PDA

Se full versjon : Sex og terapi

Laban
06-12-03, 20:45
Så nettopp et prog på boksen hvor sex-terapauten hadde sex med pasienten, noen som vet hvor jeg kan finne en slik terapaut i Oslo?

Tenk deg den terapauten etter 8 pasienter! Hypp på å ta utdanningen som Sex-terapaut? :flau:

anonym
06-12-03, 21:07
Gjør de det i norge da?
Har sett programmer fra Holland der de såkalte sexterapeutene hadde sex med klienten for å lære de opp.

Sexy Sadie
06-12-03, 21:09
Sex-terapaut...
Niks d er ingen utdanning formeg.

Cazandra
06-12-03, 21:16
Dette virka merkelig! :roll:

Men hvorfor ikke?

laguna
06-12-03, 21:23
Lurer litt på hva man skulle skrive i en slik jobbsøknad jeg?

Tåler en støyt? Ikke redd for å ta i et tak? :sjokk:

Var det ikke nylig diskutert på holmgang eller lignende om hvorvidt handicappede skulle få sex av egnet, offentlig ansatt personale foresten?

Ser for meg timeplanen på sosialhøyskolen i så tilfelle: før pause, sykepleie og matematikk.. Etter pause, oralsexteknikk...

Eller hvor kjipt det blir å stå med arbeidsledighetstrygd. Som kjent kan man da ikke nekte å ta noen jobb som blir tilbudt.

Eller hvordan de handicappede føler det selv.. Skulle man få velge? Eller bare godta hvemsomhelst som kommer for "å lære en opp"?

Ser for meg lille, søte Monica på nitten, f.eks når sosialarbeider Erik kommer inn og mener noe slikt som at "hei, hei, hei, i dag er det jeg som har morgenstellet" liksom...

Et gjennomtenkt og glupt forslag! :lol:

Ling
07-12-03, 21:54
Skal slettes.

anonym
07-12-03, 21:56
Da må du tro om igjen, Tingeling.
Slike terapeuter kan være misdannedes og andre hemmedes menneskers eneste sjanse til å få sex som ikke stinker av horer.
På et menneskelig nivå man ikke får av penger.
Men om de finnes her til lands, vet jeg ikke.

medica
07-12-03, 23:35
Hva er forskjellen på et slikt tilbud og prostitusjon? Egentlig?

anonym
07-12-03, 23:36
Det er to ulike ting, det burde du da se.

medica
08-12-03, 00:05
Jeg kan se forskjeller i hygiene, sikkerhet og lønn. Flere?

anonym
08-12-03, 00:06
Syns du sex er en menneskerettighet?

medica
08-12-03, 00:09
Nei.

gyrken
08-12-03, 00:20

Nei!

laguna
08-12-03, 00:25
Det er to ulike ting, det burde du da se.

Hvordan da? Hva gjør det prinsippielt forskjellig, mener du?

laguna
08-12-03, 00:25

Neppe.

anonym
08-12-03, 00:46
Sex er faktisk en menneskerettighet.
Alle burde få nyte sex i trygge omgivelser.
Det skaper harmoni i samfunnet.
Tenk om alle skulle gått rundt å ikke fått seg no, hvor hissige hele gjengen hadde blitt da.

Om noen velger å hjelpe til med å vise mennesker med downs hvordan man har samleie, så hvorfor ikke?
Om noen velger å hjelpe CP rammede Jens med å få ronke, og dermed tilfredsstilt en av våre sterkeste drifter, så hvorfor ikke?

Det er funnet bevist at flere med fysiske og psykiske lidelser, vil bli mindre hissige og få et bedre sosialt liv om den driften reduseres gjennom tilfredsstillelse.

Eller hva med funksjonshemmede Tommy og anne, som begge er så fysisk funksjonhemmed at sex uten hjelp ikke vil være mulig.
De er gift, de ønsker å være sammen, de KAN ha sex, de klarer bare ikke legge kroppene til rette selv, slik at det blir mulig. Er det så ekkelt å tenke på det, at det er derfor man ikke skal ha rett til et seksualliv? Hvorfor skal ikke de to få ha samleie? Fordi kroppene er så deformerte at de ikke klarer det?
Hva med hjernen da, som ønsker å ha samleie med den man er glad i?

Ville DERE selv levd år ut og år inn UTEN sex? Ja, for dere har jo ikke rett på det!
Hva om mannen blir impotent? Ville du nektet han å gått til legen for å få hjelp med problemet? Ja, for det er jo ingen menneskerett å ha sex!

OG ja, de er jo horer de som vil påta seg en oppgave å hjelpe mennesker med behov. Hva blir hjelpepleierne på et sykehjem da? De gjør jo ikke annet enn å hjelpe til med grunnleggende behov. Et liiiiitt annen setting, men om man ser grovt på det, går det ut på det samme; Mennesker med BEHOV de ikke kan dekke selv og mennesker som er villige til å hjelpe dem.

Å kalle en slik person for hore er skammelig.

medica
08-12-03, 00:56
Sex er faktisk en menneskerettighet.
Sier hvem?

Hva med funksjonsfriske mennesker som ikke får seg noe? Skal de ha retten til å bestille en avsuging på blå resept?

Vi kan sikkert få et bedre samfunn om alle får seksuell tilferdsstillelse når de måtte ha behov for det uten at det går ut over andre. In a perfect world...verden er ikke slik. For all del, jobb for at den skal bli slik hvis du vil.

Hvis du presenterer sex som en menneskerettighet vil mange kvinner få en verre hverdag i og med at en del neandertalere ville bruke det for det det er verdt.

Jeg finner ikke tanken på at funksjonshemmede får utløsning for sin libido ekkel, langt derifra. Men jeg mener ikke det er et offentlig ansvar at folk skal bli tilfredsstilt seksuelt. Hva en sykepleier og en pasient blir enige om bak en lukket dør på en institusjon eller i pasientens hjem er ikke min sak. Det er heller ikke min sak om en funksjonshemmet ringer Sheila_22 etter å ha snakket med henne på ErosChaten.

anonym
08-12-03, 01:00
Det er forskjell på å ikke få seg noe og det å ikke ha muligheten noensinne.

Og det er også stor forskjell på å ha et offentlig ansvar og det å ha private "bedrifter" som dekker slike personers behov.

Har du sett/lest/hørt noe fra personer som trenger hjelp til sex på den måten?
Selv har jeg fått med meg en 3-4 programmer på tv, der det ene bl.a. omhandlet en sexterapeut et eller annet sted i Europa.
Det kommer ikke i nærheten av prostitusjon engang.

laguna
08-12-03, 01:32
Det er kjempeforskjell på å tilrettelegge med sexhjelpemidler o.l og på å faktisk ligge med folk, mot betaling og i yrkessammenheng.

Dessuten er det jo jævlig undergravende mot handicappede bare å foreslå noe sånt! Det er jo ikke gjerne hue på dem det er noe i veien med.

Skal vi gå ut i fra at de vil ligge med hvem som helst som vil ligge med dem? Som de vet at gjør ting for dem kun for de det står i jobbforskriften? Fordi de er handicappede?

Og selvfølgelig kommer det i nærheten av prostitusjon. Fordi det er det det er. Uansett om man velger å kalle det noe annet.

En spade er en spade ;)

anonym
08-12-03, 01:47
Det heter valgfrihet, laguna.

Det er like jævlig undergaverende å tenke at det er så jævlig undergraverende mot handicappede å foreslå noe sånt, kun fordi du personlig ville valgt å avstå for all from for sex om du var handicappet.

Tror du INGEN ville hatt valget?

laguna
08-12-03, 02:01
Jeg synes det er undergravende mot de handicappede fordi jeg tror ikke de, som gruppe, har noe mere horekunde tendenser enn folk flest. Som sagt, det er gjerne ikke hue deres det er noe galt med.

Jeg tror de, som folk flest, ville like å ligge med folk de tenner på, som tenner på dem tilbake.

Og jeg synes ingen, handicapped eller ei, burde ha rett til å kjøpe horer i offentlig regi.

Hva med de som er stygge? Lukter vondt? Har dårlig personlighet?

Skal de få offentlig sex også? Og, igjen, hvem synes du bør gjøre jobben?

Skal trygdebrukerne endelig få anledning til å gi noe tlbake til samfunnet liksom? ;) Rekruttering fra aetat og sossen?

Eller skal det inn i programmet på f.eks sosialhøyskolen? :roll:

anonym
08-12-03, 02:02
Du fatter rett og slett ikke at det er en stor forskjell mellom sexterapeut og en hore.
Gidder ikke diskutere lenger.

laguna
08-12-03, 02:07
Du fatter rett og slett ikke at det er en stor forskjell mellom sexterapeut og en hore.
Gidder ikke diskutere lenger.

Skjønner jeg godt at du ikke vil ;)

gyrken
08-12-03, 02:07
Hva med de som er stygge? Lukter vondt? Har dårlig personlighet?

Sånn tenker jeg også. Hvis man først sier at sex er en menneskerett får man problemer med å sette grensen etterhvert. Og hvis alle gikk her og fikk renslig og sosialdemokratisk sex på blå resept tviler jeg på at det ville vært et gode for samfunnet.

Dessuten - skal staten bare betale for de som ønsker misjonær og doggy-style, eller er det greit med andre ønsker også? Bleier? Anal? Fetisjer? SM? ;)

laguna
08-12-03, 02:13
Jeg tviler også på at det hadde vært noe gode. Det er selvsagt mye som er trist og urettferdig, men dette er en VEL lettvindt løsning.

medica
08-12-03, 02:35
Jeg tviler også på at det hadde vært noe gode. Det er selvsagt mye som er trist og urettferdig, men dette er en VEL lettvindt løsning.
Det har jeg også tenkt. Det er mye som er ille her i verden, men det må bare være slik, enten fordi alternativet er verre eller fordi en endring i praksis ikke kan gjennomføres.

Ja, det er synd at ikke alle har muligheten til å nyte sin seksualitet. Men å skulle sette opp et offentlig tilbud til de «stakkarene» som ikke er i stand til å ronke smaker litt av forakt.

Jeg skjønner ikke den prinsipielle forskjellen på en som onanerer en funksjonshemmet på kommunal lønn og en som fikk betalt når hun gikk. Hvis du mener at pleieren på kommunal lønn som føler et «kall» og vil hjelpe er et bedre menneske enn den prostituerte, så tror jeg det er du som sitter med fordommene, anonym.

Sorepheus
08-12-03, 03:36
Det var da fandenivoldsk mye pertentilihet... prøv å snu på flisa og si at du var den som satt der i rullestol osv. .....

medica
08-12-03, 04:28
Det var da fandenivoldsk mye pertentilihet... prøv å snu på flisa og si at du var den som satt der i rullestol osv. .....
Jeg synes tanken på at noen skulle «forbarme» seg over meg og gi meg tilfredsstillelse uten å være kåt på meg er temmelig avtennende. Men det har ingenting med saken å gjøre.

Sorepheus
08-12-03, 07:27
Vel, prøv 12 år uten og si om du fortsatt mener det samme....... (får jeg problemer med mannen din nå? :roll: ) .. uansett mener jeg det er utrykk for et ganske usmakelig menneskesyn å hevde at det da er horeri...

medica
08-12-03, 13:18
uansett mener jeg det er utrykk for et ganske usmakelig menneskesyn å hevde at det da er horeri...
Hvorfor det? Kjøp og salg av seksuelle tjenester er kjøp og salg av seksuelle tjenester, dvs prostistusjon. At du og anonym bruker «hore» og «horeri» på en måte som på meg virker nedsettende, får nå bli deres problem.

Jeg ser ikke helt den prinsipielle forskjellen på en kommunalt finansiert seksuell tjeneste fra en pleier og en egenfinansiert seksuell tjeneste kjøpt fra en prostituert.

pip
08-12-03, 14:31
Allerede i dag er det et stort problem at funksjonshemmede blir utsatt for sexpress, eller blir voldtatt av de som er ansatt for å hjelpe på divers måter.

Vet ikke om det har noe å si for debatten?

pip
08-12-03, 14:32
Å kalle en slik person for hore er skammelig.

Er det skammelig å være hore?

medica
08-12-03, 14:47
Allerede i dag er det et stort problem at funksjonshemmede blir utsatt for sexpress, eller blir voldtatt av de som er ansatt for å hjelpe på divers måter.

Jeg vil anta at disse problemene vil forverres dersom en slik tjeneste ble tilbudt. Det ville være mye lettere å gjemme seg bak en forsvar om at «hun/han ønsket det.» Og ved påstand mot påstand går som regel gjerneingsmannen fri.

laguna
08-12-03, 16:41

Jeg tror det kan forverres, det er jo bare å skylde på feiltolkninger, misforståelser o.l..

Jeg mener at offentlige sextjenester kun vil renvaske begrepet prostitusjon, mens innholdet vil være nøyaktig det samme.

Om man skal bistå de handivcappede med sexhjelp, mener jeg faktisk det vil være mer stuerent å ringe en prostituert som kaller seg en prostituert. Det er i det minste mer ærlig.

Hvis man mener at offentlig sex hjelp skal innføres mener jeg at det er en konsekvens at man også støtter offentlige bordeller o.l For prostitusjon er prostitusjon, uansett hva slags titler man setter på utøverne, også om de går ned i lønn ;) .

Hvor vidt man liker eller misliker prostitusjon som fenomen, og hvor vidt det skal være lovlig eller ikke er en annen debatt.

Men å snikinnføre konseptet under flagg av veldedighet(noe jeg forøvrig finner kvalmt og nedverdigende mot den gruppen veldedigheten rettes mot) for å vinne bred aksept synes jeg er uærlig og smakløst.

Sorepheus
08-12-03, 17:21
Vel, skal en ringe dagens "prostituterte" sies det at det er minimum 50% sjangse for at en aldri får noe sextilbud ... skulle en funksjonhemmet gjøre det, så antar jeg og at sjangsen for å bli rundstjelt og er betraktelig høyere... Jeg prata med en nederlandsk tjei på nett hu mente "Red Light" distrikts var en ok løsning fordi "It's better that you can send people to places like that, then they raping someone" ... er jo og et syn på saken...

laguna
08-12-03, 17:38
Vel, skal en ringe dagens "prostituterte" sies det at det er minimum 50% sjangse for at en aldri får noe sextilbud ... skulle en funksjonhemmet gjøre det, så antar jeg og at sjangsen for å bli rundstjelt og er betraktelig høyere... Jeg prata med en nederlandsk tjei på nett hu mente "Red Light" distrikts var en ok løsning fordi "It's better that you can send people to places like that, then they raping someone" ... er jo og et syn på saken...

Jeg lurer veldig på en ting.. Hvordan skulle de som evt. er så fysisk handicapped at de ikke klarer å tilfredstille seg selv og som, i følge deg, er mer utsatt enn andre for å bli rundstjålet av prostituerte skulle kunne klare å voldta noen? hmmm ;)

Eller er det sånn at alle som ikke får nok sex skal få et offentlig sextilbud slik at de ikke skal gå hen å voldta noen, liksom? :sjokk:

Voldtekt er et avvik, som vanligvis faktisk ikke har noe med sexdeprivasjon å gjøre en gang. Å si at menn som ikke får pule blir voldtektsmenn er ikke bare galt, men fryktelig fornærmende mot menn generelt.

Synes jeg.