PDA

Se full versjon : pepperkakedeig

spindis
09-12-03, 22:15
Skal se ut som ei seig brun suppe før melet kommer i ikke sant? :krysser:

Jeg er flink i år. Vi skal ha pepperkake bake dag i morra. skal lage pepperkakehus og hele sulamitten. Har tilogmed kjøpt meg kjevle og pepperkakeformer. :snill:

Så nå håper jeg denne pepperkakedeigen blir bra.

Sexy Sadie
09-12-03, 22:19
Du får kjøpt pepperkakedeig på REMA hvis din egen går til helvete....

Fritz
09-12-03, 22:23
Husk Hakkebakkeskogen! Der mener jeg de hadde en pepperkakebake sang!
:vinker:

anonym
09-12-03, 22:29
Oppi gryta smelter smøret og det neste du må gjøre er å røre rundt i gryta med en kilo med farin.
og når smør og sukker skummer tar du åtte eggeplommer som du røret rundt i gryta med en kilo hvetemel og til slutt i gryta slepper du en liten teskje pepper.

Eller noe i den duren.

spindis
09-12-03, 22:31
hmm, står ikke noe om egg i oppskrifta mi da, ikke pepper heller. Får se åssen det går. Verger meg for og kjøpe ferdig deig da.

Fritz
09-12-03, 22:32
og til slutt i gryta slepper du en liten teskje pepper.

Eller noe i den duren.

Er det ikke "Og til slutt i gryta slipper man en liten kilo pepper"?
Pepper er jo en hovedingrediens tror jeg da..

:sjokk:

anonym
09-12-03, 22:39
Det var revene som sang den sangen. :lol:

spindis
09-12-03, 23:29
huffameg, det ser jo ut som pepperkake deig da, reint bortsett fra at den er litt kornet og detter i fra hverandre.

Mamma sin pleier og være fast og fin og jaffal ikke kornet.

De kunne da for fanken meg stått om en skal ha i sukkeret i røra før melet eller sammen med melet!!

:skimter remadeig i det fjerne:

Sexy Sadie
09-12-03, 23:38
Kan være REMA blir redningen her ja....

anonym
09-12-03, 23:45
Og mens smør og sukker SKUMMER.

Mr.Man
10-12-03, 00:01
Så nå håper jeg denne pepperkakedeigen blir bra.
Ikke stek deigen. Det er deigen som er best!

gyrken
10-12-03, 02:38
Den blir sikkert bra om den får ligge over natta.

Ellers var det ikke revene som sang "en kilo pepper" men han bakermesterassistenten som akkurat hadde lært sangen også sang han feil. Men de lot Mikkel Rev få de vonde kakene da han kom for å robbe bakeriet!

Og den pepperkakeoppskriften kjenner jeg noen som testa, og det fungerer visst ikke. :)

gyrken
10-12-03, 02:39
Nå legger jeg meg for nå har jeg begynt å skrive samme innlegget flere ganger.

:godnatt:

Cazandra
10-12-03, 03:11
Ser ingen vits i å kjøpe deig, kjevle den ut, trykke ut og steke!
De smaker jo som kjøpte pepperkaker, er det ikke lettere å kjøpe ferdiglaga da! :roll:

spindis
10-12-03, 15:43
Da er jeg ferdig med pepperkakebakedagen dere. Deigen ble litt rar ja. Jeg kunne da for søren meg ikke vite at sukkeret skulle smelte sammen med sirup, vann og krydder. måtte ha den en par runder i mikron for og få den bløt nok til og kjevles ut. Det ligna mest på gummi til slutt :knegg:

men dog, det ble pepperkaker. Ikke så veldig pene kanskje men kjempegode. :stolt:

Hus blir det også i kveld om jeg klarer og lime sammen alle bitene da. Klarte og knekke en par av delene.

Lollypop
17-12-03, 14:16
Jeg har enda tilgode å mekke min egen pepperkakedeig. Det gjør min mor. Så jeg må bare si all honnør til deg, spindis.