PDA

Se full versjon : Faen - bør jeg ha dårlig samvittighet?

nette
26-11-03, 21:48
Ungene får hver jul hver sin julekalender.Synes disse kalenderne blir mere og mere avansert for hvert år som går,og allerede i slutten av oktober hører man om disse.Jeg gjorde som jeg pleier,å kjøpe en julekalender på Rema 1000.Den kosta 6 kroner stykket.Men så ser jeg at det finnes Kaptein Sabeltann kalender,Jul i Skomakergata,Smarties osv,alle med div spill og cd`er i kalenderen.Men altså denne "enkle" kalenderen jeg kjøpte på Rema,inneholder en sjokoladebit for hver dag frem til jul.Ei venninne av meg har laget en kalender selv med diverse overraskelser hver dag.Faen,jeg føler meg mislykka som mor...

gyrken
26-11-03, 21:52
Vi har kjøpt legokalender. Det var en braksuksess i fjor - hver luke inneholder en liten pose med noen klosser i som kan bygges sammen til en liten figur - en julenisse, et dyr, en bil eller noe sånt. Så hver uke kan ukas klosser bygges sammen til en større ting og på julaften kan alle småtingene bygge sammen til en kjempestor greie.

Minstemann hos oss trenger nok litt hjelp, men jeg synes det er en fantastisk kalender som ungene har masse glede av! Moren min laget kalender med hjemmelagete pakker på i fjor, men det var ingen tvil om at legokalenderen var mer populær likevel.

spindis
26-11-03, 21:59
hmm, legokalender, kinderkalender, smartieskalender, freiakalender, skomakerkalender, hjemmelaga kalender, valgets kval.

endte opp med en til 9 kr på Obs vi..gidder ikke lage sån som i fjord.

Poden er såpass liten at han ikke skjønner stort av styret enda. Det eneste han skjønner er at nissen kanskje kommer med tog i gavesekken sin på julaften.

nissen tog t mæ sa han i dag da vi kikka i leketøyskatalogen..får vel bli togbane fra ficher price da..

Cazandra
26-11-03, 22:01
Duploklosser!!!
Det har jeg ikke tenkt på! Da skal jeg kjøpe en eske eller to og fordele litt for hver dag!
Elsker duplo, alle sammen!

Takk!!! :D

pip
Her får de ikke kalendere i det hele tatt, så vær stolt av at du er en flott mor, du nette.

Mr.X
Faen så billige dere fikk tak i de da... Måtte betale 10spenn på Ica'en jeg :snurt:

Oyda
26-11-03, 22:40
Her var det svigermor som ordnet med kalender. En maget avansert sak som hun har sydd og kjøpt pakker og hengt på.

Men atte, det er bare 23 pakker på den...den 24.finnes ikke. :ler:

medica
26-11-03, 22:43
Jeg har laget pakkekalender og har lurt på om jeg skulle gjøre det samme i år, men jeg g-i-d-d-e-r ikke. Hvis det skal være noen vits, så må kalenderen inn i klesskapet vårt og bare tas frem når dagens pakke skal åpnes. Hvis ikke, så kommer de bare til å plyndre hele skiten.

Skal tenke på det med Legokalender. Hvis ikke, så blir det muligens Freia sin sjokokalender. Eller den billige fra -nille.

Sexy Sadie
26-11-03, 22:44
de bittesmå potetgullposene er også geniale i en julekalender.

Macumba
26-11-03, 22:46
Jeg må lage småpakker til de dagene min sønn er hos oss.
Og småpakker til de dagene min stesønn er hos oss.
Jeg er blank når det gjelder stedatter på 13.

:svett:

Sexy Sadie
26-11-03, 22:52
trivelig med særkullsbarn....

nette
26-11-03, 23:17
Ei på 13 liker sikkert Kinderegg(bare ikke du spiser de først:P,tyggis,kjærlighet på pinne og annet smågodteri,kanskje noen øredobber i plast osv

Mr.Man
27-11-03, 16:12
Her får de ikke kalendere i det hele tatt, så vær stolt av at du er en flott mor, du nette.
Why not?

nette
27-11-03, 17:19
Nå har jo også DET hendt da!At idag tidlig da jeg kom på kjøkkenet,hadde de vært oppe og spist av den ene kalenderen.Ikke bare litt,men alt.Så jeg vet virkelig ikke om jeg gidder å kjøpe en ny,selv om den vbare kostet 6 kroner.Eller kanskje det er jeg som skulle hatt kjeft for ikke å ha gjemt de godt nok? :?:

anonym
27-11-03, 18:34
Jeg har kjøpt Baby Born kalender til Emma. Den var fjorårets og på tilbud til 250 kr.

I tillegg har de begge fått hver son Byggmester Bob kalender.

Macumba
27-11-03, 18:42
Åh! Hvor har de Byggmester Bob-kalender?
Det hadde vært perfekt til minsten.

Jente på 13 skal være i Bergen helt frem til 19. desember, så hun får ikke mer enn en klem.