Se full versjon : Bruk av oljeformuen
Idag har Norge ca. 800 Milliarder kroner på "bok" i utlandet.
Dette skal visst sikre oss i fremtiden. Kjedelig spør du meg, og derfor lurer jeg på følgende..
Egypterne bygde og ruinerte seg engang på å bygge pyramider for å vise sin storhet for evigheten.
Babylonerne bygde de hengende hager, og Grekerne Akropolis.
Hva skulle vi brukt hele den Norske oljeformuen til? Noen gode forslag?
Det bør jo være dekadent og grandiost! For å vise ettertiden og kommende generasjoner vår storhet og velstand..
Kan en Norsk pyramide være noe? Eller en kolosal statue av Bondevik i massivt gull?
kolosal statue av bondevik :grøsser: Hva med en kolosal ostehøvel i gull da?
Eller en binders, vi er jo så stolde av de.
Gi dem til meg og jeg skal holde en grandios Nettkafefest. De vi ikke greier å drikke opp putter jeg i lomma til en regnværsdag.
Jeg synes vi skal bruke pengene til forskning og utvikling slik at AS Norge tjener masse penger den dagen jeg ikke klarer å tørke meg i ræva uten hjelp. :kjedelig:
Trodde oljefondet bare var på 4-500 milliarder ?
Trodde oljefondet bare var på 4-500 milliarder ?
Les her : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=203187
;)
Woho! Føler meg rik :)
Håper de kommer rett inn på konto. :mrgreen:
nuh vel, hadde jeg sikkert sølt dem bort...
Bortsett fra Holmenkollen og noen betongblokker i Lillehammer, er det lite å skryte av.
Hva med å legge en gjennomsiktig DOME over Oslo, en sånn som lager tropisk inneklima!
Da slipper vi å dra til Ibiza for å knaske dop! Bondevik blir kvitt sine psykiske problemer og Aker brygge blir Beach!
Det blir også heftig å spille paintball inni denne domen. Enda bedre å feste sugekopper på ben og armer når du skal på jobb.
Dette er jo mye heftigere enn en pyramide! Vi må selvsagt ha en egen DOME over Grønland og Tøyen.
For alle nisser ringer julen inn når Laban er i byen!
Vi kan jo bygge 10-20 atomkraftverk og selge strøm til resten av Europa. Det er investering det!
Atomkraftferk er svært lite lønnsomme .. det er derfor det ennå er så mange kull / gass / olje-kraftverk. Uran er dyrt å tilegne seg, bruke og kvitte seg med. Byggekostnadene er og enorme.
Derimot kunne vi satse storstilt på undervanns"møller." I Hammerfest er de alt i gang med byggingen av en slik undervannspark.
Hva med å bruke dem på å ansette noen rundt om i kommunene som kunne ordne opp i økonomien der?
Bor du i en skakkjørt kommune?
Jeg må i hvert fall innrømme at Oslo har blitt stadig bedre å bo i, effektiviteten murrer, fattige har fått det noe bedre og byfornyelsen viser konkrete utslag.
Hvis vi bare kunne få ordna opp i et verdig tilbud til narkomane (sprøyterom, metadon til alle), gjennomført tiltak som ville gitt de eldre og langtidssyke mer å leve for, f.eks. datakurs og bedre vedlikehold av rehabiliteringsboliger... så må jeg jo og legge til at det er høyst på tide at vi alle finner en fornuftig løsning på marihuanaforbudet, så skulle man nok sett at kriminaliteten daler når politiet får mer fritid og 50% av befolkningen i Oslo ikke lengre trenger å frykte politiets framferd. Da ville vel og politiet slutte å være en etat i krig og begynne å være en serviceetat igjen.
Synes me bør sette ned ein komisjon med Søviknes,Skanke og Sponheim. Dei veit nok kva som er lurt å bruke penger på. ;)
Ikke glem Jan Werner da!
The Cryptic
07-01-04, 19:10
Synes me bør sette ned ein komisjon med Søviknes,Skanke og Sponheim. Dei veit nok kva som er lurt å bruke penger på. ;)
Jeg vil ha med Lundteigen også. På den måten kunne vi kanskje fått bygget en del lundteiger rundt omkring, dvs. store åpne plasser med grønt gress og trær hvor man f.eks. kan lære seg å bruke øks, melke kuer, kjøre moped, eller andre ting skikkelig ungdom skal gjøre. Det hadde gjort susen det, istedet for å bruke all sin dyrbare tid her på kaféen :)
Vi kan jo bygge 10-20 atomkraftverk og selge strøm til resten av Europa. Det er investering det!
En tanke helt i Fritz ånd..
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.