anonym
09-12-03, 22:38
Jeg liker ikke NRK og lisensen.
Sa jeg det?
Jeg HATER faktisk NRK og lisensen.
Så mye misliker jeg den idiotiske beskatningen av et allerede nok beskattet tvapparat at jeg tidligere i år bestemte meg for å ikke betale noe mer lisens.
Så jeg sa opp hele lisensen.
Og det gikk greit det.
Helt til lisensmannen kom på døra.
Ikke bare banka han på, han gikk inn.
"øøøøh, døra var jo åpen".
Så da jeg åpnet innerdøra for å se hvem som var der, sto idioten der og sa; "bor du her" ?
Ugler ble luktet på lang avstand og jeg sa; "øøøh, kind of. Leier på en slags måte"
Min reddende engel dukket opp i dette øyeblikk. Min kjære husvert som endelig har flyttet hjem etter et års eksil i Oslo.
Igjen samme spørsmålet: "Bor du her?".
OG det gjør hun jo pluss at hun betaler lisens.
Og snille damen skjønte mine desperate blikk og fortalte fint mannen at vi bodde sammen. I et slags kollektiv. :roll:
Men da navnet på lisenseier dukket opp, ble det flere problemer.
For det navnet tilhørte hennes eks. Og han bor fremdeles i Oslo, selv om det bare er ut året.
Hvorfor var han der og vi her, ville kontrollfaenskapet vite.
Enkel grunn: må gjøre ferdig jobben, selvsagt.
OG hvorfor bodde vi alle sammen, kom det.
Da hadde jeg fått nok. Alle de personlige spørsmålene har vel faen meg ikke noe med hvem som betaler lisensen av de som bor i huset.
Ser du disse vognene, sa jeg til kontrollfaenskapet.
(det sto 4 vogner i ulike variasjoner i gangen)
Vi har felles barn og bor sammen for at barna skal oppleve gleden ved å vokse opp som søsken! (smalt det fra meg før jeg rakk å tenke meg om)
Er det et problem for NRK?
Det rødmende ansiktet tilsa at problemet var stort, men mer for lisensfaenskapet enn for NRK, hans krev ferdig kvitteringen kjappere enn lynet og sa ikke ha det engang da han gikk. :twisted:
Så atter en gang er jeg lisensfri, unnsluppet beistets kveldende grep.
Såvidt.
Sa jeg det?
Jeg HATER faktisk NRK og lisensen.
Så mye misliker jeg den idiotiske beskatningen av et allerede nok beskattet tvapparat at jeg tidligere i år bestemte meg for å ikke betale noe mer lisens.
Så jeg sa opp hele lisensen.
Og det gikk greit det.
Helt til lisensmannen kom på døra.
Ikke bare banka han på, han gikk inn.
"øøøøh, døra var jo åpen".
Så da jeg åpnet innerdøra for å se hvem som var der, sto idioten der og sa; "bor du her" ?
Ugler ble luktet på lang avstand og jeg sa; "øøøh, kind of. Leier på en slags måte"
Min reddende engel dukket opp i dette øyeblikk. Min kjære husvert som endelig har flyttet hjem etter et års eksil i Oslo.
Igjen samme spørsmålet: "Bor du her?".
OG det gjør hun jo pluss at hun betaler lisens.
Og snille damen skjønte mine desperate blikk og fortalte fint mannen at vi bodde sammen. I et slags kollektiv. :roll:
Men da navnet på lisenseier dukket opp, ble det flere problemer.
For det navnet tilhørte hennes eks. Og han bor fremdeles i Oslo, selv om det bare er ut året.
Hvorfor var han der og vi her, ville kontrollfaenskapet vite.
Enkel grunn: må gjøre ferdig jobben, selvsagt.
OG hvorfor bodde vi alle sammen, kom det.
Da hadde jeg fått nok. Alle de personlige spørsmålene har vel faen meg ikke noe med hvem som betaler lisensen av de som bor i huset.
Ser du disse vognene, sa jeg til kontrollfaenskapet.
(det sto 4 vogner i ulike variasjoner i gangen)
Vi har felles barn og bor sammen for at barna skal oppleve gleden ved å vokse opp som søsken! (smalt det fra meg før jeg rakk å tenke meg om)
Er det et problem for NRK?
Det rødmende ansiktet tilsa at problemet var stort, men mer for lisensfaenskapet enn for NRK, hans krev ferdig kvitteringen kjappere enn lynet og sa ikke ha det engang da han gikk. :twisted:
Så atter en gang er jeg lisensfri, unnsluppet beistets kveldende grep.
Såvidt.