Se full versjon : Bør man..
ta en sånn ringerunde til folk man har møtt (og muligens vært plagsom rundt) på fylla for å beklage seg? :sjokk:
Jeg har gremmet meg og gjemt meg siden torsdag, og det begynner snart å være nok nå.
Risikerer jeg da å påkalle enda mer negativ oppmerksomhet rundt egen idioti, eller blir det oppfattet som en fin gest som tyder på at en kanskje er halvsivilisert allikevel?
Jeg har nemlig litt luftig hukommelse her, og det PLAGER meg. Jeg torturerer meg selv med at jeg kanskje har sagt&gjort enda mer idiotiske ting enn det jeg faktisk kan huske.. (og det jeg kan huske er mer en nok. Men er det ikke sånn at det man ikke husker er enda verre, eller er det bare myte?):flau:
Det som plager meg mest er at jeg VET jeg snakket ganske lenge&hjertelig med min fetter og kompisene hans, som jeg knapt kjenner.. :sjokk:
Hva om han sladrer til mamma :sjokk: ?
Ringer dere unskyld, om man har vært teit i fylla, eller lar dere bare glemselens&fortrengelsens slør langsomt senke seg?
I tvil her nå, har tlf. liste klar, men vet ikke om jeg bør og tør.
Nei Nei Nei!!
Aldri beklag, aldri unnskyld deg!!
For det første var de du traff og dummet deg ut for, sannsynligvis mere dritings enn deg. Av den grunn husker de det sannsynligvis ikke allikevel.
Derfor er det en elendig idè å bringe det på banen.
Og hvis han skulle mot formodning tyste til din mor, svarer du din mor arrogant: "Det vil jeg tatt med en klype salt, han har et alkoholproblem (evt. stoff)"!
:ondtglis:
Man spør aldri andre enn meget gode venner hva man har foretatt seg i fylla.
Du oppfører deg nonchalant, som om du ikke har gjort det spor dumt.
Nei Nei Nei!!
Aldri beklag, aldri unnskyld deg!!
For det første var de du traff og dummet deg ut for, sannsynligvis mere dritings enn deg. Av den grunn husker de det sannsynligvis ikke allikevel.
Derfor er det en elendig idè å bringe det på banen.
Og hvis han skulle mot formodning tyste til din mor, svarer du din mor arrogant: "Det vil jeg tatt med en klype salt, han har et alkoholproblem (evt. stoff)"!
:ondtglis:
Jammen fetter var mer eller mindre edru(tror jeg).. Han hadde jobbet. Vil ikke dette undergrave min troverdighet?
Hadde jeg mistenkt også de jeg møtte for å grense mot hukommelses svikt dagen etter hadde jeg såklart holdt kjeften.(det var meg og et par kompiser som drakk oss fulle sammen)
Men jeg tror jo i grunn ikke noe særlig på at han vil sladre til mor, det ville jo vært jævlig dårlig gjort.
Man spør aldri andre enn meget gode venner hva man har foretatt seg i fylla.
Du oppfører deg nonchalant, som om du ikke har gjort det spor dumt.
Jammen hva da om jeg har gjort noe aldeles håreisende? :sjokk:
Da må jeg leve med at alle vet, bare ikke meg.. *grøss*
Ja, men alle kan ikke få vite at du ikke vet, det er det som er poenget.
Ja, men alle kan ikke få vite at du ikke vet, det er det som er poenget.
Sant nok. Jeg bør kanskje la bli. Takker. :)
Enig med de andre. Ikke si et eneste ord. Og hva skal du beklage? Sa du noe stygt eller gav du noen en på tygga? I så fall kan du be om unnskyldning for akkurat det.
Om du ikke husker ar du har vært stygg mot noen, så har du jo heller ingenting å unskylde. :)
Men jeg ventet egentlig en stund på en beklagelse fra naboen min, han kom ned til meg en natt og var skikkelig ufin. Han var drita full, og hadde plutselig bestemt seg for at han skulle 'ha seg litt' med meg... :roll:
Jeg fikk geleidet han ut døra igjen mens han klådde og fingret, men jeg lagde ikke noe ut av det. Jeg bare ba han gå hjem til kona si igjen.
Jeg har bodd her i 11 år, og naboen har alltid vært en kjernekar. Jeg har sett siden da at han har holdt litt avstand til meg, så jeg tror han husker hendelsen.
I dette tilfellet syns jeg kanskje det hadde vært på sin plass med en beklagelse. Men oppfører meg som før, snakker og ler med de.
:mrgreen:
Enig med de andre. Ikke si et eneste ord. Og hva skal du beklage? Sa du noe stygt eller gav du noen en på tygga? I så fall kan du be om unnskyldning for akkurat det.
Nei, det håper jeg da ved gud ikke.. ;)
Jeg mener at jeg var særdeles hjertelig, men på en teit måte. Jeg maste noe jævlig om å få noe greier(laang historie, som har røtter fra før torsdag..) Og kan huske at jeg fikk en litt sånn knapp beskjed om at det kunne vi ta siden.
Problemet er bare at jeg ikke husker helt hyva jeg har sagt og gjort. Og jeg mener å ha hørt at det som er borte DET er ille det.
Irene: Wow, den naboen føler seg nok sikkert i ettertid! Må ha vært en pussig opplevelse!
Men jeg er overbevist om at jeg ikke har lagt an på naboen. Jeg har nok bare snakket høyt og mye og nok sagt ulidelig mye teit.. :flau:
Jammen fetter var mer eller mindre edru(tror jeg).. Han hadde jobbet. Vil ikke dette undergrave min troverdighet?
Hadde jeg mistenkt også de jeg møtte for å grense mot hukommelses svikt dagen etter hadde jeg såklart holdt kjeften.(det var meg og et par kompiser som drakk oss fulle sammen)
Men jeg tror jo i grunn ikke noe særlig på at han vil sladre til mor, det ville jo vært jævlig dårlig gjort.
Det ville jo vært det samme som å sage av den grenen man sitter på. "What happens in the field, stays in the field" var det noen som sa. Medmindre han har heftige motiver for å sladre, gjør han nok ikke det.
Nei, sant nok. Han er jo en grei fyr, så hvorfor skulle han nå egentlig det.. :)
Men man blir jo litt paranoid. :roll:
Hvis du ikke stoler på fyren, kan du tenke på om vedkommende kan ha noe motiv for å si noe. Hvis ikke, er det nok ikke noe å bry seg om. Vi hadde en dame på jobben som begynte å noie over bagateller som hadde skjedd på julebordet. Det tok vel ca. 3 mnd. før hun var uten jobb. Ikke bare p.g.a. det seff., men episoden fortalte jo litt om hvor hun hadde sin fokus hen. Så moralen er:
"La hunden ligge begravet, for den lukter dritt".
Nei, jeg tenkte at han i verste fall var forbannet på meg for å komme der å være dritings rundt kompisene hans og snakke piss.. Jeg slo meg ned og breiet meg og fikk øl og sånn. Men det er kanskje ikke noe å sladre for.
Kloke ord. Jeg lar hunden ligge, det er nok lurest :nemlig:
Det tror jeg er en smart avgjørelse, laguna. Og senk skuldrene nå da!
Det hadde vært kult med en litt mindre paranoid laguna nå ja. ;)
Slik at vi kan ta henne med ut til helgen og skjenke henne dritings! :knegg:
Skuldrene er nå senket og avgjørelsen med å la det ligge til evig tid er tatt. Digg. :)
En skal jo og huske på at folk flest har et velfungerende egoskift, dvs. at om du sier noe "dumt" så tar de seg ikke nevnverdig bemerket av det ... og spesielt når det gjelder familie, de tåler det meste, så lenge det går bra med deg selv..
Skuldrene er nå senket og avgjørelsen med å la det ligge til evig tid er tatt. Digg. :)
Ok... Synes det er greit å ta en prat med folk etter sånne ting jeg. Det hjelper ALLTID på nervene.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.