PDA

Se full versjon : Moro med telefonselgere

medica
04-12-03, 05:12
http://home.online.no/~hanspetj/samtale_venter.htm

Tror jeg dauer! :ler:

spindis
04-12-03, 05:16
Hehe, knallbra. Har selv vært telefonselger. Den verste jeg fikk var en gubbe som la ut i det vide og brede om alt han syntes var politisk ukorekt, at vår avis skriev alt for lite om blablabla, tror han holdt det gående i en halvtime..

har også fått den der hvor ingen svarer i andre enden og den der du bare får skikkelig ekkel pusting og pesing i øret

Macumba
04-12-03, 08:55
Mac: Hallo, du snakker med Mac!
Selger: Hei, jeg ringer fra bla bla bla.
Har jeg kommet til herr Bla Bla?
Mac: Ja, men han er ikke hjemme.
Selger: Åh! Du er kanskje fruen i huset?
Mac: Nei, jeg er faktisk bare elskerinnen, og nå er jeg på vei ut.
Selger: Åh! Øh! Ha en... fin dag!
Mac: Hej då! :kvitrende stemme:

medica
04-12-03, 12:14
Hehe! Godt svart!

Cazandra
04-12-03, 16:17
Mac: :lol:
Har også begynt å svare slik!
Jeg MÅ det, for jeg klarer ikke å si nei, jeg! :roll:

Enten er jeg moren hans, eller så er det feil nummer, en venninne osv.

Ikke fint gjort! :roll:

pip
04-12-03, 17:11
Jeg er blitt vledig kjedelig, sier bare nei takk og legger på.

En gang jobbet jeg med spørreundersøkelser. For bleier ;o)

Starwolf
05-12-03, 07:44
For endel år siden fikk jeg en helt håpløs selger på tråden. Selv den dag idag aner jeg ikke hva han prøvde å prakke på meg. Den gang hadde jeg også en skikkelig lang telefonledning. Den rakk helt inn på dassen.... :plystrer:

gyrken
05-12-03, 14:53
Den gang hadde jeg også en skikkelig lang telefonledning. Den rakk helt inn på dassen....

:visualiserer:

Synes den var fin den Seinfeld tok i en eller annen episode: Selgeren ringer og Jerry sier at det passer litt dårlig å prate akkurat da, men spør høflig om det er greit at han ringer selgeren tilbake på kveldstid. Selgeren forklarer at han ikke jobber om kvelden, men Jerry sier at han gjerne tar privatnummeret..

Så smeller det: "Å, liker du ikke at jeg ringer deg privat for å snakke om bla-bla (produkt)? Nei, da skjønner du kanskje hvordan jeg føler det når du ringer meg..

Den forsøkte jeg å kopiere sist en selger ringte meg, og den fungerte bra. :)

Men dere er klar over at det er veldig effektivt å reservere seg mot telefonsalg? Jeg har gjort det og det har ikke ringt noen selgere hit på flere år!

Starwolf
05-12-03, 15:01
Jeg har hemmelig telefonnummer :D

Havfruen
05-12-03, 15:50
Nåja det er ikke bestandig det hjelper å ha reservert seg. Jeg reserverte oss for endel mnd. siden, og det ringer noen fremdeles. Bør vel si noe til dem, men jeg legger vanligvis bare på etter å ha sagt "NEI, er ikke interessert". :sint:

gyrken
05-12-03, 16:56
Det tar litt tid før alle listene er oppdatert. Du må sikkert holde ut i noen måneder til før det stilner. Men når de ringer burde du gi beskjed om at du har reservert deg, for da har de plikt til å slette deg fra ringelisten sin!

medica
05-12-03, 17:20
Synes den var fin den Seinfeld tok i en eller annen episode: Selgeren ringer og Jerry sier at det passer litt dårlig å prate akkurat da, men spør høflig om det er greit at han ringer selgeren tilbake på kveldstid. Selgeren forklarer at han ikke jobber om kvelden, men Jerry sier at han gjerne tar privatnummeret..

Så smeller det: "Å, liker du ikke at jeg ringer deg privat for å snakke om bla-bla (produkt)? Nei, da skjønner du kanskje hvordan jeg føler det når du ringer meg..
Jeg synes den var ennå morsommere da de ringte fra New York Times og spurte om han ville høre om det nye abonnementet deres. «Yes!» sa han og la på røret. :knegg:

Cazandra
05-12-03, 17:21
Vi registerte oss og det skal gå 3 mnd før det stopper!
Nå er det 3 mnd og vi har ikke hatt noen tele foner i Desember! ;)

medica
05-12-03, 17:21
Nåja det er ikke bestandig det hjelper å ha reservert seg. Jeg reserverte oss for endel mnd. siden, og det ringer noen fremdeles. Bør vel si noe til dem, men jeg legger vanligvis bare på etter å ha sagt "NEI, er ikke interessert".
Si bare: «Jeg har reservert meg, oppdater listene deres.» Da blir de spake og en del av dem ber faktisk om unnskyldning for å ha ringt.