PDA

Se full versjon : Helsevesenet

medica
27-11-03, 13:54
Norge har verdens nest beste helsevesen, etter Sverige:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/27/384639.html

Er du enig?

pip
27-11-03, 14:06
Ja, selvfølgelig.

Men vi er også verdensmestere i klgaging, syting og helt uten evne til å se verden med nogenlunde objektive briller.

medica
27-11-03, 14:46
Men vi er også verdensmestere i klgaging, syting og helt uten evne til å se verden med nogenlunde objektive briller.
Ja, det har du helt rett i. Jeg blir bare så oppgitt når folk klager på at regjeringen gir 50 millioner til årets TV-aksjon og sier at vi må tenke på de syke i Norge som må ligge i sykehuskorridorene. Da pleier jeg å si at de som får disse pengene ville følt det som himmerike dersom de hadde fått ligge i en norsk sykehuskorridor. For noen blir det en liten vekker, mens andre sier at vi må tenke på oss selv før vi tenker på andre. Da blir jeg skamfull på deres vegne.

Og en annen ting, FrPere som er tilhengere av et parti som ønsker minst mulig statlig innblanding i økonomien, er som regel de som hyler høyest om at de får for lite. Pussig det der. Det skyldes vel at det er den delen av velgermassen med minst utdanning.

Vi er et styrtrikt land med fantastiske naturressurser - og nå ser det jo ut som om oljereservene vil holde 30 år lenger hvis vi bruker ny teknologi. Og hvis bare de som styrer skjønner at vi må satse mye mer på utdanning og forskning, så har vi langt færre bekymringer.

Vi har råd til at 50 millioner av statsbudsjettet hvert år går til aksjoner i dårligere stilte land.

pip
27-11-03, 15:24
ja!

pip
27-11-03, 15:25
Og ikke minst når vi tar i betrakting at store deler av årets bistandsbudsjett har gått til forsvaret...

nette
27-11-03, 17:12
Ja, selvfølgelig.

Der tror jeg du har rett.Men vi må jo innrømme at det er litt godt å syte og klage også!Det hjelper litt,liksom - der og da