Se full versjon : Åååååå....det lukter så gooooodt!
Har poteter i ovnen, med masser av fløte, salt/pepper, hvitløk og ost over.
Hjemmelagede fløtegratinerte poteter er absolutt de beste!
På benken ligger det nakkekoteletter som har ligget i hjemmelaget marinade siden i går. De skal snart til pers og stekes sammen med champiser.
Jeg gleder meg til middag!
Bare nalle
09-12-03, 17:20
Jeg går for enkle løsninger. Derfor høres dette ut som en kongemiddag for meg, men det er det kanskje også.
Dette er en superenkel løsning. Tar ikke lange stunden å tilberede og potetene koser seg i ovnen helt på egen hånd!
Bare nalle
09-12-03, 17:27
Denne marinaden. Har du noen oppskrifter på det. Det må være enkle oppskrifter siden krydderholdningen min ikke er av den mest eksotiske.
Min er superenkel. :)
en hel masse olje, blandet med masse hvitløk, soyasaus og sambal oelek, som er en chilipuré. Ikke en hel masse av sistnevnte. :roll:
Bare nalle
09-12-03, 17:39
Jeg skal lage stek til helgen. Kan jeg bruke den til det?
:noterer:
Sånn ordentlig stek?
Neida, da trenger du bare salt, pepper og en digg sennep.
Bare nalle
09-12-03, 17:50
Nå er det lenge til helgen så det haster ikke. :roll:
Bare nalle
09-12-03, 17:52
Sånn ordentlig stek?
Neida, da trenger du bare salt, pepper og en digg sennep.
Ok. Noterer mer.
Takker.
Bare nalle
09-12-03, 18:04
Nå går jeg rundt og tenker på denne marinaden.
Og da lurer jeg på om den marinaden skal stå et døgn eller noe før den taes i bruk. Skal den det?
Den trenger ikke stå, men det er best når kjøttet har ligget i den en stund, gjerne over natta.
Bare husk å la kjøttet få romtemp før du steker det.
Den marinaden passer til alt!
Bruker dem masse om sommeren til alt fra koteletter, kylling, scampi osv.
Bare nalle
09-12-03, 18:16
Jeg får se. Skal vi ha noe middager som kan maineres før helgen skal keg prøve meg litt. Du skal få referat. :jupp:
Bare nalle
09-12-03, 19:26
Hvordan smakte maten?
Bare nalle
09-12-03, 20:02
Det er godt å høre. Jeg har noen kotelletter i fryseren fant jeg ut. De skal taes ut i motgen oh ligge i hjemmelaget marinade til i overimorgen.
nallemannen vet ingenting. Jeg skal overraske han.
Jeg er ikke så glad i koteletter, men sleng inn en biff istedet, så sikler jeg også. :sikler:
Marinaden hørtes også god ut.
Må være nakkekoteletter, de andre er det så som så med.
Bare nalle
09-12-03, 20:52
Jeg liker svinekoteletter best. Jeg synes de er mer saftige.
Det er mulig jeg gjør noe galt med nakkekotlettene for kjøttkjennere sier at de skal være bedre.
De blir aldri harde når jeg steiker de. Nammenam.
åå, nå ble jeg nesten sulten igjen. Kjøpte en biff på 1,8 kg som skal deles opp og slenges i frysern. Den var satt ned fra 160 til 80 kr pga dårlig dato. Den gikk ut på dato i dag. Noe som ifølge kjennere bare er et pluss fordi den blir mørere jo lengre den ligger.
Tenket og biffe oss i mellomjula eller til nyåret.
Bare nalle
09-12-03, 21:19
Jeg har laget vaffelrøre. Nå sitter mannen og minsten og steker opp røra mens jeg mingler.
Livet er hærlig dere.
en hel masse olje, blandet med masse hvitløk, soyasaus og sambal oelek, som er en chilipuré. Ikke en hel masse av sistnevnte. :roll:
Hørtes grei ut den. Den må jeg teste..... Sambal, soyasaus, hvitløk og olje har man jo alltids liggende.
Bare nalle
09-12-03, 21:26
Hørtes grei ut den. Den må jeg teste..... Sambal, soyasaus, hvitløk og olje har man jo alltids liggende.
:knegg: Du har like stort utvalg som meg skjønner jeg.
Sexy Sadie
09-12-03, 21:53
lammekotteletter er best.
Da med hvitløk og rosmarin.
Jeg er ikke glad i lam.
Med mindre det kommer i form av spekelår.
Liker også lam best. Og geit.
Liker også lam best. Og geit.
Jeg kødda ikke. :|
:sikle: Vann i munnen av å lese!
Skal jammen "stjele" oppskriften din, anonym!
Hvis jeg får lov? :ber:
Fløtegratinerte poteter er utrolig godt..passer jo til mange typer kjøtt også.
Bare nalle
10-12-03, 19:00
Jeg kødda ikke. :|
Da missforsto jeg. Faen, jeg som ble glad da det var fler enn meg med dårlig utvalg på kjøkkenet.
Trøst deg,Nalle Noll,jeg har verken soyasaus,hvitløk eller chilipure hjemme heller.
Bare nalle
10-12-03, 19:34
Trøst deg,Nalle Noll,jeg har verken soyasaus,hvitløk eller chilipure hjemme heller.
Gode kokker lager god mat ut av ingenting.
Har jeg hørt. :kul:
Jeg er enig,nalle noll,og behøver jeg noe spess,så går jeg til innkjøp av det,men kan ikke "skryte" å si jeg har nevnte lager sånn anyway
Det mest spennende og eksotisk om man kan kalle det jeg har i hus til tider er en bestemt wok saus som er kjempegod.
Så spennende er jeg
Bare nalle
10-12-03, 19:43
Jeg har to gryteposer og to erestuingposer. Det kan bli spennende sammen. :knegg:
:ser for meg torogryte med ertestuing: Uhrhv
*ser for meg nalle og de stakkarne som er rundt henne dagen derpå to poser ertestuing*
Bare nalle
10-12-03, 20:59
*ser for meg nalle og de stakkarne som er rundt henne dagen derpå to poser ertestuing*
Hehe... Jeg elsker fårikål. Det er verre med resten av familien. De ser helst at jeg hopper over middagen.
nallemannen kaster meg ut av soverommet. :knegg:
Spndiman sørger for og legge seg leenge etter at jeg gjør det når jeg har spist fårikål.
Jeg er som nalle en fårikålelsker. :kokk:
Hva er det ikke å elske med fårikål?
Knallgodt.
Heldigvis oppfører kålen seg snilt mot meg. :D
Sånn apropos det: i kveld har jeg spist chili med masse bønner og løk og hvitløk. Noen som vil gå på kino med meg i morgen? :knegg:
Jeg har spist masse hvitløk, så vi ville vært i godt selskap.
Jeg elsker hvitløk!
Ja, men jeg har dessuten spist bønner. http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/fart2.GIF
Medica:ikke akkurat nei.Men hadde vi g¨ått på Ringenes herre,som varer i over 3 timer,hadde det ikke gjort så mye om du lukta hvitløk og satt og fjerta ved siden av meg,for jeg hadde sovnet,lell...:lol:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.