PDA

Se full versjon : Vegetarkalkun!

Sorepheus
03-12-03, 17:41
http://www.freshtofu.com/products.html

Trist og leit at disse rettene ikke importeres til Norge...

nette
03-12-03, 17:45
Er du veggis?

Sorepheus
03-12-03, 17:53
Er ikke kjøtteter for å si det sånn... se melding til gyrken for begrunnelse..

spindis
03-12-03, 20:11
er du veganer da. spiser ikke fugl, fisk ol også? Hva er den veggis kalkunen laget av da?

Er forøvrig helt enig med deg i at det burde finnes et mye større utvalg i vegetarmat.

Mr.Man
03-12-03, 21:38
Det var litt absurd å delta på Microsoft Teched. Der var det ca. 4-5000 deltagere som skulle spise lunsj samtidig, og jammen meg var nesten en fjerdedel av hallen satt av til vegetarfolket. Her hjemme tror jeg ikke det hadde vært nevnt en gang på et stort seminar.

anonym
03-12-03, 21:43
søstra mi er veggis.
Hva skal ho få til julemat?

laguna
03-12-03, 21:46
søstra mi er veggis.

Nøttestek? Det er godt, men kanskje litt lite orginalt?

Jeg lager det til broren min de gangene han kommer hit til jul.

Sorepheus
04-12-03, 01:49
er du veganer da. spiser ikke fugl, fisk ol også? Hva er den veggis kalkunen laget av da?

Er forøvrig helt enig med deg i at det burde finnes et mye større utvalg i vegetarmat.

Er ikke veganer, spiser meieriprodukter, men ikke fugl eller vanndyr... veggis kalkunen er laget av Tofu som er et produkt laget av soya... smakte det første gang på Krishna Kusin (forøvrig mye snadderlig god mat der) på Majorstua, smakte som marinert kylling (men så var det og krydra).

Sorepheus
04-12-03, 01:51
søstra mi er veggis.

http://www.vegetar.com/oppskrifter/oppskrifter.html ... er en del juleoppskrifter der..

Cazandra
04-12-03, 11:35
Tofu kalkun høres vitterlig godt ut, da! :lol:

Oxyd
04-12-03, 18:33

Man får kjøpt bokser med vegetar kjøtt og vegetar kylling på div. utlendings-sjapper vet jeg i Oslo og Lørenskog! Ser ut som og smaker som ekte vare!! Med porer fra harveksten etc... :P

Sorepheus
04-12-03, 19:52

Man får kjøpt bokser med vegetar kjøtt og vegetar kylling på div. utlendings-sjapper vet jeg i Oslo og Lørenskog! Ser ut som og smaker som ekte vare!! Med porer fra harveksten etc... :P

Hum... hvor da?

Fritz
04-12-03, 22:56
- Av fett blir man mett!!

Kjøtt er godt. Man kan da ikke leve av løvetann te og kokte grønnsaker.
Fysjom!

:spyr:

Cazandra
04-12-03, 23:01
"Fisk er fisk og kjøtt er mat", som mannen min sier!

Fritz
04-12-03, 23:06
Høres ut som gubben har skjønt det!

Disse veggisene har misforstått fullstendig. Ikke det at jeg har noe imot grønnskaker, men det er som suplement til kjøttet.

Cazandra
04-12-03, 23:08
Helt enig!
Grønnsaker er digg til dip og til mat! (les:kjøtt)

nette
04-12-03, 23:24
Ja!Ber ikke pinne kjøtt!:driter:

nette
04-12-03, 23:25
Skulle være:bare

Sorepheus
05-12-03, 00:16
Høres ut som gubben har skjønt det!

Disse veggisene har misforstått fullstendig. Ikke det at jeg har noe imot grønnskaker, men det er som suplement til kjøttet.

Fritz, vi har ikke misforstått, det er dere kjøttetere som har misforstått. Kjøtteting er et utslag av latskap og galskap. Næringsbiologisk kan en leve til man blir 150 på ris og bær og det er vel og mest sannsynlig at man blir så gammel når man ikke dytter i seg større mengder Becherell, tungmetaller og skrapesyke...

Forøvrig en interessant bi-greie på Schrõdingers Katt i dag... hvordan blodets DNA endrer seg etter hvor lenge siden og hva man har spist. Tar jeg meget feil i å anta at du spiser en del kjøtt og spesielt betydelig mengder svin?

Fritz
05-12-03, 00:34
Tar jeg meget feil i å anta at du spiser en del kjøtt og spesielt betydelig mengder svin?

Neida,en Fritz må ha kjøtt på tallerkenen. Svin kan være godt, men jeg foretrkker okse kjøtt. Stekt sådan. T-Ben stek, entrecote, ytre filet..
Av rase foretrekker jeg Angus, men Herford og limousine er også gode saker i motsetning til Norsk Storfe som er nærmest uspiselig. Disse sakene stekes i en blanding av olivenolje med litt smør (for bruningens skyld) til det er "Medium". Litt friskt blod skal det være.
Dette serveres så med ovnstekte poteter, gjerne gratinerte og grønnsaker. Tomater og dampet broccoli. Hvitløks smør er en selvfølge.

Vel, til saken. Det er vel liten tvil om at vi fra tidligere tider tradisjonellt er kjøtt etere. Vår fysiologi er lagt opp til det. Nå er det jo en stund siden vi flyttet ut av hulene og begynnte å dyrke ting, så man kan jo spørre seg om vi idag har det samme behovet for store mengder protein.
Vel, mulig vi ikke har det. Men det ser nå ikke ut som "hardcore veggiser" akkurat er noen sunnhetens templer heller. Snarere tvert imot. Stemmer det ikke at mangel sykdommer er utybredt blant "veggiser"?
Uansett, sunt eller ei, det handler om livsglede. Og mat er en av livets store gleder!

Derfor, for all del vær vegetarianere, hvis dere finner livsglede i det!
Ernæringsmessig tror jeg ikke dere har noe som helst å hente.

Sorepheus
05-12-03, 00:45
Tar jeg meget feil i å anta at du spiser en del kjøtt og spesielt betydelig mengder svin?

Neida,en Fritz må ha kjøtt på tallerkenen. Svin kan være godt, men jeg foretrkker okse kjøtt. Stekt sådan. T-Ben stek, entrecote, ytre filet..
Av rase foretrekker jeg Angus, men Herford og limousine er også gode saker i motsetning til Norsk Storfe som er nærmest uspiselig. Disse sakene stekes i en blanding av olivenolje med litt smør (for bruningens skyld) til det er "Medium". Litt friskt blod skal det være.
Dette serveres så med ovnstekte poteter, gjerne gratinerte og grønnsaker. Tomater og dampet broccoli. Hvitløks smør er en selvfølge.

Vel, til saken. Det er vel liten tvil om at vi fra tidligere tider tradisjonellt er kjøtt etere. Vår fysiologi er lagt opp til det. Nå er det jo en stund siden vi flyttet ut av hulene og begynnte å dyrke ting, så man kan jo spørre seg om vi idag har det samme behovet for store mengder protein.
Vel, mulig vi ikke har det. Men det ser nå ikke ut som "hardcore veggiser" akkurat er noen sunnhetens templer heller. Snarere tvert imot. Stemmer det ikke at mangel sykdommer er utybredt blant "veggiser"?
Uansett, sunt eller ei, det handler om livsglede. Og mat er en av livets store gleder!

Derfor, for all del vær vegetarianere, hvis dere finner livsglede i det!
Ernæringsmessig tror jeg ikke dere har noe som helst å hente.

Nei, men du spiste veldig mye pølser før, sånn når ansiktskonturene la seg... og forøvrig ser jeg T-bein favoriseringa de på magen... møøø.... :mrgreen:

Hva er det vi ikke får i oss mener du? All korn er proteiner (det vi bygger muskellmasse av), fett er det ikke nødvendig å spise, tvert imot er det direkte usundt. Er ikke mye vitaminer i kjøtt mr. fritz...

Fritz
05-12-03, 00:52
Nei, men du spiste veldig mye pølser før, sånn når ansiktskonturene la seg... og forøvrig ser jeg T-bein favoriseringa de på magen... møøø.... :mrgreen:
...

Nei, pølser har jeg aldri brydd meg særlig om. Ellers behøver du ikke bekymre deg for Fritz sin helse. Den er utmerket, til tross for kostholdet. Ingen sykedager på flere år.

Cazandra
05-12-03, 02:18
Vil ikke li så gammel som 150, jeg!
Derfor spiser jeg kjøtt! :lol: