Se full versjon : Regninger og purringer...
Atte; når en bedrift, som i dette tilfellet er Telenor Avidi, sender ut en faktura, og denne fakturaen av en eller annen årsak ikke blir betalt, skal de da ikke sende MINST en purring FØR de sender en jævel ut for å stenge anlegget?
Sinna MrsC UTEN kabel-tv for øyeblikket.
Er det ikke vanlig bissniss at du får en regning en purring og så et stegninsvarsel først da? Mulig Telenor Avidi kjører et anna oplegg..
Du klarer deg uten tvn vøtt..sitter jo her.. :snill:
Vanligst å sende en purring først ja.
Klarer meg fint uten tv jeg. Litt verre for ungene.
Men, det verste er det det koster for dette her.
Ok, vi har ikke betalt regninga vår (tror jeg. Leter ennå), men når vi ikke har mottatt purringer på dette så er det jævlig irriterende å måtte betale i dyre dommer for stenging/åpning.
Det er da vel menneskelig å feile, eller rettere sagt å surre litt med regninger...
Enig med deg..sure penger. Og ja det er vanlig med purringer først da...en påminnelse om at du kanskje har glemt det liksom..
Javisst er det lov å surre med regninger, men det er ikke lurt.
Skikkelig kjipt.
Men det er ikke bare dere.
En mamma i bhg til datteren min fikk et brev om at datterens plass var oppsagt fra 01.12. Jippi, sant.
Hun hadde ikke betalt regningen for august.
Men hun har to unger i samme bhg og hadde tilfeldigvis betalt samme regningen to ganger.
Så de har siden august sittet på penger de sa hun hadde til gode.
Er det ikke mulig å legge sammen to og to og faktisk få fire?
Veldig ulurt :roll:
Og så jeg som har blitt så flink da.
Men for en tid siden fikk gubben det for seg at han skulle ha kontroll over regninger, og tok derfor med seg endel da han reiste på jobb.
De ligger vel godt i baggen hans ennå de...
Mannfolk :ond:
Halloy, la for all del ikke mannfolk late som de får styringen over penger eller regninger.
Vi surrer med regninger. Kan man plutselig miste en kommunal barnehageplass, uten varsel, fordi man betaler sent?
Vi surrer med regninger. Kan man plutselig miste en kommunal barnehageplass, uten varsel, fordi man betaler sent?
Nei, det kan man ikke.
Man skal alltid ha et varsel før noen stopper noe eller stenger av eller sier opp en plass.
Det varselet uteblir rett som det er.
Innimellom i blakke tider blir regningene betalt litt sent. Jeg har mer enn en gang fått inkassovarsel, uten at jeg har mottatt purring.
Trodde det var normalt med en varsel ført, så purring etterpå!
Hvis ikke det kommer gjennom, SÅ er det på sin plass å stenge eller noe sånt!
Eller advarsel på stening iallefall!
:roll:
Det er normalt å få purring først,ja!Kanskje Postmannen har surra vekk brevet eller så har mannen din ikke betalt den slik han skulle.Typisk mannfolk forøvrig!
Det varselet uteblir rett som det er.
Innimellom i blakke tider blir regningene betalt litt sent. Jeg har mer enn en gang fått inkassovarsel, uten at jeg har mottatt purring.
Inkassoselskapet kan sende ut purring, da står det purring/inkassovarsel på fakturaen.
På jobb har vi det slik at det inkassoselskapet vi bruker sensder ut purringer for oss.
Da er det mange som ringer og mener de skal ha en purring før inkasso, men det de får etter at hovedfaktura er forfalt, er en purring.
Forskjellen er at det kommer fra inkassoselskapet og ikke fra oss.
Det er normalt å få purring først,ja!Kanskje Postmannen har surra vekk brevet eller så har mannen din ikke betalt den slik han skulle.Typisk mannfolk forøvrig!
Snakka med en hyggelig mann hos Telenor i dag, og han kunne fortelle at det i hanses papirer sto at purring var sendt.
Den har ikke vi sett noe til. Så her er det trolig posten som er synderen. Og det er ikke første gangen at vi savner post.
Ikke at det har noen betydning igrunn. Vi skulle jo betalt da hovedregningen dukka opp. Men det føles litt bedre å vite at det faktisk er flere faktorer med i surret her.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.