passe inn i noen av båsene.... Var mye litt her og litt der... Men mest riktig på Rød Valgallianse, selv om jeg da ville ha "Penger" som et positivt ord og dermed raser jo hele det kabalhuset sammen... :roll:

laguna
24-11-03, 17:30
Vel jeg liker både "nytelse", "bok" og "penger" jeg da. :)

Dog misliker både KRF og FRP sterkt.

Og senterpartiet. "Bonde" er og blir negativt i mine ører, uansett hvor nøytralt noen bruker det. Sånn er det bare, mulig jeg er smekkfull av fordommer her altså. :roll:

Også misliker jeg bruken av "likhet" for det begrepet blir så jævlig misbrukt.
Det mest klysete jeg vet er folk som påst¨år at alle har like muligheter(for det er jo ikke sant) også misliker jeg dessuten de som mener "likhet" koste hva det koste vil, skal være målet. For det er både urealistisk og lite ønskelig.

Sånn i prinsippet holder jeg forøvrig med venstre, men har ikke stemt på de sånn i det siste på grunn av ryggradsløshet og det utilgivelige faktum at de gjerne menger seg med KRF. :sint: