Se full versjon : Noen som liker countrymusikk ?
Hei!
Bare lurte på om det er noen som liker Country Musikk
og eventuelt hva slags Country artister hører dere på ?.
:band:
Liker ikke! Hva hører du på? Heidi Hauge? :ler:
Høres selvsagt ikke på Country.
Det er mye bra country! Hører folk nevner Heidi Hauge og sånn, og det er selvsagt jævlig...
Men altså, Johnny Cash, Dixie Chicks, Steve Earle osv svinger som faen.
Og kan selvsagt ikke sammenlignes med Hauge og den slags møkk. :sjokk:
Du glømte ei.
Å herregud, alle de countryfilmene da...akk.
Eller Jenny jensen ?hehe.Nei,jeg hører ikke på country.
Liker ikke! Hva hører du på? Heidi Hauge? :ler:
En del Country artister spiller Country Rock, Blues Rock, og mange andre former folk flest ikke har hørt og jeg er sikker på att mange ville bli overrasket over seg selv att oi plutslig liker dem ogå noen Country sanger og artister.
Jeg hører på blant annet disse Country Artistene: "En del av dem spiller Rockabilly også"
Johnny Cash, WIllie Nelson, Randy Travis, Waylon Jennings, Hank Williams Jr (Spiller mye med Kid Rock), Dixie Chicks, Bellamy Brothers, Hank Snow, Shania Twain, Amie Comeaux, Little Texas, Blake Shelton,
Webb Pierce, Toby Keith, George Strait, Charlie Rich, Marty Stewart, Elvis Presley (Ja han spilte også Country musikk), Linda Gail Lewis (Søstra til Jerry Lee lewis), Jerry Lee Lewsis (Spiller også Country Musikk), George Jones, Tammy Wynette, Kitty Wells, Patsy Cline, Loretta Lynn, Grandpa Jones, Steve Earle, Eddie Rave, Libbi Bosworth, Roger Wallace, Chet Atkins, Patty Loveless, Reba McIntyre, Bobby Bare, Sarah Evans, Mindy McCready, Tim Mc Graw, Faith Hill, Daniel O'Donell, Jim Reeves, Billy Ray Cyrus, Brooks and Dunn, Alan Jackson, Dolly Parton, Porter Wagnor, J.D.Wilson, Kenny Rogers, Will Dudley, Dick Damron, Alabama, Shane Worley, Apache Moon, Erin Hay, Billy Dean, Conway Twitty, Billy Gillman (Ett ungt tallent), Billy Keeble, Billy Walker, Shane Worley, Asleep At The Wheel, Skeeter Davis, John Anderson, Ernest Tubb, Buck Owens, Buckaroos, Hank Williams Sr, Leann Rimes, Eddy Arnold, Charlie Pride, Charlie Daniels Band, Marty Robbins, Pork & The Havana Ducks, Benny Berry, Will Dudley, Brad Pasely, Jo Dee Messina, Andy Griggs, Trisha Yearwood, Vince Gill, Lorrie Morgan, Garth Brooks, Freddy Fender, Merle Haggard, Jane Marie Gypsy Cowgirl, David Alan Cole, Wanda Jackson, Emmylou Harris, Donna Fargo, Dwight Yoakam, Eddy Raven, John Denver, Delbert McClinton, Ernie Ashworth, Ferlin Husky, Mary Chapin Carpenter, Hank Locklin, Honky Tonk Jukebob Band, Tanya Tucker, Terri Clark, Joe Diffy, John Prine, The Judds, Kenny Chesney, Leann Womack, Lisa Dodd, Lyle Lovett, Mony Smith,
Pam Tillis, Ray Price, Slim Whitman, Sonny James, Stop The Truck, Susann McCann, Holly Dunn, Pinto Benett The Famous Mot,
Tom Jones (Synger noen bra country sanger), Lana Brown, Travis tritt, Tracy Byrd, Brenda Lee, Bobby Wynne, Brad Paisley, Chely Wright, John Michael Montgomery, Lynn Anderson, Crystal gayle, Alison Krauss, Rascal Flats,
Sara Evans, Montgomery gentry, Lonestar, Josh Turner, Trace Adkins, Buddy Jewell, Mavericks, Rosanne Csh, Nitty Gritty Dirt band, Clint Black, Terri Clark, June Carter Cash, Bering Strait, Blake Shelton, Sherrie Austin
+ mange flere jeg lytter på.
Men jeg lytter på de fleste typer for musikk og har vell en del artister innen::
Rock, Pop, Jazz, Blues, Opera, Klassisk, Folk, Techno, House, Dance,
Trance + jeg lytter på en del Japanske artister.
Men denne liker du regner jeg med :) 4 Non blondes - I Said Hey Men dette er selvsagt ikke Country, måtte bare ha den med. En sang jeg selv liker godt.
:gitar:
Det var et par stykker du ramset opp der ja. Kan ikke si jeg har hørt mange av navnene før, borsett fra Dolly da. :D
Det var et par stykker du ramset opp der ja. Kan ikke si jeg har hørt mange av navnene før, borsett fra Dolly da. :D
Ja det ble nesten for lang remse, fant det lurest så er det i hvertfall noen av artistene folk har hørt om. :D
Å jammen er det visst mange arstister innen denne sjangeren! :kul:
Sexy Sadie
08-12-03, 20:22
Var på en country bar i trondheim
Vi satt på/i sadler og drakk billig øl.
Klientellet hadde cowboyhatter og danset linedans til Nashvilles store sønner og døttre.
Hyggelig sted faktisk
Klientellet hadde cowboyhatter og danset linedans til Nashvilles store sønner og døttre.
Hyggelig sted faktisk
ialledager :sjokk: hvor har den baren gjemt seg?? Har aldri hørt om nå sånt i Trondheim
Sexy Sadie
09-12-03, 00:23
Hyggelig sted faktisk
ialledager :sjokk: hvor har den baren gjemt seg?? Har aldri hørt om nå sånt i Trondheim
I en kjeller i Nordre.
Jeg hører ikke på country.
Å ja! :dabse: I hvert fall én sang:
http://www.minibite.com/oldies/humble.htm
Husk lyd!
I Oslo så finnes blant annet Dance Hall Route 66 for de som eventuelt ville ta seg en tur på ett sted som spiller Country musikk men det spilles også rock , blues , blue grass, Swing, Linedance og noen andre former for musikk.
http://www.dancehallroute66.no/
Byens største dansegulv skal de ha men om dette er riktig kan jeg selv ikke si med 100% sikkerhet.
Jeg liker country veldig godt, spesielt Gram Parson, Johnny Cash, Willie Nelson, Dixie Chicks, Emmylou Harriss...
Mange norske band kombinerer country bra med andre genre, f.eks Madrugada, Jim Stärk osv.
:jernteppe:
Jeg liker country veldig godt, spesielt Gram Parson, Johnny Cash, Willie Nelson, Dixie Chicks, Emmylou Harriss...
Mange norske band kombinerer country bra med andre genre, f.eks Madrugada, Jim Stärk osv.
:jernteppe:
Fint å lese att du også liker Country musikk. :opptommel:
Riktig att flere norske band kombinerer country med andre genre ganske bra.
Når det gjelder Willie Nelson så har jeg sett han ca 10 ganger på Scenen. I 2002 så jeg han 3 ganger på Konsert. + snakket litt med han flere ganger.
Ellers skal jeg snart på en Konsert med Shania twain her i Oslo.
I wish you a great country Christmas.
Jeg hører på det meste, unntatt Heidi Hauge, Rune Rudberg og Sputnik. Svensktoppar er heller ingen favoritt.
Jeg hører på det meste, unntatt Heidi Hauge, Rune Rudberg og Sputnik. Svensktoppar er heller ingen favoritt.
Er så gammel at jeg kjenner til de fleste av listen din Master.Må legge til at dette er den eneste type musikk jeg aldri blir lei av.
Er så gammel at jeg kjenner til de fleste av listen din Master. Må legge til at dette er den eneste type musikk jeg aldri blir lei av.
Fint du også liker denne typen for musikk. Blir selv aldri lei av å høre på Country musikk.
Liker nesten all salgs musikk.
Mange kjente navn på den laaange listen ja.
Hører en del på blues og er medlem av en bluesklubb.
The Cryptic
23-02-04, 14:15
Jeg hører igrunnen på det meste synes jeg, men country har jeg nok aldri fått øynene helt opp for
Liker nesten all salgs musikk.
Mange kjente navn på den laaange listen ja.
Hører en del på blues og er medlem av en bluesklubb.
Ja det er mange kjente navn på denne listen. Høres selv også på blues.
Liker selv nesten all slags musikk også.
Jeg hører igrunnen på det meste synes jeg, men country har jeg nok aldri fått øynene helt opp for
Jeg fikk det nesten inn med morsmelken så det er nok grunnen til att jeg begynte å like country musikk. Finnes så mange varianter av country musikk att mange finner ett eller annet dem liker til slutt.
Ellers hører jeg på de fleste former for musikk.
Master, har du noen gang vært på en bluesfestival ?
Notodden bluesfestival er jeg på nesten hvert år.
Kjempegøy, men også slitsomt.
Master, har du noen gang vært på en bluesfestival ?
Notodden bluesfestival er jeg på nesten hvert år.
Kjempegøy, men også slitsomt.
Det har jeg ikke tatt meg tid til enda. Har noen ganger vurdert å ta meg en tur på Notodden bluesfestival men ikke fått gjort det enda. Men jeg burde ta meg tid til å gjøre det.
Jeg pleier å jobbe på Notodden Bluesfestival.
Du er heldig. :)
Min far er trailersjåfør og det førte til at jeg hørte mye på køntri da jeg var barn. Dolly synger en som heter Joleen eller noe sånt, den er fin. Og så var det en som het Coward of the country eller noe sånt.
Ellers intet annet.
Min far er trailersjåfør og det førte til at jeg hørte mye på køntri da jeg var barn. Dolly synger en som heter Joleen eller noe sånt, den er fin. Og så var det en som het Coward of the country eller noe sånt.
Ellers intet annet.
Hører selv på de 2 sangene med Dolly. De er bra de.
Ækk. Nei. Eller jo - var en jeg hørte, men husker ikke hva artisten eller sangen het. Men den var ganske ok.
Gjør du.
Da ser du sikkert MYE rart. :knegg:
Jeg er glad i musikk, og liker det meste. Untaket må være de som står å skriker inn i mikrofonen mens de rister hodet opp og ned mens det lange sorte håret flagrer villt.
Shania Twain er jo bare helt knallbra da :D
Shania er bra, men er vel ikke rett Country, mer Country inspirert. Garth Brooks er jo bra synes jeg.
Min far er trailersjåfør og det førte til at jeg hørte mye på køntri da jeg var barn.
Der har vi noe felles! Faren min drev også med transport, hadde egen lastebil og sånn lærte jeg å høre på country. Han hadde hauger av countrykassetter som han sleit ut i kassettspilleren i lastebilen. :D
Er det noen her som kan anbefale en Reba McEntire CD? Har virkelig fått sansen for henne etter jeg begynte å se en komiserie som går på TV3.
Mannen min er også trailersjåfør så det går ofte i country når vi er ute og kjører bil.
Jeg digger også Reba på tv'n!
min type humor, definitivt!!
Har aldri hørt om Reba.
:roll:
Mac:har du hørt om Reba? :twisted:
Mac:har du hørt om Reba? :twisted:
Det har hun sikkert ikke.. :mrgreen:
Jeg har sett noen episoder, ja.
Episoder? Er ikke dette et countryband?
Reba er et komedie program også. Mye festligere enn alle andre tilsammen :twisted:
Episoder? Er ikke dette et countryband?
Jo, hun synger også country. Men hun har også sin egen komiserie.
Er det noen her som kan anbefale en Reba McEntire CD? Har virkelig fått sansen for henne etter jeg begynte å se en komiserie som går på TV3.
Mannen min er også trailersjåfør så det går ofte i country når vi er ute og kjører bil.
Jeg kan anbefale denne med Reba:
Read My Mind
1. Everything That You Want
2. Read My Mind
3. I Won't Stand In Line
4. I Wish That I Could Tell You
5. She Thinks His Name Was John
6. Why Haven't I Heard From You
7. And Still
8. The Heart Is A Lonely Hunter
9. I Wouldn't Wanna Be You
10. Till You Love Me
ellers er det ganske mange andre CDer hun har gitt ut.
Man finner som regel noen meget bra sanger på vær eneste av hennes CD'er.
Takk Master! :løper og kjøper:
Hører ikke mye på country, men Dolly Parton og Alan Jackson har jo noen go`låter da :)
Kan ikke si jeg hører så alt for mye på country nei.
Men skal innrømme at du finner cd'er fra Leann Rimes, Shania Twain og Carlene Carter i cd-hylla mi.
Også har jeg jo vært på bonfæst i trøndelag hvor Too Far Gone spilte da... opptil flere ganger har jeg vært det faktisk.
Sexy Sadie
16-10-04, 17:08
Jeg er glad i musikk, og liker det meste. Untaket må være de som står å skriker inn i mikrofonen mens de rister hodet opp og ned mens det lange sorte håret flagrer villt.
Her går du glipp av mye god musikk.
Skarre værra kønntri skarre værra no orntli!!
Litt av cluet med ekte countrymusikk er jo at artisten skal ha den spesielle feelingen da. Countryartist blir du ikke hos sangpedagog, det blir du i det ville vesten. Jeg mener, har Garth Brooks noengang fått hesten sin skutt? Har Leann Rhymes blitt frastjålet sine 5 sølvdollar hun hadde fått i betaling etter å ha blitt peiset på av hele den møkkete gjengen som hadde tatt seg helgefri fra gruva? Har Dolly Parton kokt harsk lapskaus til alle som hadde hatt 97 timer på hesteryggen etter å ha samlet kveg? Eller hovedpysa Billy Ray Cyrus, har han noengang skutt ørene av en fyr som jukset i poker?
Neida, dette blir det ikke noe greie på. Sistemann som gjorde en bra jobb på Countryscenen var Johnny Cash. Ja, og kanskje Døsti Cowshit.
Og Willie Nelson! Og Gram Parson!
Willie Nelson kan ha mye fin musikk han, men det er ikke kønntri! Musikken hans hører hjemme i en trailer, ikke på hesteryggen.
Jeg elsker countrymusikk!
Travis Tritt er den absolutt beste for tida. "My Honkey Tonk..." cd'n er uslåelig.
Og Heidi Hauge & Co synger ikke country, det er bare noe udefinerbart møl! :sint:
Notodden Bluefestival er sikkert ok hvis man elsker Blues, når man bare liker den blir det litt mye.
Sexy Sadie
13-12-04, 13:59
Hvem driver å trekker opp gamle tråder? :ond:
Ser ut til at det er Hulda.
Sexy Sadie
13-12-04, 15:14
Det tar vel sin tid og lære de uskrevne reglene her. :luring:
Sexy Sadie
13-12-04, 18:05
Sharrapen på deg, SS.
Hva betyr det her da? :vrikker:
Sexy Sadie
13-12-04, 18:16
Deilig, deilig.
Hvem driver å trekker opp gamle tråder? :ond:
Det er meg! Jeg har jo ikke sett dem før. :dum:
Det var da ikke måte på hvor dum :dum: var, da.
Sexy Sadie
13-12-04, 19:06
Hennes hår er tydligvis bananer. :kul2:
Neida, det er sånt hår som dongen har.
Sexy Sadie
13-12-04, 20:56
Ok. :kul2:
Apropo country musikk.. Forrige nyttårs aften satt jeg i en suite i gaylord
entertainment center og hørte på Toby Keith og Wille Nelson live.
Det var da det gikk opp for meg at livet ikke var så værst selv om en
måtte høre på "I'll never smoke pot with Willie again".
Country er ikke så country lenger. Mye rock.. Siden jeg bor i Nashville så er
det klin umulig å ikke bli påvirket at 24/7 med country. Hjernevasking på høyt
nivå.
Sexy Sadie
13-12-04, 21:34
Eller lavt nivå.
Vetta faen, hvor ofte får en oppleve noe slikt på en nyttårsaften liksom.
På kanten til den turen som Cryptic skulle arrangere til La Mirage.
nivå.
Åh, der skulle jeg gjerne vært. :rørt:
Sexy Sadie
14-12-04, 02:09
Hulda, sitter du fast i musikkforumet eller? :knegg:
Sammen med deg, SS, sammen med deg.
Skulle også likt å sett denkonserten
Sexy Sadie
14-12-04, 13:51
Sammen med deg, SS, sammen med deg.
Jeg har ikke laget en tråd herinne på lange tider. :luring:
Men du henger godt etter. ;)
nivå.
Det skulle jeg likt å sett på. Har sett Willie Nelson live 9 ganger de siste 11 årene + snakket noen ganger med han.
+ en del andre country konserter jeg har vært på.
Du er heldig som bor i Nashville.
Willie er dessverre undervurdert i mange miljøer.
Sexy Sadie
14-12-04, 16:15
årene + snakket noen ganger med han.
Hva snakket dere om?
Sexy Sadie
14-12-04, 16:53
Ja, men hva snakket Master med Willie om?
Sexy Sadie
14-12-04, 17:04
Det er da ikke noe samtaleemne, det intakes internt bare.
Willie er en raring ja. Tourbussen hans er kjent som den værste marihuana bula
på sørsiden av dixieline. Ikke mange som klarer å komme gåendes ut etter 2 timer
med Willie der.
Sexy Sadie
14-12-04, 19:15
Gud.
La den her tråd dø, den har begyndt å bli ufin.
The Cryptic
14-12-04, 19:20
Vetta faen, hvor ofte får en oppleve noe slikt på en nyttårsaften liksom.
På kanten til den turen som Cryptic skulle arrangere til La Mirage.
Vi hadde festen i Tower of London istedet. Det var riktignok ingen cøntri, men mildeste himmel for en fest.
Sexy Sadie
14-12-04, 19:29
I The Tower altså? '
Du kødder ikke med meg nu? :fortvilet:
The Cryptic
14-12-04, 19:31
I selve festningen (London Tower Armoury eller noe slikt). Det var bare rakettoppskytning fra The Tower
Sexy Sadie
14-12-04, 19:34
Så tøft, jeg har knapt vært inne på museumet.
Jeg har selvsagt ikke vært der heller.
Eneste turistgreien jeg gjorde på mine 3 år i London, var the dungeon.
Sexy Sadie
14-12-04, 20:58
Jeg så westminister. :stolt:
Ja, men hva snakket Master med Willie om?
Hva jeg og Willie snakket om. Det startet som regel med att jeg sa det var en meget bra konsert og att det alltid er en glede å se han opptre live + passet på å få signert noen gamle LPer med han blant annet hans LP nr 2 som ble gitt ut det syntes han var artig å få signere sa han i steden for bare å gi autograf på papir lapper eller selve inngangsbilletten som folk ganske ofte bare mister. Ellers så spør han som regel hvordan står det til og da sier man jo takk det står bra til og håper du også har det fint. + diverse annet som jeg spurte om og han spurte meg om. Men artig att han tar seg tid til å snakke med folk etter konsertene som jeg har vært på.
Her er noen klær lagd av hemp med willie nelson signatur på man kan få kjøpt :)
http://members.aol.com/chaxh/prd.html
Ellers noen ord willie har sagt:
"I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?"
-Willie Nelson
Eneste problemet jeg har med Willie are at det av og til var vanskelig å skjønne
hva han sang. Muligens lydproblemer, men jeg tviler på det.
Sexy Sadie
14-12-04, 21:53
Han var vel så full og stein at han strengt talt burde ha blitt geleidet av scenen kan jeg tenke meg. :kul2:
Vel, jeg så aldri at han gikk på scenen, så det er mulig han fikk hjelp :)
Sexy Sadie
15-12-04, 00:27
suger.
At damer suger er jo bra :)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.