Se full versjon : Hvor mye vet du om hiv?
Skremmende uvitende!
Ble litt sjokkert over å lese om denne danske undersøkelsen i avisen:
* 57 prosent ønsker ikke å drikke av samme kopp som en HIV-smittet, selv om den blir vasket.
* 67 prosent er mener den HIV-smittede må fortelle om smitten før de gir andre hånden eller en klem.
* 26 prosent ønsker ikke å bruke samme toalett som en HIV-smittet.
* 21 prosent vil spise mat som en HIV-smittet har tilberedt.
Hva med deg?
Jeg ville nok ikke pule en som var HIV-smittet. I alle fall ikke uten gummi.
HIV er jo egentlig veldig lite smittsomt.
Jeg ble jævlig paranoid en gang, etter at jeg i fylla hadde klint med en fyr som var hivsmittet, bare for å vise hvor liberal og tolerant jeg var, og at jeg hadde peil på at det ikke smittet sånn og bla, bla, bla.. :sjokk:
Jeg tror jeg pusset tennene sammenhengende i en time dagen etter og angstet gjorde jeg helt til jeg hadde tatt to negative tester..
Jeg er ganske hypokponder, så det blir litt forskjell på hva som er logisk og hva jeg finner komfortabelt.
Er komfortabel med folk med hiv.
Har hatt en kompis med hiv og vi både klinte og koste.
Men jeg ville ikke hatt sex med en hivsmitted, uansett om det var ti gummier i bruk på en gang.
Er komfortabel med folk med hiv.
Har hatt en kompis med hiv og vi både klinte og koste.
Men jeg ville ikke hatt sex med en hivsmitted, uansett om det var ti gummier i bruk på en gang.
Men altså: KAN det smitt via kyss? Hvis du har drita uflaks? Jeg vet jo at det sånn i regelen ikke skal kunne skje, men er det umulig?
*uvitende*
Det kan jo smitte gjennom spytt, men det skal visst ganske store mengder spytt til. Så i teorien skulle kyssing være greit. Men jeg ville nok ikke klina med en hiv-smittet likevel.
Men vanlig omgang ville vært uproblematisk.
Kan smitte via kyss, man må bare passe på at begge er fri for munnsår!
Kan også smitte ved håndtrykk, dersom begge har sår og man kliner blod mot blod!
Men det er små små sjanser!
Det kan jo smitte gjennom spytt, men det skal visst ganske store mengder spytt til. Så i teorien skulle kyssing være greit. Men jeg ville nok ikke klina med en hiv-smittet likevel.
Men vanlig omgang ville vært uproblematisk.
Ja, jeg hørt at det relativt vanskelig å få til å bli smittet slik. Allikevel var den kyssingen idioti. Det var bare for å vise meg.. :roll:
Jeg tror jeg pusset tennene sammenhengende i en time dagen etter og angstet gjorde jeg helt til jeg hadde tatt to negative tester..
Det var jo ikke så lurt, da. I teorien kunne du ha pusset hull på munnslimhinnen og gitt viruset fri tilgang til blodbanen (de som evt. hadde overlevd til neste dag). Men det er ikke så lett å tenke rasjonelt med fylleangsten hengende tungt over nakken. :pessimist:
Man må ha noe sånt som 4-5 vaskebøtter med spytt, om det skal smitte på den måten.
Man må ha noe sånt som 4-5 vaskebøtter med spytt, om det skal smitte på den måten.
:visualiserer: Æææææsj!
Jeje, det virker ihvertfall som om du er morsom å feste med laguna. DET skal du ha! :knegg:
Jeje, det virker ihvertfall som om du er morsom å feste med laguna. DET skal du ha! :knegg:
DET kommer an på øyet som ser. jeg synes gjerne at jeg er dritmorsom selv, mens festen pågår. Dagen etter derimot... Urgh.. :sjokk:
Nei, jeg har virkelig en litt sånn ekkel tendens til å bli full, loud og til å danse på bordet og sånn. Det sømmer seg ikke damer på 30. Huff
Nå har jeg en liten ond stemme innni hodet mitt som repeterer og repeterer på egne, uheldige utsagn fra gårsdagen. :flau:
Jeg liker damer på 30 som danser på bordet. :nikker:
Nei, jeg har virkelig en litt sånn ekkel tendens til å bli full, loud og til å danse på bordet og sånn. Det sømmer seg ikke damer på 30. Huff
Hvorfor kan ikke damer på 30 gjøre slikt? :overlegen:
Nå har jeg en liten ond stemme innni hodet mitt som repeterer og repeterer på egne, uheldige utsagn fra gårsdagen. :flau:
Ingen av de andre tenker på det. De sitter der med onde stemmer i hodene sine som repeterer deres uheldige utsagn fra gårsdagen. :nemlig:
Hum... møtte min første mann med HIV i våres ... Jeg ble litt perpleks, så jeg skyndta meg å håndhilse, har nok en del fordommer... vasket hendene nøye da jeg kom hjem... :|
Bare nalle
06-12-03, 19:00
Jeg vet det smitter gjennom blod. Er ikke det den eneste smittekilden?
Jo, og selv da er det ikke 100% sjansje...
Bare nalle
06-12-03, 20:33
Jo, og selv da er det ikke 100% sjansje...
En venninnea v meg fikk hiv. Dette var tidlig i 80 åra. Da gikk det rykter om at det smittet via spytt, så vi var ikke så trygge på det den gangen.
Jeg følte meg ikke bekvem selv om hun forklarte meg ståa, men jeg klarte å oppføre meg nogenlunde normalt, tror jeg.
Jeg har noia for folk som har hiv.Ville ikke drukket av samme kopp som de,uansett hvordan den hadde blitt vasket.
Da er det synd på deg, nette.
Jeg har noia for folk som har hiv.Ville ikke drukket av samme kopp som de,uansett hvordan den hadde blitt vasket.
Det er jo ganske teit da, nette.
nette, hva med tallerker og kopper/glass på utesteder?
Man vet aldri hvem som har drukket av dem!
Tenker du på det og?
Må være slitsomt!
Nette: med bestikk på innerlomma.
Tenker du på det og?
Må være slitsomt!
Slem du er, Caz. Nå blir nette helt paranoid! :knegg:
Singularity
06-12-03, 21:39
Men altså: KAN det smitt via kyss? Hvis du har drita uflaks? Jeg vet jo at det sånn i regelen ikke skal kunne skje, men er det umulig?
*uvitende*Jeg tror det må overføres to liter spytt for at et kyss skal være like smittefarlig som et gjennomsnittlig samleie.
Men hva om begge har munnsår da?
Litt større fare da, eller?
Så lenge det er utveksling av blod, enten ved samleie, gjennom sår, utenfor eller inni, så er det en sjanse for smitte, ja.
Altså teller munnsår.
Så man KAN bli smittet ved kyss, det var det vi visste! :snill:
De fleste vet vel om de har åpne sår i munnhulen.
Du blir ikke smittet av selve kysset, men av omstendighetene rundt.
La oss si du har et åpent sår på hånda og en hivsmittet spytter deg i såret, så blir du ikke smittet av kyssing. ;)
Æsj, hvorfor skulle en hivsmittet spytte meg i hånden?
Det får ikke mannen min lov til! :roll:
:lol:
Æsj, hvorfor skulle en hivsmittet spytte meg i hånden?
Det får ikke mannen min lov til! :roll:
:lol:
Mye kan skje! :D
Typen min og jeg skulle hjelpe en gammel alkoholisert dame som lå og sov ute i gata(type få henne inn på legevakten, eller i det minste inn, det var grisekaldt og hun virket komatøs..) og hun ikke bare pisset på seg(og på ham) men spyttet også en alvorlig klyse på ham.. :sjokk:
Det var fin takk for hjelpen!
Han følte seg ganske befengt. Han gikk hjem og dusjet lenge og grundig, ja.
Ja, ikke sant, laguna. Man vet aldri hvor andre menneskers kroppsvæsker kommer fra.
Alle elsker Mary. ;)
Hadde nok ikke hatt problemer med og omgås en hiv smittet nei. Ville ungått og pule vedkommende og ellers holdt meg unna heftig klining.
Men sån ellers, ikkeno problem
Har ingen betenkeligheter med å omgås HIV smittede mennesker. Hadde nok ikke hatt sex med en med HIV, og sikkert ikke klina heller, men det er de eneste grensene jeg har.
Dere snakker om smitte via blod her. Jeg mener å ha hørt at det kan smitte via kroppsvesker generellt!? Dvs spytt, sæd og blod...
Tenker du på det og?
Må være slitsomt!
Slem du er, Caz. Nå blir nette helt paranoid! :knegg:
Hehe..der gikk dere rett på,gitt :knegg:
Fra spøk til alvor:jeg ville ikke ha knulla med en som var hiv positiv,men ellers hadde jeg ikke tenkt på det i det daglige,tror jeg.Egentlig burde det være mere fokusert på hiv enn nå idag i samfunnet
Smitter via sæd og blod og spytt i enorme mengder.
Men mest via blod og sæd. Det er derfor en god del homser som ikke beskytter seg får det. Fordi de pøker i ræva og da dannes det veldig ofte små rifter i slimhinnen, slik at sæd + blod kommer i kontakt.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.