Se full versjon : Den fineste julesangen?
Ja, jeg vet at jeg skrev at jeg nektet å skrive om julen før det ble desember, but so what?
Den fineste julesangen jeg vet, er «O Helga Natt» sunget av Jussi Björling. Erkesviske, but still... Jeg synes også «Det hev ei rosa sprunge» er veldig fin (men den er tung som faen å synge!).
Av de mer tradisjonelle sangene som synges på juletrefester over det ganske land, liker jeg «Deilig er jorden» best.
Jeg liker også engelske carols, som «Away In A Manger» og «I Saw Three Ships.»
Noe av det verste jeg vet, er når en stor forsamling synger «Glade Jul» og den er lagt for høyt, slik at det bare blir sur hvining når man kommer til «engler daler ned i ...» :grøssegrøssegrøsse: Men å høre Mahalia Jackson synge «Silent Night» hjelper en å komme over slike opplevelser!
"I`m dreamning of a white christmas" Med B.C!
"O helga natt" med Benny Borg, tror jeg!
Mamma kjøpte en juleplate av Carola, og der var det en aldeles nydelig sang om jesusbarnet. Sippet hver gang den ble spilt!
Den kuleste er jo uten tvil «Nå er det jul igjen» av Arild Nyquist! Og «Skyter meg på julaften,» gitt ut for noen år siden til inntekt for Nei til narkotika. :knegg:
«12 Days Of Christmas» er jo også veldig søt da! Men hvis mannen hadde sendt meg alt dette: http://www.geocities.com/vterzian78/lyrics.htm ville jeg trodd det hadde rabla for ham.
«12 Days Of Christmas» er jo også veldig søt da! Men hvis mannen hadde sendt meg alt dette: http://www.geocities.com/vterzian78/lyrics.htm ville jeg trodd det hadde rabla for ham.¨
12 Drummers Drumming
11 Pipers Piping
10 Lords a Leaping
9 Ladies Dancing
8 Maids a Milking
7 Swans a Swimming
6 Geese a Laying
5 Golden Rings
4 Calling Birds
3 French Hens
2 Turtle Doves
and a Partridge in a Pear Tree
'
Litt for mye av det gode, ja! :knegg:
Den definitive favoritten er "O' helga natt" med Tommy Körberg. Han har en stemme ut av en annen verden. :rørt:
Deretter kommer "A fairytail of New York" med The Pouges og Kirsty McCall.
Og "So this is Christmas" med John Lennon.
:gleder seg:
Hver gang noen nevner julesanger så får jeg ett rart signal opp i hue.. Hører stemmen til han Werner duden som synger Deilig er jorden på ett kjøpesenter. :spyr:
Jeg var så uheldig å oppleve det, det stod ikke en gang en advarslen på utsiden av senteret. Derfor liker ikke jeg julesanger lengre.. :roll:
Jan Werner er en lidelse å SE opptre. Men jeg syns han har en vidunderlig stemme.
Den siste cd'en når han synger "Air" og "Gabriels obo". To die for!
Jan Werner er en lidelse å SE opptre. Men jeg syns han har en vidunderlig stemme.
Den siste cd'en når han synger "Air" og "Gabriels obo". To die for!
Jan Werner ER både jævlig å se på og høre på!:skyter: :spyr:
Den siste cd'en når han synger "Air" og "Gabriels obo".
Hvilken idiot er det som har skrevet tekst til «Gabriels obo?» Helligbrøde!
Seriøst, jeg fant ikke noen tekst til sangen på nettet. Kan du sjekke plata (hvis du har den) og se hvem som har skrevet teksten på låta?
Hvilken idiot er det som har skrevet tekst til «Gabriels obo?» Helligbrøde!
Seriøst, jeg fant ikke noen tekst til sangen på nettet. Kan du sjekke plata (hvis du har den) og se hvem som har skrevet teksten på låta?
Har ikke plata, men han synger på italiensk.
Har alltid hatt et hatforhold til Werner, men etter å ha hørt disse sangene så må jeg innrømme at det rører meg. :forvirret:
Sexy Sadie
25-11-03, 20:26
Det blir aldrg jul uten at jeg får høre O Helga Natt med Jussi Bjørling.
Den defintivt fineste julesangen er englesludd med dumdum boys..
Jussi med helganatt kommer som en god toer
Jeg har ingen julesangfavoritt, men jeg synes "När juldagsmorgon glimmar" er en fin sang. Av norske er det "Romjulsdrøm" av Prøysen som kommer høyt opp på lista.
Synes mange ganger at julesangene blir fremført så svulstig at det blir kvalmt.
Hva med noen av disse Jule sangene ?.
El niño del tambor
Angels From the Realms of Glory
The First Noel
Angels We Have Heard on High
Away in a Manger
God Rest You Merry Gentlemen
Noen av disse sangene er kanskje litt spesielle ?.
Ellers passer det kanskje med en litt for tidlig God Jul hilsen :nisse:
Away in a Manger
Denne har jeg sunget på norsk, den heter «I stallen, i krybben.»
Have Yourself a Merry Christmas ~ Frank Sinatra
Mvh Yvonne :glorie:
Fairytale Of New York - En fenomenal julesang!
Oi, denne tråden var gammel. samtykker i «O Helga Natt».
OK, det må bli en slutt på å dra opp eldgamle tråder. Hvis de har ett spenende nok tema så lag evt en ny tråd. Og nå må det vel snart være slutt på disse "hva liker du best" listene.
OK, det må bli en slutt på å dra opp eldgamle tråder. Hvis de har ett spenende nok tema så lag evt en ny tråd. Og nå må det vel snart være slutt på disse "hva liker du best" listene.
Hvorfor det? Og hvem utpekte deg til talsmann her inne? :arrow:
Sexy Sadie
22-11-05, 00:21
Hvorfor det? Og hvem utpekte deg til talsmann her inne? :arrow:
Jeg er enig med Orca.
Beklager om jeg dro opp en gammel død tråd.
Jeg er så sjelden innom her og tenkte følgelig ikke på å sjekke datoen for tråden
før jeg skrev mitt innlegg.
Gamle hurper hurper best.
Hvorfor kan vi ikke bare fortsette i denne tråden om favoritt J-sang?
Jeg vet ikke helt hvilken som er min favoritt, det er jo så mange fine. :P
Lystløgner
23-11-05, 17:08
Med tanke på dagens j.ulefeiring så må det bli Abbas Money,Money,Money
Er enig med Orca og SS. Det er ju bare til att starte nye tråder isåfall. :mrgreen:
O helga natt er fin ja. Den er fin med Tommy Körberg også. Jeg må jo si at Happy Christmas (War is over) med John Lennon er flott :terning6:
O helga natt med Jussi Bjørling.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.