PDA

Se full versjon : Lisenskontroll.

anonym
09-12-03, 22:38
Jeg liker ikke NRK og lisensen.

Sa jeg det?

Jeg HATER faktisk NRK og lisensen.

Så mye misliker jeg den idiotiske beskatningen av et allerede nok beskattet tvapparat at jeg tidligere i år bestemte meg for å ikke betale noe mer lisens.
Så jeg sa opp hele lisensen.

Og det gikk greit det.
Helt til lisensmannen kom på døra.
Ikke bare banka han på, han gikk inn.
"øøøøh, døra var jo åpen".
Så da jeg åpnet innerdøra for å se hvem som var der, sto idioten der og sa; "bor du her" ?

Ugler ble luktet på lang avstand og jeg sa; "øøøh, kind of. Leier på en slags måte"

Min reddende engel dukket opp i dette øyeblikk. Min kjære husvert som endelig har flyttet hjem etter et års eksil i Oslo.
Igjen samme spørsmålet: "Bor du her?".

OG det gjør hun jo pluss at hun betaler lisens.
Og snille damen skjønte mine desperate blikk og fortalte fint mannen at vi bodde sammen. I et slags kollektiv. :roll:

Men da navnet på lisenseier dukket opp, ble det flere problemer.
For det navnet tilhørte hennes eks. Og han bor fremdeles i Oslo, selv om det bare er ut året.
Hvorfor var han der og vi her, ville kontrollfaenskapet vite.
Enkel grunn: må gjøre ferdig jobben, selvsagt.

OG hvorfor bodde vi alle sammen, kom det.
Da hadde jeg fått nok. Alle de personlige spørsmålene har vel faen meg ikke noe med hvem som betaler lisensen av de som bor i huset.

Ser du disse vognene, sa jeg til kontrollfaenskapet.
(det sto 4 vogner i ulike variasjoner i gangen)
Vi har felles barn og bor sammen for at barna skal oppleve gleden ved å vokse opp som søsken! (smalt det fra meg før jeg rakk å tenke meg om)
Er det et problem for NRK?

Det rødmende ansiktet tilsa at problemet var stort, men mer for lisensfaenskapet enn for NRK, hans krev ferdig kvitteringen kjappere enn lynet og sa ikke ha det engang da han gikk. :twisted:

Så atter en gang er jeg lisensfri, unnsluppet beistets kveldende grep.
Såvidt.

Sexy Sadie
09-12-03, 23:03
Steinbra.
Jeg må få låne den setningen en gang.

NRK er virkelig frekke mht å drive inn lisensen....

nette
09-12-03, 23:34
Fy flate så ekle de er.Har aldri hatt dem på døra.Nå betaler vi lisens,men slett ikke med glede.

spindis
09-12-03, 23:34
Drit bra anonym. Tror du ikke det kom en lisensfaen på døra hos oss i går også. Jeg var heldighvis ute så sambo snakka med fjotten. Vi klarte ikke og ro oss unna, fyren hadde jo kikka igjennom vinduet.

Helvetes greier

:sur:

nette
09-12-03, 23:37
Drit bra anonym. Tror du ikke det kom en lisensfaen på døra hos oss i går også. Jeg var heldighvis ute så sambo snakka med fjotten. Vi klarte ikke og ro oss unna, fyren hadde jo kikka igjennom vinduet.

Helvetes greier

Betaler dere lisens?

anonym
09-12-03, 23:42
Jepp, jeg ble litt fornøyd med utfallet av den samtalen. :twisted:

laguna
09-12-03, 23:45
Bra! Fint noen takler dem..

Jeg måtte, som spindis, også bare gi meg.. Han så tv, spurte om jeg var frøken *****, (som står på døra), og uforbredet som jeg var, fant jeg det vanskelig å nekte..

Men det er da som f***! Jeg SER ikke på NRK.. Og om jeg hadde gjort, hvilken helvetes måte å selge noe på!

Mulig NRK er bra og lærerikt, men uansett hvor fin et produkt er vil jeg gjerne få lov til å ta mine egne beslutninger i henhold til hvorvidt jeg vil ha det.. :sint:

anonym
09-12-03, 23:48
Amen!

Cavatina
10-12-03, 01:27
Ikke nok med at man må betale lisens, man må jo betale for å motta nrk også! Ihvertfall vi som må ha parabol for å få noe inn på tv'n.

Uten parabolen har jeg bare lokal-tv'n her jeg bor. Finnes ikke noe kabelselskap som gidder legge linjer hit ut (jeg bor på "feil" side av hovedveien), og det er for dårlige forhold for antenne ettersom signalene her ute ble kuttet for halvannet år siden.

Jeg får trøste meg med at jeg tross alt har hatt lisensfri tv i 16 år, før jeg måtte melde meg da jeg kjøpte parabolen for et år siden. Turte ikke annet da... :|

gyrken
10-12-03, 01:36
Jeg er veldig stolt av deg, anonym! :nemlig:

Cazandra
10-12-03, 03:23
Du taklet den NRK mannen bra! :mrgreen:
All ære til deg!

Vi betalte først i år, siden vi fikk opp parabolantennen. :roll:
Men det skal være sagt at vi har gratis parabol, da...så den lisensen er ikke så farlig.
Men en ting jeg irriterer meg over, er at vi ikke får inn NRK, TV2 og TVN, ikke NRK2 for den saks skyld heller, men vi er pålagt til å betale lisens! :ond:

pip
10-12-03, 14:00
Vi hadde lisensmannen på døra. Han var bare søt og grei, han. Jeg sa som sant var at vi ikke hadde TV. Han ville ikke sjekke engang.

Cazandra
10-12-03, 15:08
Pip, du lyver!

Søt mann, da. Klart "alle" har tv!

spindis
10-12-03, 15:39

Helvetes greier

Betaler dere lisens?

vi gjorde ikke det nei fram til for tre dger siden. ;)

nette
10-12-03, 16:08
Det var da fanken at de skulle komme også da...

spindis
10-12-03, 16:09
ja nemlig. spesielt etter som jeg bare får halv lønn fortia og sambo hgar blitt student igjen.

Hurra for alle ekstrautgifter liksom :sur:

nette
10-12-03, 16:32
ja nemlig. spesielt etter som jeg bare får halv lønn fortia og sambo hgar blitt student igjen.

Hurra for alle ekstrautgifter liksom :sur:

Skulle jaggu hatt dette tegnet for sur:

Sorepheus
10-12-03, 17:34
Er uenig i lisensen fordi NrK er stappa med omtrent de samma programma som vi har på gratiskanalene... Om de gjorde om NrK2 til f.eks. en live overføring fra forelesninger på universiteter / høyskoler ... så hadde jeg syntes det var okay å betale for det...

medica
10-12-03, 17:56
Er uenig i lisensen fordi NrK er stappa med omtrent de samma programma som vi har på gratiskanalene... Om de gjorde om NrK2 til f.eks. en live overføring fra forelesninger på universiteter / høyskoler ... så hadde jeg syntes det var okay å betale for det...
Programtilbudet på NRK er da mye bedre enn på reklamekanalene!

Men liveoverføringer fra universitetsforelesninger var jo en kjempeidé! Noen burde gå til NRK med den. Billige produksjoner ville det også vært!

Sorepheus
10-12-03, 18:16
Lufta (bokstavelig talt) idéen på UiO, reaksjonen var blyge professorer.... :roll: