PDA

Se full versjon : anonym sin sadistiske lege, blod og gørr

gyrken
05-12-03, 23:44
Før nick blir sinna, flytter vi diskusjonen hit. Fortell anonym! :snill:

anonym
05-12-03, 23:45
Øh.
Lurte bare på når du hadde han og hva han het, jeg. :roll:

gyrken
05-12-03, 23:48
Øh. Min var egentlig ikke min lege da, bare en dust jeg kom borti (av mange!) sist jeg var gravid. Heldigvis ordnet ting seg likevel, og han fikk kjeft av overlegen.

Mener du at vi er her uten grunn? Pip, hva med et bilde? ;)

anonym
05-12-03, 23:50
Min var overlege og en jeg hadde under min første fødsel. Han klippet meg med en saks som var sløv og prøvde seg med et par tangforsøk uten noen form for bedøvelse. Ekkel sak.
Han het Jensen og jobber i Oslo nå.
Tror han fikk fyken, lol.

medica
05-12-03, 23:53
:kjerring: Jeg er allerede klar til å klippe dumme leger med sløve sakser! Obstetrikken i Norge skal forandres bare jeg blir lege, sådetså!

anonym
05-12-03, 23:55
Det verste var at han tok den opp, sa høyt; denne her var jammen ikke mye skarp, eller noe i den duren, hvorpå han fortsatte å klippe med samme saksa ETTER at rien var over.
Jeg prøvde slå han, men jordmor og barnepleier holdt meg jævla godt fast.

Mr.X
05-12-03, 23:55
:spyr:

medica
05-12-03, 23:56
Det verste var at han tok den opp, sa høyt; denne her var jammen ikke mye skarp, eller noe i den duren, hvorpå han fortsatte å klippe med samme saksa ETTER at rien var over.
Jeg prøvde slå han, men jordmor og barnepleier holdt meg jævla godt fast.
:sjokk: Har du anmeldt? Saksøkt?

gyrken
05-12-03, 23:56
Hettgegu, for en villmann!

anonym
05-12-03, 23:57
Burde jeg ha gjort det?

gyrken
05-12-03, 23:58
Ja, det synes jeg.

Har du spist syrebiter med pepperkakemann på noen gang? :sporer av:

anonym
05-12-03, 23:59
Burde jeg ha gjort det også?
Jeg har ikke turt å ta hallusinogener, holdt meg til det gamle, gode.

gyrken
06-12-03, 00:01
Signaturen din gir meg flashback. :)

anonym
06-12-03, 00:03
Burde jeg prøve, da?
Jeg har holdt meg unna slike godsaker etter jeg fikk barn.
Tenkte at jeg skulle være snill og lovlydig.
Vel, lovlydig hvertfall. Nesten.

gyrken
06-12-03, 00:05
Burde jeg prøve, da?
Jeg har holdt meg unna slike godsaker etter jeg fikk barn.
Tenkte at jeg skulle være snill og lovlydig.
Vel, lovlydig hvertfall. Nesten.

Jeg får ikke lov av mistermannen å skrive noe om dette. :sur:

anonym
06-12-03, 00:06
Du får vel lov å skrive om det er å anbefale eller ikke?

Mistermannen kan bare se bort!

Herregud, jeg trenger et liv uten barn en stakket stund!

medica
06-12-03, 00:07
Jeg får ikke lov av mistermannen å skrive noe om dette. :sur:
:politi:

anonym
06-12-03, 00:08
Pøh, mistermann er bare paranoid. ;)

gyrken
06-12-03, 00:08
Du får vel lov å skrive om det er å anbefale eller ikke?

Mistermannen kan bare se bort!

Herregud, jeg trenger et liv uten barn en stakket stund!

Jeg vil selvsagt anbefale da jeg mener at man bør ha forsøkt alt. Om det passer deg er en annen sak. Hvis man er av den typen som klarer å gi slipp på kontrollen, lene seg tilbake og bare nyte, så passer det sikkert. Om man er av den typen som tror at verden går til grunne dersom man ikke passer på hele tiden, så blir det stress.

anonym
06-12-03, 00:10
Jeg driter om verden går til grunne, så lenge jeg har det bra. ;)

gyrken
06-12-03, 00:11
Da kan du nok ha en lykkelig stund. Skru av telefonen, vær på et trygt sted med gode venner og la verden snurre for seg selv en liten stund. :snill:

anonym
06-12-03, 00:12
Øh.
Jeg har ikke venner som gjør sånt.
Alle fordømmer min fæle fortid.

medica
06-12-03, 00:13
Hm. Interesting.

gyrken
06-12-03, 00:15
Øh.
Jeg har ikke venner som gjør sånt.
Alle fordømmer min fæle fortid.`

Det begynner å bli tynt i rekkene her også, men noen holder fremdeles stand.

anonym
06-12-03, 00:18
Problemet mitt er vel at jeg ikke lekte med noen her til lands på den tiden.
Husker da jeg fortalte ei venninne at jeg hadde med meg noen gram charlie en gang jeg var innom galme Norge en lørdag; jeg fikk den leksen om hva som hadde skjedd hadde jeg blitt tatt osv osv osv.
:roll:

medica
06-12-03, 00:20
Hva er charlie? :dum:

anonym
06-12-03, 00:21
medica; min beste venn, once upon a time. ;)

gyrken
06-12-03, 00:22
:blakk:

anonym
06-12-03, 00:24
Hadde jeg vært også, måtte jeg kjøpt i Norge.

nette
06-12-03, 00:36
Charlie = bønne,rev.......
Overhørte forresten en samtale idag mellom to kamerater mens jeg skulle ta bussen idag.Den ene snakket så høyt,at jeg er sikker på at de ville bli hørt.Han snakket om at den siste reven han hadde fått var såååååå god for han ble såååå stein av den etterpå,den var visst sååå fin og brun i fargen osv.Derpå sa kameraten:jeg "satte" meg en 2 et eller annet i går,som de kalte "testo"."Lurer på hvor svær jeg kommer til å bli av dette altså".Etterpå skulle han visst på helsestudio for å trene...
Fatter ikke at de tør snakke om det så høyt,jeg..

pip
06-12-03, 00:38
åh, jeg hadde en fantasisk overlegelege første gange, etter svært kjipe jordmødre og noen kvinnelige leger, for ikke å sankke om en inkomptetnt barnepkleier.

Saksa her var også skjem, han nærmest skrek at den var skjem, kjeftet på den som hadde gitt den til ham, og krevde en ny på flekken.

anonym
06-12-03, 00:38
nette: wrong.

anonym
06-12-03, 00:39
pip; han din burde lært noen andre hvordan det gjøres. :nikker:

pip
06-12-03, 00:45
pip; han din burde lært noen andre hvordan det gjøres. :nikker:

Absolutt.

Og når hjan ba barnepleiersken om å sette opp dryppet, og hun satt det ned, skrek han enda høyre.

Aldri før i mitt liv har en autoritetsperson gjort meg mer takknemlig!

Første replikken han hadde når han kom inn midt på natta var:

-jaha, var det her jeg skulle vurdere keisersnitt? Denen dama kom inn på rommet mitt uten å banke. (hun: unnskyld) Det skulle kona visst!! Jeg holdt på å si at de bare fikk sprette opp så jeg kunne sove videre.

anonym
06-12-03, 00:48
Det er utrolig hvor mange uempatiske drittsekker det finnes i helsevesenet!

pip
06-12-03, 00:49
Det er utrolig hvor mange uempatiske drittsekker det finnes i helsevesenet!

Der, som alle andre steder ;)

nette
06-12-03, 00:49
nette: wrong.
:snill:

pip
06-12-03, 00:51
Poenget er at jeg likte fyren, jeg tror han kunne sagt hva som helst, og det var bra! Da han hadde sydd meg sammen, stakk han en finger inn i hvert høl, sa "hallo Mr. Jensen, Hallo Mr. Andersen, kan vi ta hverandre i hendene? Ikke det nei, det var bra!

Jeg lo så jeg holdt på å grine.

anonym
06-12-03, 00:52
om noen skulle være interessert, her er linken (http://ez.kvinneguiden.no/article/view/126/1/11) til mine poppe ut unger historier. Jeg er en sucker når det gjelder fødselshistorier og smugleser i terminklubbene på SM. (flau)

pip
06-12-03, 01:07
Ojsann. Vet du, jeg hadde også en stjernetitter første gang. Og han ble tatt med tang. Og jeg hadde en forpult kant som gjorde at han ikke kom.

Jeg hadde også sånne rier som aldri slutta. Til slutt bare satt jeg og skreik og sa at jeg ikke orka mer. Jordmora syntes jeg var en skikkelig pyse og sendte mange spydige meldinger. Helt til hun satte noen saltvannsgreier. Hun spurte om det hadde gjort vondt? Nei, ikke i det hele tatt. Da sa hun at vanligvis var det det vonneste folk opplevde gjennom en hel fødsel.

Men utpå kvelden fikk jeg epidural, også første gangen. Det var himmel på jord, og etter det kunne jeg gått igjennom hva som helst. (noe jeg forsåvidt gjorde.)

Guttungen kom ut, stjernekikker som sagt, og nesten 4.5 kilo. Det første han gjorde var å tisse på legen.

Toern gikk på en måte greiere, og på en måte ikke, jeg hadde en teit jordmor. Jentungen var 38 cm rundt hodet, og jordmoren haddde glemt å tømme blæra mi, så jeg fødte med full blære, og en unge med 38 cm rundt hode, som veide 4.6 kilo.... Nå veit jeg i alle fall at jeg kan klare å få ut det meste, bare de tømmer blære først, og ungen kommer riktig vei ut.

Men det blir ikke fler fødsler. Gubben nekter.

anonym
06-12-03, 01:10
Herlighet. Er glad mine har vært små i hodet.

pip
06-12-03, 01:12
Ja, den første var 36. Men gubben var nr tre i hans familie, og han var 40 rundt...

Begge gangene satt morkaka fast. Med den først ok legen gikk det greit, men hun andre ble jo helt hysterisk når det bare blødde og blødde uten å gi seg.

anonym
06-12-03, 01:14
Fikk du ikke hjelp for morkaka andre gang da?
Trodde de pleide å sette spøryte som skal hjelpe på, når man har en historie med morkaker som ikke vil ut.

40 ja, da tror jeg at jeg hadde blitt passe sprengt i musa.
Mine var 33 og 35, mer enn nok.

pip
06-12-03, 01:18
Det hjalp ikke her, ser du.

Med den første var det manuell uthenting (eneste gang jeg har sett slike gyn hansker som en ser i vitsetegninger. Så ut som en rotte som romsterte i magen min.) Men det gjorde så fvondt at jeg nekta ham å fortsette. Men den kom ut av seg selv. Det kunne være rester, sa de. Jommen sa jeg smår. Jeg var inn og ut av oerasjoner til ungen var 3 mnd gammel.

Med nr to skrek jeg etter operasjon når jordmora fikk hetta. På vei ut så sa hun "nå fikk du det som du ville, da".

Men jeg lurer på om det var den manglende tømminga av blæra som gjorde at jeg ikke kunne holde på vannet overhode en uke etterpå.

Nevnte jeg foresten ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning, før og etter?

gyrken
06-12-03, 01:53
Mine var 38 og 39 rundt hodet da de ble født! :fortvilet:

anonym
06-12-03, 02:09
Pip; jeg er faen meg glad for at jeg ikke er deg!

pip
06-12-03, 02:12
Sier du det. Nevnte jeg kolikk. KOLIKK.

Det er jammen ikke rart at gubben la inn sexstreik når jeg ikke ville at han skulle sterilisere seg. Det var et kjipt år.

anonym
06-12-03, 02:28
Du nevnte ikke kolikk, men nå som du gjør det, har jeg den ytterste sympati for deg.
Må være helt jævlig å ha en unge som skriker og skriker.

Selv slapp jeg unna med en unge som ikke spiste, pga tungebånd som var så stramt at tungen var konstant hjerteformet og han fikk den ikke frem til leppene en gang.
Fikk heldigvis trumfet gjennom klipp da han var 3,5 mnd.
Fødselsvekt:4150
3,5 mnd vekt: 5500.

medica
06-12-03, 02:53
Grøss og gru!

Jeg er glad for at jeg har hatt så greie fødsler. Nummer 1 og 3 tok hhv 24 og 36 timer, det er så, men jeg følte hele tiden at jeg ble tatt på alvor av personalet.

Med den første fikk jeg drypp kl. 17, fikk epidural kl. 13 dagen etter, ungen var ute 16. Det var ganske tøft.

Fødsel nummer 2 var drømmefødsel. Bare 6-7 timer med rier, skviset ut en unge på 4,3 kilo på to minutter med pressrier en time etter vi kom til Ullevål. Fikk lystgass og fortalte grisevitser. :knegg: Han var 37 rundt hodet og kom med hånda først. Han var faktisk 55 cm lang, så vi kalte han bare Stakan.

Tredje gang fikk jeg omgangssyke andre natten med rier og tilbragte natten sittende på dass med ei bøtte i fanget. Festlig. Etter halvannet døgn var jeg på 7 cm og jordmor truet med drypp. Jeg sprengte skjemaet med fundusmålet og siden nummer to var ganske stor ventet alle at jeg skulle få en i femkilosklassen. «Ungen er nok for stor til at du får den ut selv» sa jordmor. Jeg bestemte meg for at jeg heller ville skvise ut ungen på 7 cm åpning enn å ha pitocin i systemet igjen, så jeg gikk på do for å dra ut tiden. Der satt jeg i 15 minutter og presset forsiktig med riene. Da jeg merket at noe var i ferd med å skje, gikk jeg og stilte meg på prekestolen. Der fødte jeg på tre minutter, og ut kom en unge på 3,9 kilo, min minste så langt.

På tre fødsler har jeg hatt tilsammen 15 minutter med pressrier. Det skyldes antagelig alle sangtimene jeg har tatt. :nemlig:

spindis
06-12-03, 09:58
:sjokk: er det bare meg som har hatt en kjempegrei fødsel eller?

Var på sjukehuset i 16 timer før tassen kom jeg. Ble lagt inn kl.00.00 med vannavgang og ute varn kl ti på fire dagen etter.

det tok seks timer fra de regna riene som så sterke at fødselen var i gang til han var ute.

Det verste minnet jeg hadde var ei jordmor som skulle sjekke åpning som tok tak og røska til.

Ondt var de ja, men..

han var foresten 3450 gram og 50 rundt hodet.

Det var verre dagen etter da en sykepleier tok ungen og sprang avgårde med han på kuvøsen. (uten nermere forklaring)

nå har lillesøstra mi fått og jeg er blitt tante og orntli babysjuk igjen :baby:

anonym
06-12-03, 12:05
Pokker så lange fødsler dere har da!

Mine var 7-10 timer, alt etter hvordan man regner. :roll:
Og siste var unnagjort på 4.

pip
06-12-03, 16:55
50 rundt hodet???

:D

Uansett, jeg har hatt tøffe føds,er men jeg ville ikke bytta, å få et barn med navlestreng rundt hodet høres mye værre ut. Er det ikke altid slik? At man liker ikke de problemene en serv har, men når man hører andre sine, så ville en ikke byttea til de heller?

Sexy Sadie
06-12-03, 17:07
må dere legge ut om slike ting?
Dere gjør en stakkar livredd.

anonym
06-12-03, 17:10
Datteren min hadde det, pip, to ganger rundt hodet og en rundt kroppen. Ikke rart hun ikke ville ut.

SS: det finnes fæle fødsler, det finnes ok fødsler og det finnes flotte fødsler. Jeg har hatt en fæl og en ok. Det betyr ikke at du må ha en fæl en, fordi jeg har hatt det. Det er like greit å vite hva slags drit som kan skje, så er man forberedt på det verste. Dermed så ser alt easy ut når man får en normal fødsel, slik de fleste faktisk gjør.

pip
06-12-03, 17:15
må dere legge ut om slike ting?
Dere gjør en stakkar livredd.

Vi lagde jo denne tården for å kunne snakke om blod og gørr, og slike ting mødre elsker å snakke om.

På samme måte som gutter elsker å snakke om helvetesuka.

anonym
06-12-03, 17:17
Jeg tror overskriften også viser at dette ikke er en tråd med klemming, kosing og vidunderlige historier.

Sexy Sadie
06-12-03, 17:30
Vel, mora mi klandret meg lenge fordi jeg var ett helvete å få ut.
Det var bestemor som stelte meg de 3 første månedene.
søsteren min kom ut omtrent som når en katt føder og det der har vi da fått høre etterpå.....

anonym
06-12-03, 17:37
Ja, du er jo litt av ei førkje nå også da, SS. :twisted:

Sexy Sadie
06-12-03, 17:39
Ja, du er jo litt av ei førkje nå også da, SS. :twisted:

hun er glad i meg nå da.

gyrken
06-12-03, 17:55
Jeg ble sprø før siste fødsel. Det er slett ikke sant at de gærne har det godt. :traumatisert:

pip
06-12-03, 18:14
Husker det godt ja, da var jeg ikke lite begymra :forvirret:

Sexy Sadie
06-12-03, 18:17
Hvordan var gyrken sprø?

anonym
06-12-03, 18:43
Her forventes mange detaljer.

gyrken
06-12-03, 18:51
Jeg sov nesten ikke på fem uker.

En ting som var rart var å lese mine egne innlegg på dol etter at jeg kom meg igjen. Jeg virket mye mer normal i innleggene enn jeg hadde følt meg. Jeg opplevde livet som man opplever en drøm. På slutten så jeg ting - ting jeg riktignok visste ikke var der, men likevel så jeg det. Dyr som løp i veien når jeg kjørte bil gjorde at jeg nesten kjørte av veien f.eks. så jeg måtte slutte å kjøre bil.

Fikk også panikkangst i den perioden, men det kan vel ikke kalles anfall egentlig for jeg var konstant der - med hamrende hjerte og nervene i høyspenn. Jeg følte hele tiden at jeg ikke kunne holde ut mer, det var så jævlig, alt gikk ut på å holde ut det neste minuttet. Og døgnet rundt travet jeg rundt og forsøkte å roe meg ned. Sovnet jeg, så sov jeg i to minutter og våknet med forferdelig angst. Ble redd for å sove etterhvert og forsøkte å unngå det fullstendig.

Fikk masse legedop som ikke hjalp. Vival f.eks. gjorde meg trøtt og sløv - et mareritt for en som er mer redd for å sovne enn noe annet. Sovetablettene jeg fikk sov jeg også bare to minutter av, og når jeg våknet var jeg rusa på dem og mer redd enn noen gang.

Om natta sto jeg i vinduet og gledet meg til den forbanna ungen var ute av magen, slik at jeg kunne hoppe. Jeg syntes heldigvis ikke jeg kunne gjøre det med en baby i magen.. Men de planene sa jeg ikke til noen, ikke en gang til mistermannen eller til legene når de spurte meg. Det turte jeg ikke.

Jeg trodde aldri jeg skulle bli bra igjen. Og ikke faen om jeg noen gang skal bli gravid igjen.

gyrken
06-12-03, 18:54
Forresten var enden på historien at psykologen jeg ble sendt til fikk meg innlagt på overvåkningspost for gravide hvor jeg ble heavy dopa og sov i to dager. Hver gang jeg våknet proppet de bare mer dop i meg. ;) Da jeg våknet igjen følte jeg meg atskillig mer normal, og da satte de fødselen i gang for å få det overstått mens jeg var klar i huet.

Men jeg fortsatte å ikke sove en uke etter fødselen, dura rundt i gangene på barselhotellet med ungen på slep og var kjempegira og ganske sprø egentlig.. omtrent som man blir av amfetamin. Og slik fortsatte jeg til han var en uke gammel. Da måtte jeg dopes ned igjen.

Men etter det var hele problemet mirakuløst forsvunnet. :)

Sexy Sadie
06-12-03, 18:56
stakkars deg! :kyss:

anonym
06-12-03, 18:58
Wow. Høres ut som du har hatt en litt bad trip som varte en smule lenge.
Godt det gikk over til slutt da!

gyrken
06-12-03, 19:04

Egentlig er det bare noe jeg har lurt dere til å tro. :twisted:

Sexy Sadie
06-12-03, 19:17

Egentlig er det bare noe jeg har lurt dere til å tro. :twisted:

Har du ete opp ungen nu da eller?

anonym
06-12-03, 19:26
Hvilke stoffer tatt før ditt svangerskap antar du utløste disse paranoide hallusinasjonene?

Sexy Sadie
06-12-03, 19:38
Hvilke stoffer tatt før ditt svangerskap antar du utløste disse paranoide hallusinasjonene?

Det lurer jeg også på.........

gyrken
06-12-03, 19:57

Tviler sterkt på at det hadde noe med saken å gjøre. For det første var dette andre svangerskap - så jeg hadde allerede en unge på nesten to år hjemme. Det var altså tre år siden jeg hadde tatt noe dop av betydning.

Men første fødsel var ille, og jeg var fryktelig redd for å føde igjen. Andre gangen var jeg plaget av fødselsangst fra starten av, men valgte å fortrenge. Problemene startet i uke 35, i forbindelse med at jeg skrev brev til føden med ønsker og på den måten fikk rippet opp i alt jeg hadde opplevd første gangen. Og så kom panikken, det var jo så kort tid igjen! Og søvnproblemene fulgte på. Mangel på søvn ble hovedproblemet, det blir alle gærne av etter en stund, det tar ikke lange tiden heller faktisk.

Så jeg tror ikke det har noe med dop å gjøre, nei.

gyrken
06-12-03, 21:26
Har du ete opp ungen nu da eller?

Bare smakt litt.. :plystrer:

Sexy Sadie
08-12-03, 00:50
Jeg håper på at hvis jeg noen gang skal føde så skjer d som når katten føder.
hurtig og uten komplikasjoner.

Cazandra
08-12-03, 02:00
Jeg håper på at hvis jeg noen gang skal føde så skjer d som når katten føder.
hurtig og uten komplikasjoner.

Slik hadde jeg det denne gangen!
Var på sykehuset i 2 1/2 t før han kom, lystgass i 20 minutter, press i 5 min...plopp!

pip
08-12-03, 12:53
Før jeg fikk barn øsnket jeg meg 5. Men slik vi har hatt det, så tar hver unge 2 1/2 år med untakstilstand. Først sengeliggende med kvalme og bekkenløsning. Etter sengeliggende med bekkenløsning, blodtap, brystbetennelser osv osv. Og ungene våre har matallergier, og skriver i timesvis hver natt -helt utrøstelige.

Ingen som ikke har opplevd det tror det er sant. I påsken var vi på hotell, og der kom faktisk en annen mor og banket på døre, for å sjekke om det i det hele tatt var andre voksne i rommet. I perioden mellom 6 mnd og 8 mnd våknet begge hert 10 minutt, men da sovnet de heldigvis fort igjenn. Aliekvel holdt jeg poå å gå gyrk sin vei. Skjønte ikke lenger hvordan kjøkkenskapene skulle åpnes da jeg skulle dekke frokostbord.

Heldigvis har jeg verdens deiligste unger :D

Sexy Sadie
08-12-03, 20:10
sier ikke alle mødre at de har verdens deiligste unger?

laguna
08-12-03, 20:18
sier ikke alle mødre at de har verdens deiligste unger?

Noen av de må jo miste helt dømmekraften også..

Jeg mener, enkelte unger er jo rett og slett bare ikke deilige, og hvertfall ikke pene..

Jeg fikk se sneipen til en gammel klassevenninne, det var en sånn liten kaviarluktende tass på 2-3 år, med bananformet hode og tenna på tørk, og hun klarte å spørre om han ikke var nyyydelig...!?!

Han var sikkert mye annet positivt, grei og snill kanskje, eller smart... Men nyyyydelig? Nei! :sjokk:

Jeg utalte meg begeistret siden jeg er godt oppdratt.

Men eier ikke mødre noe objektivt øye for slikt? Synes man automatisk at avkommet er pent å se på?

Sexy Sadie
08-12-03, 20:20
Det virker slik....

medica
08-12-03, 20:29
Jeg fikk se sneipen til en gammel klassevenninne, det var en sånn liten kaviarluktende tass på 2-3 år, med bananformet hode og tenna på tørk, og hun klarte å spørre om han ikke var nyyydelig...!?!
:ler: Minner meg om en Seinfeld-episode.

Våre unger er nyyydelige! :nemlig:

Sexy Sadie
08-12-03, 20:32
Lurer på om kvinner er maschosistiske anlagt...
Intet menneske med vettet i behold vil frivillig renne rundt med hybelboer og klemme melonene ut....
????????

anonym
08-12-03, 20:36
Det er det beste som finnes, det å være gravid!

Mine unger er forøvrig nydelige, helt subjektivt sett. :)

Sexy Sadie
08-12-03, 20:40
Det kan vel være d er deilig å gå gravid.
Men synes virkelig alle d?

anonym
08-12-03, 20:40
Nope. Er mange som ikke kan fordra det.
Men det vet man ikke før man har prøvd.

Sexy Sadie
08-12-03, 20:44
Jeg er ganske forutinntatt.
Tror ikke jeg ønsker barn alikevel.
Jeg har en skikkelig pregnantzilla irundt meg for tiden; som hater livet.
Og har blitt hylt og brølt til fordi jeg ikke medbragte sjokolade; og fordi jeg tok oppvasken etter middagen....
Fantastisk at Runegutt holder ut med henne.......

anonym
08-12-03, 20:49
Var hun så vannvittig mye bedre før da?
De fleste jeg kjenner som har blitt fæle som gravide, har et snev av det før graviditet også.
MEnnesker som mener verden sentrerer rundt de.
Alt kommer an på hvordan du selv griper an saken.
Ja, hormoner ER skyld i så utrolig mange følelser, spesielt under en graviditet, men det gjør deg ikke til et bitch av et menneske om du ikke har anlegg til å være det fra før av.

Jeg har aldri hylt til noen, jeg har aldri sukket og klaget og okket meg, til tross for å ha vært singel gjennom to svangerskap.
Alt er hva man gjør det til selv.
Er du bevisst på hvordan du ikke vil være, så er det nettopp det som bestemmer hvordan du er, også som gravid.

Sexy Sadie
08-12-03, 20:59
hun var kjempehyggelig før hun ble gravid.
håper ikke hun skal ha mange barn..... :skrekk&gru:

anonym
08-12-03, 21:16
Da er hun bare en av disse som totalt har misforstått hvordan man skal oppføre seg.
En av disse som tror graviditet er en sykdom og at hele verden skal stå på pinne for dem.
Det finnes heldigvis ikke SÅ mange av dem. ;)

Sexy Sadie
08-12-03, 21:19
glad du sier det.

Mr.Man
08-12-03, 23:40
..............................
Om natta sto jeg i vinduet og gledet meg til den forbanna ungen var ute av magen, slik at jeg kunne hoppe. Jeg syntes heldigvis ikke jeg kunne gjøre det med en baby i magen.. Men de planene sa jeg ikke til noen, ikke en gang til mistermannen eller til legene når de spurte meg. Det turte jeg ikke.

Det var et hælvete! Spesielt når vi var klar over at sjangsen for psykose etter en uke uten søvn øker dramatisk for hver time som går. :hakkertenner:

spindis
08-12-03, 23:46
Glemmer aldri det første bestevenninda mi sa da hu så poden for første gang.

Åh han ER jo søt jo, da trenger jeg ikke lyve. Det finnes mange babyer som er som små skrukketroll og ikke akkurat nydelige

Sexy Sadie
08-12-03, 23:59
Jeg har jokket i bedet flere ganger mht å si litt for mye til mødre om deres barn...
Får frysninger på ryggen av enkelte uheldige uttalelser.....

spindis
09-12-03, 00:00
:knegg: få høre da :nyskjerrig:

anonym
09-12-03, 00:06
Jepp. Setter meg godt til rette og venter på et latterkick.

Sexy Sadie
09-12-03, 00:19
nei....
Vil nødig dere skal få helt galt inntrykk....
Problemet er bare at jeg trives dårlig ilag med småbarnsmødre.
Fordi de er veldig bastante i sine meninger om barneoppdragelse, ammetåke, andres barn...
Særlig det der med hvor ekle,stygge og bråkete andres barn er.
Jeg tror det kommer av at de har ikke/kan ikke snakke om noe annet med autoritet.Skjønner dere hva jeg mener?
Så en gang så var jeg innom min gode venninne Greta på Ørland, på veien med hunden med hadde jeg truffet på en lang,rødhåret jentunge på en 9-11 år som hmm ikke såg særlig godt ut.....
Jentungen var særdeles tøff i trynet, og stygg i kjeften, og hev stein på hunden min. Noe jeg ikke fant meg i.
Så kom jeg til Greta, og d satt ett par kjerringer der. vi snakket om løst og fast og alt gikk bra til jeg kom ihug episoden på veien og spurte Greta hvem en lang stygg rødhåret jentunge med store ører kunne være..
Greta ble Kermit i trynet kikket på en av de andre damene som satt der og nærmest hviskret at hun trodde det var Camilla.
Jeg la ikke merke til forandringen på henne men durte i vei om at hadde jeg vært mor og fått syner om at barnet mitt ble både stygt og jævlig med dyr så hadde jeg tatt abort.
Det ble så stille........ :flau:
En av damerne røsket med seg tobakken sin og for rasende hjem...
Hun har ikke snakket med meg siden og dette var i år 2000¨

anonym
09-12-03, 00:25
Hehehe.
Da tror jeg at jeg også hadde blitt sur.
MEn de må da se hvor lite pene barna deres er?
Gjør de ikke?
Er man SÅ blindet som mor?

Jammen glad jeg har fått pene barn, altså!

laguna
09-12-03, 00:26
:rolf:

Bra historie! Men jeg synes hun hadde jævlig godt av å høre det jeg da.. Enkelte er jævlig døve for at sneipene deres oppfører seg ufyselig med mindre de får det i klartekst..

Forøvrig er folk som er slemme med dyr det verste jeg vet..

Sexy Sadie
09-12-03, 00:27
Det verste var at hun kastet sten på kjære Kithos...
Han hadde trøbbel med barn lenge etter den episoden.
95 kg rasende Grand Danois er ikke artig å handskes med.

gyrken
09-12-03, 00:29

Heldig med den! :ler:

anonym
09-12-03, 00:29
Du skulle gitt henne en lusing.

Men du kan da ikke si du ikke skal ha barn, fordi du treffer på dem som har idioter til foreldre.
Det er sjelden ungens feil at den er som den er, det har alt med oppdragelse å gjøre.
Det var nok mora til ungen som skulle vært abortert, slik at hun ikke hadde hatt sjansen til å oppdra en unge til å bli dyremishandler og det som verre er.

Sexy Sadie
09-12-03, 00:32

Njaaaa....Vi har en hel del felles venner så d er ikke like greit.
men det er ei helvetes kjerring; da det forsvant 1200 kroner fra veska hennes som lå opp i kjøkkenskapet var det naturligvis nabogutten som hadde væert ute på galeien. ikke hennes sønn på samme alder (15-16 år)

Sexy Sadie
09-12-03, 00:34
'

Men du kan da ikke si du ikke skal ha barn, .

Det handler vel først og fremst om å finne en fyr jeg kan tenke meg å få barn ilag med. Jeg gidder ikke å få barn bare for å få barn. De bør være ett resultat av kjærligheten. Er jeg romlemantisk nå? :lol:

anonym
09-12-03, 00:35
Du er romlemantisk, men det er jo forsåvidt den beste måten.

spindis
09-12-03, 00:36

Njaaaa....Vi har en hel del felles venner så d er ikke like greit.
men det er ei helvetes kjerring; da det forsvant 1200 kroner fra veska hennes som lå opp i kjøkkenskapet var det naturligvis nabogutten som hadde væert ute på galeien. ikke hennes sønn på samme alder (15-16 år)

sånne damer er det verste jeg veit. Sneversynte ekkle kjerringer. Ikke rart jentungen har blitt en unge som gir beng i dyr og er frekk i kjeften. hu får jo sydd puter under arman.

Sexy Sadie
09-12-03, 00:40
jo, men som jeg skrev i det blå innlegget.
Morsrollen er den eneste rollen de har autoritet i derfor kjemper de om den med nebb og klør.Fordi de gjør ikke noe annet enn å passe barna sine, gå på kaffesladrerier til hverandre..... :skrekk&gru:
De kan ikke noe annet rett og slett.
Så ei dame som meg uten barn og singel har ikke noe liv, mener dem.
Synes ikke det er så rart at mennene deres gjør sitt beste for å skaffe seg noe annet når de er ute på byen...........

medica
09-12-03, 00:50
Jeg la ikke merke til forandringen på henne men durte i vei om at hadde jeg vært mor og fått syner om at barnet mitt ble både stygt og jævlig med dyr så hadde jeg tatt abort.
Det ble så stille........
Jævlig bra kommentar da!

spindis
09-12-03, 00:56
jo, men som jeg skrev i det blå innlegget.
Morsrollen er den eneste rollen de har autoritet i derfor kjemper de om den med nebb og klør.Fordi de gjør ikke noe annet enn å passe barna sine, gå på kaffesladrerier til hverandre..... :skrekk&gru:
De kan ikke noe annet rett og slett.
Så ei dame som meg uten barn og singel har ikke noe liv, mener dem.
Synes ikke det er så rart at mennene deres gjør sitt beste for å skaffe seg noe annet når de er ute på byen...........

ja du sier noe der. Jeg prater ikke unge/familie når jeg er ute med barnløse venninder jeg. Vet at det er noe av det kjedligste de kunne tenke seg og høre om. kaffesladdrerier er noe av det værste jeg veit. Bla bursdagsammenkomster hos svigers ol..

tenk deg og skulle sitte en hel kveld og prate med en fyr som kunn snakker om frimerkesamlinga si da. Hadde nok kjeda vettet av meg da. Det handler litt om og ha sosial inteligens også. Folk flest har noen antenner som oppfatter signaler på om den andre parten er intereset i det du babler i vei om eller ikke.

Sexy Sadie
09-12-03, 00:56
Det ble så stille........
Jævlig bra kommentar da!

Jeg kan den der med gode kommentarer.... :mrgreen: