PDA

Se full versjon : Vi har hatt vannlekkasje

Amiga
26-11-03, 21:11
Det var lekkasje fra leiligheten over, den 3. på noen uker så nå må alle rommene i leiligheten males. Hele leiligheten ble malt i august. :gråter:

Skjerm, PC, printer, webcam, høytalere, mikrofon, mus, tastatur, digitalt kamera og en lampe ble vått. Jeg fikk beskjed av teknikeren som tar seg av PCn min å ikke slå den på før de hadde vært her fra forsikringsselskapet og nå har de vært her.

Jeg får visst erstattet det digitale kameraet og webcamet, resten må inn til undersøkelse og jeg vet ikke når det blir eller hvor lang tid det tar nå rett før jul. Det de har sagt er at ting og tang kan begynne å ruste inni PC/Skjerm og selv om det virker nå kan de bli ødelagt før tiden pga. det. Om noe blir ødelagt så erstatter de visst opptil 60% av det opprinnelige beløpet. (Alt ruster jævla fort her nede.)

PCn funker fint foreløbig men printeren som ble mest våt har jeg ikke prøvd for jeg har ikke blekkpatroner. Ikke har jeg lyst til å kjøpe nye for å teste heller for det er billigere å kjøpe ny printer.

Krysser fingrer for at jeg ikke blir lenge uten PC når de en gang får tid til å se på den.

Nå etter den 3. vannlekkasjen unngår visst naboen oss. I begynnelsen ville han erstatte/reparere alt men når det ble snakk om en hel PC med periferisk utstyr så fikk visst pipa en annen låt.

gyrken
26-11-03, 21:15
Herregud, stakkars dere! Er dere ikke forsikret mot sånt så dere får alt dekket?

Oyda
26-11-03, 21:17
Jeg hadde flyttet.

pip
26-11-03, 21:20
Oj. Masse medfølelse harfra. Mest når det gjelder malinga. Og uten nettilgang. Og...

Uææææ

spindis
26-11-03, 21:21
Huff, stakkars dere Amiga. Håper det ordner seg rimelig kjappt..

:trøster:

Amiga
26-11-03, 21:28
Jo vi er forsikret, derfor dekker nå forsikringsselskapet webcamet og det digitale kameraet, PCn funker jo så den må inn til en grundigere undersøkelse før noe eventuellt blir erstattet. Det er heldigvis det verkstedet jeg bruker som skal undersøke den, det er hos de jeg kjøper alt utstyr av også og de blir vel bare glade for om jeg må kjøpe noe nytt?

Men PCn er 3 år gammel så derfor dekkert de ikke det hele og fulle beløpet. Webcamet er bare litt over ett år gammelt og det digitale kameraet ble kjøpt i år så der får jeg alt igjen. Men forsikringsselskapet vårt kommer visst til å kreve naboen vår for skadene og han har ikke forsikring tror jeg.

Amiga
26-11-03, 21:36
Jeg hadde flyttet.

Det har jeg lyst til men vi har ikke råd til noe større i dette strøket. Vannskadene kom av at han har hatt total renovering av leiligheten, han er visst ferdig nå så da håper jeg at det blir slutt på vannlekkasjer også.

Amiga
26-11-03, 21:37
Oj. Masse medfølelse harfra. Mest når det gjelder malinga. Og uten nettilgang. Og...

Uææææ

Det verste med malinga er at vi bor så trangt at jeg har problemer med å plassere møbler noe annet sted enn der de skal stå, det var derfor det ble malt i august når ungene og jeg var i Norge.

medica
26-11-03, 23:09
Stakkars deg, Amiga! :kos:

Håper dere ikke får alt for mange problemer videre med dette og at forsikringsselskapet dekker så mye som mulig!

Amiga
26-11-03, 23:46
Jeg tror jeg skal få sjekket TVn også, den ble våt i vannlekkasje nr. 1, da kjøpte naboen ny fjernkontroll for den virket ikke etterpå, men, jeg tenkte ikke på at TVn også kanskje kan begynne å ruste innvendig.

Er naboen forsikret blir det vel ikke noe problem, men må han betale alt til forsikringsselskapet av egen lomme så spørs det om det kan bli noe uvennskap.

Jeg er i hvert fall pissed!

Macumba
26-11-03, 23:50
Dæven, så kjipt, Amiga! Håper alt ordner seg med forsikringer og naboer!

:klem: