Se full versjon : kjipe juleutsikter..
Luksusproblem, men altså.
Jeg fant ut, via omveier, at min mor har takket ja, på mine vegne(hvilket jeg blir barnslig av, uansett hva det gjelder..) til å feire jul med noen slektninger jeg har ett litt ambivalent forhold til.
Har gjort det før og det er stivt, kjedelig, snobbete og ikke julete i det hele tatt. :| Ingen av oss liker å være der, og jeg antar at mutter har gitt dette famøse løftet grunnet overumpling eller pur feighet.
Den vanlige julen er super hyggelig, og nå, altså, spolert.
Hvor umoden og vrang er jeg, på en skala fra en til ti, om jeg ringer hjem og melder om at det skal være på den måten hjelper jeg heller til på alternativ jul? :sjokk:
Gi bare beskjed om at dette passer ikke deg, dessverre.
Såpass må folk tåle å høre når de i tillegg avtaler på dine vegne.
Gi bare beskjed om at dette passer ikke deg, dessverre.
Såpass må folk tåle å høre når de i tillegg avtaler på dine vegne.
Ja?
Det har jeg lyst til, jeg kan ikke fordra å være der på en ordinær søndag engang, også kommer de der og bøffer juleaften!
Ikke faen. Jeg tror jeg satser på å slå meg vrang. :twisted:
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg.
Du kan kanskje si at dere hadde allerede lagt planer om å feire på en annen måte?
Jeg har dilemma selv.
Min sønn skal være hos sin far.
Min samboer skal være hos sin far i Trondheim med sine barn.
Mine foreldre bor i Trøndelag.
Jeg skal jobb i Oslo frem til 1230 på formiddagen og rekker ikke noe fly opp til Trønderland.
Jeg har fått beskjed om at jeg ikke får LOV til å feire jul alene,
og har fått flere invitasjoner.
Grøss, jeg gruer meg til jul.
Da kan du sikkert feire jul sammen med slektningene til laguna, mac.
No, please.
Jeg har lider allerede valgets kvaler mellom de jeg har fått invitasjoner fra.
Det hørtes stress og styr ut! Verre enn mitt..
Men jeg kan ikke si at jeg har andre planer for alle vet at jeg aldri skal noe annet enn opp til mutter.. Som altså har lovet oss alle videre bort til heselige&stive slektstilstelninger. Æsj.
Så valget mitt står mellom åpent opprør eller total underkastelse. Finnes desvere ingen mellom ting.
velg for alle del ikke underkastelse.
laguna: du melder selvsagt avbud, men du bør gjøre det snart, slik at din mor også får sjansen til å trekke seg. Det gjør hun selvsagt av sin dårlige samvittighet ovenfor deg og dere vil feire god, gammeldags jul sammen.
mac: du får selvsagt en tredagers den 22. og skulker hele jobben på julaften og blir med din samboer på julefeiring eller drar hjem til foreldrene dine.
Alle bør ha sjansen til å komme seg hjem til jul. Noe annet er rett og slett urettfeigt!
Selv har jeg ikke det helt store problemet, men minstemann skal ikke være med meg og jeg har mest lyst til å boikotte hele julaften.
Laguna, du får jobbe på krikens bymisjon, da vet. Den grunnen kan hun ikke bare overhøre ;o)
Seriøst, du kan absolutt si nei når hun gjør avtaler på dine vegne.
[quote="anonym"]laguna: du melder selvsagt avbud, men du bør gjøre det snart, slik at din mor også får sjansen til å trekke seg. Det gjør hun selvsagt av sin dårlige samvittighet ovenfor deg og dere vil feire god, gammeldags jul sammen.
Ja? Litt god gammeldags sammvittighets manipulasjon er sikkert en løsning! :roll:
Laguna, du får jobbe på krikens bymisjon, da vet. Den grunnen kan hun ikke bare overhøre ;o)
Seriøst, du kan absolutt si nei når hun gjør avtaler på dine vegne.
Håper det. Jeg HATER det når folk avtaler på mine vegne. Selv når det er noe jeg ikke misliker engang.. Og jeg vil ikke feire julaften der!
Jeg har jobbet for alternativ jul tidligere, men aldri på selve julaften, bare juledagene + lille.
Hva bør jeg velge?
Alternativ 1:
Vennepar av samboer. De har en sønn. Mannens mor kommer også. De er veldig hyggelige, og det blir sikkert noen drinker etter at barnet har lagt seg.
De bor et par kilometer unna meg.
Alternativ 2:
Samboers mor. Dit kommer også samboers søster med mann og et barn.
Det er halvannen mil hjemmefra. Jeg kan ligge over om jeg vil.
Får du noen drinker hos alternativ 2, Mac? Det er jo kanskje litt utslagsgivende.
Jeg må feire hos svigersene, 50 mil herfra. Jeg har ikke lyst til det, for jeg kunne godt tenke meg å slippe å reise og styre rundt i jula. Og jeg kunne godt tenke meg å ha hjemmejul. Åh, som jeg gleder meg. :roll:
Du bør si fra til din mor at du takker nei til denne julefeiringa.Da trekker hun seg sikkert også.
Jeg skal gi faen i jula i år og gå i grilldress!På pur faen!
Får du noen drinker hos alternativ 2, Mac? Det er jo kanskje litt utslagsgivende.
Jeg må feire hos svigersene, 50 mil herfra. Jeg har ikke lyst til det, for jeg kunne godt tenke meg å slippe å reise og styre rundt i jula. Og jeg kunne godt tenke meg å ha hjemmejul. Åh, som jeg gleder meg. :roll:
Svoger sa at vi kunne tylle i oss brunt brennevin.
Det er da alltids noe.
La meg forresten legge til at jeg aldri, verken før eller etter min sønn kom til verden, har drukket alkohol på julaften.
Jeg burde egentlig vært hjemme alene med god cognac, god mat og en film.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.