PDA

Se full versjon : Hva er det aller beste du vet?

medica
25-11-03, 04:21
Jeg er veldig glad i kyllingvinger med salat, loff og rømmedressing. Og så synes jeg Jalapeño Poppers er Guds gave til menneskeheten. Bakt hvitløk med chevre på rugbrød er nydelig, biff med rødvinssaus og fløtegratinerte poteter er også deilig. En av kameratene mine lager kalkun med nydelig stuffing og fantastiske sauser, og det er også til å dø for. Kylling med min tzatziki, gresk salat og pitabrød er godt, og min pizza med mozzarella, feta og spekeskinke er dødsgod (om jeg må si det selv).

I det hele tatt er det utrolig mye god mat, men hva er dine favoritter? :sulten:

Sexy Sadie
25-11-03, 04:22
mors fiskeboller i hvitsaus og ribba hennes....
ellers kebab slik som han Raheed lager den

Macumba
25-11-03, 04:35
Åh, herre jemini, sånne spørsmål gir meg fullstendig jernteppe.

Jeg spiser veldig mye kylling, enten tandoori, som tex mex, med grønnsaker og pasta...
Sjokoladefondant er verdens beste dessert.
Jeg liker å putte masse digg opp i pitabrød.
Taco, min egen pizza, kamskjell, sushi.
Jeg lager sjelden fiskeretter hjemme, men elsker å spise fisk på restauranter.

Dette er en tråd som kommer til å gjøre meg veldig sulten.

Sexy Sadie
25-11-03, 04:42
Verdens beste Dessert: Ostekake

La det ljome over hele d langstrakte land'

Macumba
25-11-03, 04:47

Nei nei nei, jeg SA jo at sjokoladefondant er verdens beste dessert!

Ellers er det fryktelig deilig å lage en gedigen porsjon med sjokolademousse som man spiser rett fra miksebollen.

Sexy Sadie
25-11-03, 04:50
macumba

Du har itj fatta d enno du 7

Macumba
25-11-03, 04:52
Hva om det er DU som ikke har fattet noen ting? Hæ? :snurt:

Sexy Sadie
25-11-03, 04:57
Kan æ vanskelig tenk mæ... :lol:

pip
25-11-03, 10:30
Hm. Vanskelig spøsmål. Kommer egentlig mest ann på kokken. En periode hadde jeg totaldilla på kongereker i masala-saus. Er sikker på at de hadde puttet oppi noen avhengiskapende stoffer i den.

Også hadde de en fantastisk skalldyrsuppe på Dinner.... (som jo nå er helt å glemme).

Ellers er jeg gla i linselappskaus, bare jeg får rømme og salt oppå.

medica
25-11-03, 12:29

La det ljome over hele d langstrakte land'Så lenge vi snakker om den amerikanske typen som er stekt, og ikke den norske fromasjelignende varianten, så er jeg helt enig.

Da vi var i Washington DC i 2001, så bodde vi på et hotell i utkanten av byen, i et område som faktisk heter Chevy Chase (!). I første etasje av hotellet ligger det en restaurant som heter Cheesecake Factory. De serverer gode middager, men det store trekkplasteret er ostekakemenyen. De har jaffal over 30 forskjellige ostekaker. Prisen var ganske stiv, though, siden dollaren stod i 9,35 og et stort stykke med kaffe kostet rundt 7$. Jeg rakk bare å spise to eller tre stykker i løpet av den helgen vi bodde der, men den med karamell var vidunderlig! Og den vanlige var også helt fantastisk. Jeg hadde muligheten til å prøve dem igjen i sommer da jeg var i Chicago, men det ble dessverre ikke tid til det. Lunsjen den dagen ble istedet på Dunkin' Donuts. :mrgreen:

Det er faen ikke rart 60% av alle amerikanerne er overvektige. I 2001 gikk jeg opp 5 kilo på de to ukene vi var der. Ok, nesten fire raste av meg de to første dagene hjemme, så det hadde sikkert en del med væskebalansen å gjøre, men likevel! Det finnes jo faen meg knapt en restaurant på hele kontinentet som ikke serverer fritert mat av et eller annet slag!

Cazandra
25-11-03, 12:45
Mmmm nam nam, slafse slafse!

Jeg elsker fiskeboller i hvit saus!
Kylling, skikkelig sprøtt skinn!
Biffsnadder og gratinerte poteter!
Kinamat, sursøt saus!

Ååååå ble helt :sjokk: av å tenke på mat nå!

medica
25-11-03, 13:15
Ellers er det fryktelig deilig å lage en gedigen porsjon med sjokolademousse som man spiser rett fra miksebollen.
På nyttårsaften har jeg tankt å lage en porsjon sjokolademousse med hvit sjokolade og en med ordentlig mørk (85% kakao) sjokolade. Så blander jeg dem halvveis slik at moussen blir stripete. Det tror jeg kommer til å smake himmelsk!

Sjokolademousse er noe av det beste jeg vet!

Nuffsed
25-11-03, 13:20

Mac har helt rett, som vanlig!
Sjokofondant! Ingen over, ingen ved siden. :drømmer:

Cazandra
25-11-03, 13:24
Mousse er bare så skjønt. Alle slags typer sjokolader!

nette
25-11-03, 16:29
Mmmm nam nam, slafse slafse!

Jeg elsker fiskeboller i hvit saus!
Kylling, skikkelig sprøtt skinn!
Biffsnadder og gratinerte poteter!
Kinamat, sursøt saus!

Ååååå ble helt :sjokk: av å tenke på mat nå!
Støtter deg fullt ut på det der!Kylling,biffsnadder og fiskeboller er namme..for ikke å glemme fløtegratinerte poteter da..

laguna
25-11-03, 16:38
Tunfisksushi, buffalowings, deviledeggs, indisk hvitløkskylling og sånn salat med avocado og hele syltede hvitløksfedd. Og artisjokkhjerter i cilliolje.

Sånn f.eks.

Yummi!

anonym
25-11-03, 17:19
Jeg har ingen favoritter, men jeg elsker tapas i alle varianter.

Oyda
25-11-03, 21:54
Åh, jeg har mange favoritter - elsker mat.
Det beste er likevel taco med masse sterkt stæsj på.

*skrubbsulten*

Macumba
25-11-03, 21:56

Selvfølgelig har jeg rett!
Nå mangler det bare at Sexy Sadie også innser det.

Og nuffsed:
Hvor spiser du den beste sjokoladefondanten?

*sulten*

nette
25-11-03, 22:56
Åh, jeg har mange favoritter - elsker mat.
Det beste er likevel taco med masse sterkt stæsj på.

*skrubbsulten*
Faen!den derre avataren din Oyda,irriterer meg!

spindis
25-11-03, 23:05
Åj, jeg liker egentlig ganske mye forskjellig

Taco, min hjemmelaga pizza, spekemat, en orntlig god biff med peppersaus, smørdampede broccoli, stekt mais og bakt potet En wok med masse namm og en spesiell wok saus som heter amoy black pepper, fiskeboller i karrisaus med bacon, biffsnadder med tilbehør, spekesild, ovnsbakt laks er namm, fårikål er godis, kalkun, ribbe, pinnekjøtt..ei god steik m tilbehør..lasagne, pepperstek, reinsdyrmedaljonger, kan sikkert fortsette i evigheter men stopper der..

en favoritt?? aner ikke..

nette
25-11-03, 23:08
Fårikål?? yack

spindis
25-11-03, 23:12
fårikål er namm :snurt:

nette
25-11-03, 23:15
nehhei! :kjempesnurt:
Vet du hva?Når jeg er hos svigermor og får servert det,så spiser jeg kålen og potetene..hehe

spindis
25-11-03, 23:18
Du er helt motsatt av gubben du.. han spiser minimalt med poteter og kjøttet uten kål han..:knegg:

å jo de gått sjø.. du bare vet det ikke enda :nemlig:

Nuffsed
26-11-03, 09:32
Og nuffsed:
Hvor spiser du den beste sjokoladefondanten?

*sulten*

I går var vi på Arakataka og spiste sjokofondant. Den var veldig god.
Den på Bølgen og Moi er enda bedre, det var der jeg lærte å lage den på ordentlig og den jeg lager er aller best! :overlegen:

Clouet er å bruke ekte sjokolade, ikke kokesjok.

Cazandra
26-11-03, 10:49
nehhei! :kjempesnurt:
Vet du hva?Når jeg er hos svigermor og får servert det,så spiser jeg kålen og potetene..hehe

Og jeg spiser kålen og potetene! ;)

nette
26-11-03, 15:44
Skal vi lage oss fårikål middag,Caz,med kun poteter og kål? :nikker:

Cazandra
26-11-03, 16:02
Skal vi lage oss fårikål middag,Caz,med kun poteter og kål? :nikker:

Kjøttet legges tilside for de som vil ha! :mrgreen:

spindis
26-11-03, 20:29
Dere er talentløse altså. :snurt: Alt i fårikålen skal vel spises da..og godt er det også. Sådeså!!

Amiga
26-11-03, 20:39
Raspeballer med salt lammekjøtt er en av favorittene. I dag spiste jeg pinnekjøtt, nordfjordpølse og kålrabi, det var kjempegodt! :nam:

spindis
26-11-03, 20:47
ååhh... pinnekjøtt med kålrabistappe..namm. Gleder meg stort til Fredagen. Da skal vi feire Sambos 30 års dag. Da står det kalkun med alt tilbehør på menyen..

Gleder meg..

gyrken
26-11-03, 21:01
Jeg liker mye rart. Hver gang jeg spiser potetball mener jeg at det er det beste jeg vet. Hver jul er pinnekjøtt det beste jeg vet. Og til daglig kommer taco høyt opp, men jeg elsker fiskeboller i hvit saus også. For ikke å snakke om ostesoufflé. Og hvitløkkyllingen de har på den indiske restauranten på Egertorget gjør meg henrykt hver gang, og div. andre tandoori-retter jeg har spist opp gjennom. Også elsker jeg pasta med fløtesaus, Pasta alla Gyrk som vi kaller det her i huset, med hvitløk og rød chilli. :nam:

Sexy Sadie
26-11-03, 21:49

Selvfølgelig har jeg rett!
Nå mangler det bare at Sexy Sadie også innser det.
*sulten*

Sexy Sadie har tenkt over saken og funnet ut at sex er den beste desserten hun vet.
Gjerne med sjokoladekake...